Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś spotkał mnie przykry problem a mianowicie zagotował mi się silnik :cry2: . Najpierw podczas jazdy ogrzewanie nagle przestało działać i zamiast dmuchać ciepłe powietrze, leciało zimne. Pomyślałem, że może się zapowietrzył i chciałem to zrobić gdy wrócę do domu. Gdy wróciłem stanąłem na chwile przed domem(nie zgasiłem silnika) jakąś minute to trwało i pojechałem przestawić auto na swoje miejsce w celu odpowietrzenia, droga jakieś 200m gdy dojechałem wskaźnik temperatury wskoczył na czerwone pole, odrazu go zgasiłem. Po chwili przekręciłem kluczyk i temperatura była na połowie, więc odpaliłem go i chciałem odpowietrzyć, odkręciłem odpowietrznik i po chwili zaczęło buchać parą tak jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=BlWwyWjiUNM. P

od korkiem wlewu oleju nie ma masła na bagnecie ani w płynie też nie zauważyłem, żeby było coś nie tak. Czy to padła uszczelka pod głowicą? dodam, że beemka zaczęła kopcić na biało gdy się zagotował. co mam z tym zrobić? :/. Mam okazje kupić silnik 1.8i za 500 zł z osprzętem od kumpla bo wyjeżdża za granice i chce go sprzedać przed wyjazdem, wiem, że moc nie wiele większa, ale czy spalanie chociaż trochę się zmniejszy? Taki mam plan jeśli okaże się, że w moim silniku jest jakaś grubsza sprawa. Proszę was o pomoc!!

 

 

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
Ja na początek sprawdziłbym pompę wody. Wykręć, zobacz jaki stan wirnika i czy w ogóle wirnik jest na ośce pompy. Jak pompa OK, to tylko test na zawartość CO2 w płynie chłodzącym. Jak jest CO2 w płynie, to czapka w górę, niestety...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Zrobić możesz, ale jak zaholujesz auto. Niepotrzebnie go katowałeś odpalając go i jeżdżąc jak widziałeś że wychyliła się wskazówka za pion.

Jeśli dość szybko złapie temp to będzie to pompa prawdopodobnie bo ciecz stoi w miejscu i szybko łapie ona temp w głowicy gdzie jest czujnik.

Pewnie masz jeszcze plastikowe łopatki i się posypały albo na osi się przekręciły jeśli to rzeczywiście pompa

Opublikowano
Nie katowałem silnika gdy wskazówka poszła na czerwone pole natychmiast zgasiłem auto zaczekałem chwile (jakieś 10 min) i gdy znowu przekręciłem zapłon wskazówka była w normie- pozycja pionowa wtedy odpaliłem, odkręciłem odpowietrznik i po chwili zaczęło robić to co na filmiku para jak z czajnika :/ . Od tamtego czasu nie jeździłem już samochodem. Jakieś 2 godz temu ściągnąłem pasek i zakręciłem kołem pompy wody i kręci się bez jakiegoś większego oporu, myślę, że to pompa padła. rano ją wykręcę i dam znać jak wygląda
Opublikowano
A dodam też, że gdy ogrzewanie przestało działać to wskazówka temperatury była cały czas w normie, nie wychyliła się ani trochę dopiero gdy stanąłem i podjechałem pod garaż to wskoczyła na czerwone pole
Opublikowano
Wykręciłem pompę.... i jest cała wirnik się kręci, jest metalowy czyli co zostaje mi test na głowice i jeśli wyjdzie, że to uszczelka to z jakimi kosztami się to wiąże?
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.