Skocz do zawartości

E60 520D. Uszkodzona zebatka walu korbowego. Wymiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wzialem samochod do speca od BMW, okazalo sie ze poza zapchany DPFem ktory wyczyszcza odglos, ktory tu opisywalem i wrzucalem moze pochodzic z walu korbowego.

 

Mechanik nie rozebral jeszcze silnika, ale przypuszczaja na odsluch ze zebatka na wale korbowym jest uszkodzona (w ciagu 20 lat serwisu BMW (tylko BMW) mowil ze mial 2 przypadki kiedy samochod wydawal podobny dzwiek, 1 to ktos cos tam zle skrecil i rozsypala sie zebatka, dwa to jak klapki sie urwaly i zmasakrowaly silnik).

 

 

Pytanie czy ta zebatka jest sciagalna, nabijana czy wycinana wraz z walem z jednego kawalka stali (?) ?? Czy mozna ja wymienic na nowa bez wymiany walu (mam maszyne CNC wiec wyciac moge bez problemu w stali czy czymkolwiek ta zebatka jest) ???

 

W UK nie ma szans na nowy wal korbowy do BMW E60 520D (2006), w ASO £2000 :///, mechanik zaleca wymiane silnika :mad2:

 

Bardzo nie chcialbym wymieniac silnika w samochodzie ktory zrobil ledwo 70tys :nienie:

 

Teraz prosze o pomoc, czy faktycznie mogla popsuc sie zebatka od zlapania wysokich obrotow po tym jak turbo lalo olej silnikowy do silnika przez co zaczal sam pedzic na paliwie/oleju/powietrzu zapewne grubo ponad 5000RPM (zadusilem drania, stalo sie to na autostradzie, pozniej na 1 jak probowalem dojechac). Dlugi czas bylo czasem i ciszej, natomiast ostatnio uslyszawszy cykanie z DPF przegonilem go przez 1h na autostradzie (73mil na 4, 3200RPM), od tego czasu dzwiek pojawia sie od 1300RPM, czasami ciszej jest jak sie nagrzeje (poprzednio roznie, czasami znikal. Generalnie slyszalny od 2400RPM, ostatnimi czasy prawie w ogole (po dolaniu plyniu do czyszczenia DPF)...

 

 

Mam oferte walu korbowego z E90 163BHP 2.0D (z tego co widze identyczny silnik montowany w obu), do czego jest zebatka z tego walu ? Jaka to czesc ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie wiesz co się posypało a już szukasz części? Cierpliwość do dobra cecha, którą należy ćwiczyć. Poczekaj aż mechanik rozbierze silnik, zweryfikuje poszczególne elementy i dopiero można zastanawiać się co z tym zrobić.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Przystudzilo mi zapal ;)

 

Mechanik tylko osluchiwal i sam nigdy nie mial takiego przypadku.

 

Samochod biore do kogos kto nie bedzie mnie liczy za kazda szklanke wody ;)

 

Niestety trzeba rozebrac dol i sie przyjrzec, ale na chlopski rozum malo prawdopodobne aby od obrotow zebatka sie uszkodzila (sila potrzebna do jej uszkodzenia predzej rozwalilaby zapewne pol silnika wczesniej niz ta zebatke (widzialem jej zdjecia spora, pod katem, tego typu zebatki sa mega wytrzymale), wyrwac/przeskoczyc tez nie bo albo zerwalby sie ten wal albo jesli wyrwaloby zab to by skakal i bylyby inne objawy.

 

 

Strzelam na lozysko pewnie przy pompie oleju (ktora mogla pracowac na sucho jako ze zezzarlo caly olej prawie), moze nawet sama pompa oleju.

Opublikowano
A może to rozrząd grzechocze wewnątrz silnika? Nie jestem pewny czy jest taka możliwość ,ale może pompa olejowa która jest spięta z rozrządem mogła przez brak oleju pracować pod dużo większym obciążeniem i wtedy minimalnie się rozciągnął łańcuch rozrządu. Bez rozebrania to takie gdybanie i wróżenie z fusów.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.