Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. niedawno - tydzień temu kupiłem bardzo ładne autko. :mrgreen: I wszystko byłoby pięknie gdyby nie ostatnie 3 dni :(

środa - zgadsł mi 1 raz - 60 km/h prawie nie dotykając gazu

czwartek - zgasł mi 2 razy - raz za razem

piątek - 3 razy - pierwszy raz zaraz po odpaleniu po 1 minucie !!! - za każdym razem po wyjęciu kluczyka auto pali i jedzie dzalej. dziś rano przy drugim odpaleniu przez chwile pojawil sie komunikat swiec żarowych a później wyskoczyl mały trójkąt z wykrzyknikiem. :mad2: poźniej auto zagasło mi jeszcze dwa razy - już zacząłem się denerwować, ale do domu dojechałem, :D

 

wyczytałem że może to być czujnik położenia wału, ( tylko nie wiem czy aby na pewno ) ale myslę sobie że także wiele innych przyczyn jak filtr paliwa lub .....???

na wtorek mam wizytę w focie groblewski w gdyni - c

 

może przydałoby się wymienić świece i sterownik ???

Opublikowano

tak zgadza się, w poniedziałek będę miał czujnik na wymianę - załaduje i dwa dni posmigam - bede wiedział czy to to ....

 

a czy na kompie wyskoczy ze czujnik jest rypnięty ????

Opublikowano

dziś sprawdzenie na kompie pokazało sporo błędów - więc myślę, ze czujnik położeniu wału to pikuś :( :( :(

 

przerwa na świecach żarowych cylinder 1,2,3,4,

przerwa/zwarcie do masy cyl 5,6

wtryskiwacz 1,2,3 zwracie do plusa

sterownik - błąd wewn

czujnik temp zasysanego pow. przerwa/zwarcie do masy

 

:(

 

błędy wykasowano, ale co dalej ???

 

ponowne sprawdzenia za 1-2 dni ???? :cry2: :?: :?: :?:

 

czy to cala elekryka padła czy tylko jakas wiązka ???

ps (od dwóch dni auto nie zgasło )

Opublikowano

nie mam kody błedu, mogę wypisać... :

4212

4420

4222

4232

4242

4252

4262

4430

4410

431c

42da

4bc2

4bc7

4ba1

 

po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika i podłączeniu kompa nic nie wyskoczyło... może trzeba trochę pojeździć i sprawdzić ponownie??

Opublikowano (edytowane)
może dawno nic nie było kasowane i sie nazbierało troszkę , jak auto teraz nie gaśnie to sie ciesz i czekaj na rozwój sytuacji sprawdz jeszcze w dowodzie ile masz Kw 170 czy 180? bo od końca 2007 juz montowali ten z aluminiowym blokiem-a ten ponoć już jest ciut bardziej awaryjny (opinia AŚ) Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

hehe kurcze, może i tak, tylko dopiero teraz skasowałem w sensie o 19tej ( wczoraj i dzisiaj nie zgasło) kasowanie bylo później :oops:

 

 

mam 170 kw

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no i odebrałem auto - co prawda za drugim podejściem ale zawsze....

 

pierwsza diagnoza - alternator daje za wys napięcie chyba byla mowa o 14 v i odcina wszystko i auto gaśnie - ale to ( cokolwiek tam zmajstrowali), tylko jeszcze pogorszyło sprawę a za drugim podejsciem

diagnoza była że,

nawalał komp - więc teraz prawdopodobnie mam wgrane nowe oprogramowanie ( skrzynia jakby lepiej, szybciej chodziła, no i ogólnie jakby auto "lżej jedzie") - to takie moje odczucia

poza tym dziś patrząc na spalanie wyskakiwały cyferki 7,9 :mrgreen: , wcześniej zejść poniżej 8,5 raczej było ciężko

jutro przetestuje jak spalanie wychodzi na trasie.

 

pytanko - skoro reanimowali kompa to musieli wgrać nowe oprogramowanie - tzn wgrali stare ( skopiowali je i załadowali na nowo ) czy może mam nowy soft :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ??????????? :?: :?: :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej wgrano ci nowsze oprogramowanie dla silnika - nowszy soft. Jak odczułeś poprawę w działaniu skrzyni, to na pewno ona też dostała nowsze oprogramowanie.

Ładowanie spokojnie może - a nawet powinno przekraczać 14V, norma to nawet powyżej 14,4....może nawet 14,7V (już teraz dokładnie nie pamiętam). W starszych autach max ładowanie nie miało przekraczać 14,4V, w nowszych może być wyższe, a już na pewno dla aut z akumulatorem AGM.

Co do gaśnięcia silnika - jeśli się powtórzy, to zacznij od wymiany czujnika położenia wału ( nie warto ryzykować z zamiennikiem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
to nawet powyżej 14,4
własnie już teraz pamiętam było niby ok 16 v a mówił mechanik ze ma być ok 14,4 - ale to nic nie dało

dopiero reset sterownika kompa pomógł.

Pytali się też czy auto było tuningowane - i tak wlasnie pomyslałem ze może obawiali się ze mi skasowali mapę - więc mozliwe ze wgrali coś nowego.

 

Mozna to chyba sprawdzić jaki jest soft - w sensie czy tegoroczy czy z przed 3-4 lat ???

 

a co do czujnika to oczywiście jesli się powtórzy gasnięcie to już pojadę i od razu poprosze o wymianę czujnika poł wału - tylko to tej pory nic mnie to nie kosztowało, więc się nie upierałem na siłę - mam nadzieję, ze ogarnełi temat tak jak należało:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest szansa że wymiana czujnika położenia wału nie będzie potrzebna.

Ładowanie 16V to zdecydowanie za dużo i aku by się zagotował.

Wersję softu można sprawdzić, ale już dokładnie nie pamiętam jak. Ja u siebie sprawdzałem nawet chyba przez "i drive" - pamiętam że miałem nie zmieniany soft od wyjechania auta z fabryki.

W Inpie i Disie też jest sporo informacji o sterownikach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ładowanie 16V to zdecydowanie za dużo i aku by się zagotował.

Wersję softu można sprawdzić, ale już dokładnie nie pamiętam jak. Ja u siebie sprawdzałem nawet chyba przez "i drive" - pamiętam że miałem nie zmieniany soft od wyjechania auta z fabryki.

 

Też mi się wydaje, że sprawdzałem w i-drive. Trzeba poszukać na forum. Jest gdzieś jak włączyć tam ukryte menu. Kręci się pokrętłem jak do otwarcia sejfu :mrgreen:

Opublikowano

tak jest kręciłem, ale nie udało się odpalić ;;

 

było to jakoś tak

 

Aby dostać się do sekretnego menu: (przekręć kluczyk w stacyjce na drugą pozycję)

 

1. Naciśnij kontroler i przytrzymaj przez około 8 sekund.

2. Przesuń kontroler 3 razy w prawo.

3. Przesuń kontroler 3 razy w lewo.

4. Przesuń kontroler 1 raz w prawo.

5. Przesuń kontroler 1 raz w lewo.

6. Przesuń kontroler 1 raz w prawo.

7. Naciśnij kontroler.

 

( trzeba tam uważać zeby czegoś nie zersetowac przypadkiem - to tylko cześć instrukcji )

tylko tyczy się e 60 u mnie nie działa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.