Skocz do zawartości

[e91] 325d po programie, co dalej na >300KM?


PatLove

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli turbina jest ta sama co w 330d to wycisneli max co się dalo z wtrysków i tyle wyszło,... Widać dobrze się chipujaq te x25d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Trochę pogrzebałem i faktycznie w M57N2 turbina w 325d jest ta sama co w 330d (w 330d dmuchnie do 320ps przy zdrowym motorze oczywiście na przelotowym wydechu). Kolektor wydechowy oraz układ wydechowy (tłumiki środkowy i końcowy oraz rury te same). Seryjny IC jest ten sam w 325d/330d. Pompa paliwowa i pompa wysokiego ciśnienia jest ta sama co w 330d

W 325d inny jest kolektor ssacy i wtryski. Dpf też jest inny (dziwna sprawa bo w e93 jako jedynym modelu jest taki sam). Sprzęgło i dwumasa też są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba warto, pytanie czy lepiej kupić ten za 500zl i rzeźbić , czy dopłacać i kupić idealnie pasujący do e9x... rożnica 1500zl to sporo...

 

Myslicie ,że sporo problemów będzie przy zakładaniu tego za 500zl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki dzięki wielkie za zainteresowanie tematem.

 

dziqsek ja też miałem bardzo podobne obawy co do wartości po sofcie ale jeszcze przed jego zrobieniem rozmawiałem z kilkoma niezależnymi od siebie tunerami i wszyscy zgodnie mówili, że x25d bardzo ładnie się chipują i wyniki 250-260KM i 550-570Nm są raczej powtarzalne i bezpieczne. Tabele przyrostów z tego co zauważyłem są bardzo ogólne i zazwyczaj dotyczą gotowców, a wartości po indywidualnym sofcie mają się do nich ni jak.

P.S.

Nie przesadzajmy, że Twoje 530d miałoby mieć nawet po hardkorowym sofcie 350KM i 700Nm bo na tyle chipuje się 535d ale ok 280KM i 600Nm jest jak najbardziej realne i osiągalne :wink:

 

Jeżeli turbo i cała reszta jest taka sama, jak w 330d to bardzo dobre info. Co prawda oznaczenie mojego silnika to M57T2, a nie M57N2 ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie(?)

Tak czy siak do wymiany pójdą wtryski na te z 335d albo ewentualnie 330d, na pewno DP zamiast DPF(czy będzie cały przelot, czy reszta zostanie w serii jeszcze muszę przemyśleć) i IC. Po naocznych oględzinach wychodzi na to, że IC 550x180x65 powinien zmieścić się bez problemu, a może nawet wejdzie 550x230x65 ale rzeczywiście jak jest okaże się po zdjęciu zderzaka i dokładnych pomiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie daj info co za IC udało Ci sie tam wetknąć, sam chcę sobie to sprawić na imieniny :D kiedy masz zamiar montować IC?

 

co do przelotu-przypominam ja kontaktowałem się z MG i powiedzieli ,że sam końcowy da 5 koni a cały wydech od nich od złącza elastycznego da 10 koni...

 

Wycinka dpf też da pewnie z 10 koni to by było już z 20ps więc chyba warto

 

Możecie mi odpowiedzieć czy w moim przypadku jest sens wsadzić DP zamiast pustej puszki po kacie/dpf? ( da to pozytywny/odczuwalny efekt? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dam znać co i jak z IC.

Co do Twojego pytania to z mojej wiedzy o turbo benzynie wynika, że nie ma sensu zamiana pustej puchy po DPFie na DP bo DP to ogólnie rzecz biorąc po prostu kawałek odpowiednio wygiętej rurki/odpowiednio pospawanych rurek. Pytanie tylko jaki kształt wewnątrz ma pucha po DPFie i jaka jest średnica? Generalnie nie ma co iść w więcej niż 3' bo będzie to skutkowało większą turbo dziurą, właściwie to w zupełności wystarczyłby DP 2,5' czyli taki jak wyjście z turbiny i reszta wydechu.

Może niech jeszcze wypowiedzą się spece od diesli i bmw dla pewności żebym nie wprowadził Cię w błąd.

 

P.S.

Orientujecie się może czy DP zrobiony do 335d podejdzie do mojego 325d? Znajomemu został po niedokończonym projekcie i mogę go mieć za na prawdę przyzwoite pieniądze. Na pierwszy rzut oka wygląda praktycznie tak samo jak te z mr-motors dedykowane do x25/x30d.

Edytowane przez PatLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pucha jest ogromna, wewnątrz całkowicie pusta , ale nie gładka - ma tak z 6'' jesli nie z 7''.... załuje ,że nie kazałem wstawic tam DP , bo w planach było zostawienie tłumików (nie chciałem miec problemów na przeglądach) a tak bym mogł sprzedać tego kata z dpf... A i mechanior miał wiecej zabawy (koszta) Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma tam rury tylko zostawiona jest taka "pucha rozprężna" to nie jest to najlepsze wyjście... Dokładnie tak, jak piszesz-mogłeś wstawić w środek rurę albo wymienić DPF'a na DP i DPF'a sprzedać. Podobno da się to sprzedać za ok 500pln
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech z kolektorem jest inny w 335d więc DP od 335d raczej nie podejdzie, ale wszystko jest możliwe więc poprostu weż na przymiarke od kumpla i jak nie podejdzie to po prostu mu oddasz.

 

,,Jeżeli nie ma tam rury tylko zostawiona jest taka "pucha rozprężna" to nie jest to najlepsze wyjście... Dokładnie tak, jak piszesz-mogłeś wstawić w środek rurę albo wymienić DPF'a na DP i DPF'a sprzedać. Podobno da się to sprzedać za ok 500pln" - :mad2:

 

 

"pucha rozprężna" - mowisz ,że to bedzie skutkować ubytkiem mocy? Ci z geko cars powiedzieli,że jedyny minus takiego rozwiązania to brzydki dzwięk wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno taka pucha wycisza wydech, na typowym straight pipe byłoby głośniej i takie rozwiązania są ogólnie stosowane z tym, że te silencery są już za DP, a nie bezpośrednio za turbo jako pierwsza część wydechu. Być może jest tak, jak Ci powiedzieli ludzie z geko cars ale ja na pewno u siebie takiego rozwiązania nie zastosuję...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O hamownie pytałem bo wyniki jakie podałes są prawie tak dobre jak w 330d po konkretnym programie, masz jakiś wykres od siebie ?? Wydaje mi się że masz strasznie dokokszone, znam kilka 325d/525d i tam wyniki na poziomie 250/510nm są już lekko nadwyrężające osprzęt, ale patrząc na to kto robił program wcale się nie dziwię że takie wartości wyszły.

 

Wkładaj wtryski od 335d , icek od fmic będzie wystarczający żeby autko nie puchło, a hybrydowe turbo chodziło mi o robione pod Ciebie, albo dwuślimakowe albo składane z 2-3 różnych dla uzyskania najlepszych efektów, swego czasu turbo-bogdan był świetny w takich zabawach poszukaj o nim na necie. Jeżeli chodzi o downpipe to RM nie jest firmą najwyższych lotów to samo z resztą tyczy się tłumików od nich ale prezentują przyzwoity poziom krajowy a średnio niski Europejski ale ceny są jakie są i za downpipe u nich zapłacisz 1/4 tego co za markowy więc nie ma co wybrzydzać w końcu idziemy w power :cool2:

Po co mieszasz ludziom w glowach ... przeciez Ty sie na tym nie znasz :) wgrywasz ludziom softy alpiny do e90 320 I mowisz o jakims bezpieczenstwie ? Jak nie czepiasz sie o hamownie to o cos innego ... hamownie mamy I stacjonarna I dwie przenosne . I tak dalej najblizsza idealu jest drogowa , najlepiej oddaje to co z autem sie dzieje w normalnych drogowych warunkach ...

 

Na temat dalszych modyfikacji napisze wkrotce ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno taka pucha wycisza wydech, na typowym straight pipe byłoby głośniej i takie rozwiązania są ogólnie stosowane z tym, że te silencery są już za DP, a nie bezpośrednio za turbo jako pierwsza część wydechu. Być może jest tak, jak Ci powiedzieli ludzie z geko cars ale ja na pewno u siebie takiego rozwiązania nie zastosuję...

 

A to może dlatego mi ten straight pipe tak cichutko chodzi, ale ktos wie czy to zmniejsza moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze po chipie warto pojechać do innego tunera na rolki żeby potwierdzić wynik bo z doświadczenia wiem że różnie to bywa u co niektórych tunerów...
Wydaje mi się że masz strasznie dokokszone, znam kilka 325d/525d i tam wyniki na poziomie 250/510nm są już lekko nadwyrężające osprzęt, ale patrząc na to kto robił program wcale się nie dziwię że takie wartości wyszły.

 

Moja sugesta jest taka że albo ktoś niesamowicie ma w d.upie Twoje auto i to jak szybko zdechnie wiec dokaksza je na maksa ( co akurat u tego tunera sie czesto zdarza z tego co slysze i widze ) , albo któs próbuje z Ciebie zrobić debila ,

 

Chłopie. prowokujesz do kłótni nie mając pojęcia o tym co piszesz. W każdym poście negujesz wszystko. Przestań siać ludziom zamęt. Boli cię to że mamy sporo klientów i kazdy jest zadowolony. Porównujesz 325d do 525d. E60 może być z wersją 177KM (GT2056 - mam mówić dalej?). Odpuść.. Mówisz o tym że wtryski już koniec nie widząc nigdy injection map, co ty możesz wiedzieć.. internetowa wiedza....

 

A wracając do tematu.

 

Moja propozycja jest taka :

 

wtryski od biturbo

 

 

turbina GTB2566 lub GTB2865

 

 

64804_420856694663204_1244081031_n.jpg

 

Robią takie turbinki na zamówienie. Na ich profilu sa też turbiny do BMW. Na fotkach akurat GTB2865 do VAG - Piękne krowy nieprawdaż? :mrgreen: :mrgreen:

 

Tutaj masz kontakt do nich : https://www.facebook.com/ZTurboZwettl

 

No chyba że od Darkside'a pociśniesz turbo :)

 

Odnośnie IC - to wsadzaj jak najgrubszy. Na allegro widziałem gośc robi na wymiar, cos na wzór Wagnera.

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=254561&stc=1&d=1238693277

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=254564&stc=1&d=1238693303

 

Ten wątek Cię powinien zainteresować : http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=247485&highlight=intercooler+turbo

 

Odnośnie wydechu to ma być pusto i szeroko :mrgreen: :mrgreen: Jeśli chcesz pozbyć się reznonansów i ogólnie hałasu to polecam tłumik AWG dany pośrodku wydechu.

 

http://www.mdcarbon.pl/allegro/STRUMIENICA_awg_TAG.JPG

 

Sprawdzone na wielu autach w tym i u mnie. Brak katalizatorów a dźwięk seryjny auta.

 

 

 

A teraz odnośnie softu. Przesadzać z momentem nie będziemy, zrobimy go tak żeby narastał - im większe obroty tym bardziej wciska w fotel ;-) Każdy co u nas robił soft wie że robimy korekty w programie na poczekaniu (budowa EDCxx nam nie straszna) :D

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm te turbo + wtryski od 335d to chyba wyjdzie... ile moze z tego wyjść koni ?

 

Orientujesz sie ile kosztują takie turbiny? A co ze sprzęgłem? Co polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TC dzięki za wypowiedź, wtryski właśnie planuje od 335d ale niestety ciężko je znaleźć, nie spieszy mi się bardzo z tymi modami więc będę śledził rynek ale jeżeli będzie problem to takie od 330d też będą ok?

 

Co do turbo to zaproponowałeś zmianę ze względu na to, że moje nie podoła na >300KM czy ze względu na charakterystykę budowania doładowania? Szczerze mówiąc to nie miałem w planach wymiany sprężarki jeżeli moja dałaby radę bo to kolejne koszta, a nie chciałbym przesadzać...

 

Odnośnie IC to masz rację, znalazłem na allegro taki na wzór wagnera z tym, że on kosztuje 2500pln, a wagner 3000pln. Niby to zawsze 500pln ale jak dla mnie to dalej zaporowa cena jak za IC.

Te IC(wagner i robiony na wzór) mają wymiary 520x210x150, to na pewno jest max co można zmieścić w e9x i niewątpliwie najlepsze choć niestety drogie rozwiązanie ale czy do tych >300KM nie wystarczyłby cooler o wym 550x180x65?

Taki powinien wejść bez problemu, a kosztować będzie 1/5 robionego na wzór i 1/6 wagner'a... Niestety 550x230x65 pewnie nie wejdzie bo będzie o te 2cm za wysoki chociaż muszę to jeszcze dokładnie zmierzyć.

 

Wydech-"pusto i szeroko", ok ale zostawić serię 2,5' wyrzucając tylko ori tłumiki, wstawić 3' DP zamiast DPFa i ten tłumik AWG po środku? To trochę budżetówka ale uważam, że bez sensu robić nowy wydech 2,5(jeżeli oczywiście taki będzie wystarczający, a chyba powinien bo w Subaru miałem właśnie 2,5' po całości przy 332KM)skoro taką średnicę ma seria. Jeżeli to miałoby być 3' albo 3,5' to wtedy jest inna kwestia, z tym że nie chcę żeby było głośno, a na 3', tym bardziej już na 3,5' siłą rzeczy będzie...

 

Z tym softem i przebiegiem momentu to oczywiście zrobimy tak, jak piszesz bo u mnie jest MT więc to też ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, że Twoje 530d miałoby mieć nawet po hardkorowym sofcie 350KM i 700Nm bo na tyle chipuje się 535d ale ok 280KM i 600Nm jest jak najbardziej realne i osiągalne

 

na tyle chipuje się 535d
nie wiem na ile się chipuje :roll: , wiem ile wgrali mojemu koledze do 3,5 biturbo oczywiście, w x5

mianowicie :

 

- 328 KM i 640 Nm - soft jest zapewne optymalny do codziennej jazdy nie obciąża drastycznie podzespołów

 

moim autem po wgraniu softu : tylko się teraz nie śmiać :nienie: w 1.6 tdci na 143km i 380 Nm zrobiłem 200 tyś km i nic nie wymieniłem ( żadnej cześci podzespołu silnika ) , ale margines wytrzymałość każdego auta jest inny więc może i można więcej i też polata :?: - jak mu wtryski nie wyskoczą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te IC(wagner i robiony na wzór) mają wymiary 520x210x150, to na pewno jest max co można zmieścić w e9x i niewątpliwie najlepsze choć niestety drogie rozwiązanie ale czy do tych >300KM nie wystarczyłby cooler o wym 550x180x65?

 

Jasna sprawa ja podałem wszystko profi można taniej ;-) Aha odnośnie intercoolerów miej na uwadze że nie wysokość w tym przypadku się najbardziej liczy a grubość bo przez tą grubość będzie przelot powietrza.. 65cm vs 150cm :D

 

Odnośnie po taniości :

 

IC zadzwoń do firmy która robi IC na wymiar podzwoń troche z pewnością da się taniej, dużo taniej ja widziałem gdzieś za 1300zł..

 

Odnośnie turbo to samo... Można kupić do regeneracji zepsutą GT2556 z 730D i oddać ją do regeneracji i wsadzić większe koło kompresji i zrobić GT2566 (ja tak zamierzam zrobić), zamkniesz się pewnie w 1200zł, a swoje turbo sprzedasz za jakieś 700zł.

 

Pozdrawiam :cool2:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TC nie chcę żebyśmy się źle zrozumieli-ja po prostu nie lubię wydawać na darmo kasy(jak chyba większość, chociaż znam takich którzy lubią i to bardzo...), wszystko ma być zrobione profi i dobrze ale bez przesadyzmu z rozrzutnością i przerostu formy nad treścią. Jeżeli turbo podoła na >300KM (a podobno kończy się na 320KM więc jak dla mnie wystarczy) to nie uśmiecha mi się pakować kasy w inne. To niby znowu tylko 500pln ale tu 500pln, tam 500pln i w rezultacie trochę grosza się nazbiera...

Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie dlaczego proponujesz zmianę sprężarki-ze względu na to, że moje nie podoła na >300KM czy ze względu na charakterystykę?

 

Co do IC to zgadza się-grubości 65 vs 150 nie da się nijak porównać i napewno ten ic wagnera czy jego kopia jest rozwiązaniem bezkonkurencyjnym. Seria też jest grubsza o 19mm niż ten, który chce założyć, a wg moich info liczy się pojemność całkowita coolera i w ostatecznym rozrachunku wygląda to tak: pojemność ori coolera(580x100x84) to 4872cm3, a pojemność 550x180x65(gdyby nie udało się upchnąć 550x230x65) to 6435cm3 więc to i tak sporo więcej i chyba powinno wystarczyć na te >300KM?

 

Podobnie jak z turbo nie odpowiedziałeś również odnośnie wydechu-zostawić serię 2,5' wyrzucając tylko ori tłumiki, wstawić 3' DP zamiast DPFa i ten tłumik AWG po środku?

 

 

P.S.

Widzę, że dziqsek skasował swój post, a szkoda...

Panowie(dziqsek i TC) nie ma się co kłócić bo i tak nie rozstrzygniecie tego na forum. Nie odbierzcie tego źle ale nie zamierzam stawać po niczyjej stronie, mam trochę doświadczenia i wiedzy na temat ogólnie pojętego tuningu i modyfikacji, kilka projektów na koncie łącznie z ostatnim, w którym od podstaw złożony był customowy silnik więc powiem jakie jest moje zdanie. Generalnie we wszystkich projektach bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu, a bezpieczeństwo dla mnie wynika z zachowania odpowiednich parametrów takich jak np EGT czy AFR, a nie z cyferek na wykresie bo te bardzo często mają się nijak to w/w parametrów silnika i przy źle dobranych gratach albo złym sofcie "kaboom" może być i przy cyferkach, które wcale by na to nie wskazywały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego proponujemy wieksze turbo ... te ktore masz bedzie generowac wysokie egt a pierwszy nie wytrzyma molektor wydechowy I nad tym tez bym pomyslal ...

Teraz na tym co masz samo uluznienie wydechu I wiekszy IC powinno sporo dac ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem ale uważasz, że to "sporo" po samym wydechu i IC pozwoli zrównać albo przekroczyć 300KM bez zmiany wtrysków?

Czy może w ogóle na tym turbo, które u mnie siedzi nawet po zmianie wtrysków na te od 335d lub 330d te powiedzmy równe 300KM nie będzie bezpieczne?

 

Co do IC to zapytam po raz kolejny-taki 550x180x65 będzie wystarczający na zrównanie bądź przekroczenie bariery 300KM?

 

No i jak w końcu z tym wydechem bo do tej pory nie dostałem odpowiedzi może być tak, jak napisałem wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, może być . Sama wymiana wtrysków ,większy IC do tego przelot na całości i GWARANTUJĘ ci 300 koni!

W chwili obecnej ogranicza Cię wydech zablokowany dpfem, katem i tłumikami oraz najbardziej to wtryski , a nie IC o którym tak nawijasz.

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.