Skocz do zawartości

Bicie nowych oryginalnych tarczy hamulcowych po wymianie.


DDR24

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat jak jechałem po samochód to sypnęło śniegiem i nie dałem rady w 100% przetestować nowego zestawu
A jak chciałeś "w 100% przetestować nowy zestaw? Dotarłeś je już? Tzn - jeździłeś ze spokojnym hamowaniem jakieś 1000km?

 

Z przetestowaniem chodziło mi o to że nie ma już żadnego bicia na pedale hamulca z czego jestem bardzo zadowolony, po dotarciu powinno być jeszcze lepiej :)

 

A teraz dwa pytania : komputer pokazywał tylne klocki na 19000km, chciałem to wyzerować po wymianie i niepotrzebny błąd bo znów pokazało na czerwono -25000 i nie da rady skasować tego błędu, z przodem miałem taki sam problem tylko wymieniłem czujnik zużycia klocków i błąd dało radę skasować, proszę mi napisać czy da radę w jakikolwiek sposób to skasować ??
Za pomocą przycisku na zegarach. Znajdź gdzieś opis, nie mam pod ręką.

 

Tak wiem na jakim przycisku i jak to się zeruje, tylko problem w tym że podobno poza podpięciem pod komputer błędu "na czerwono" nie skasujemy ... a więc zapytałem czy jest jakiś patent aby to obejść ?

 

Kolejne pytanie : tak po krótce jak działa DSC czyli żółty trójkącik w kółku
Dynamic Stability Control działa dość dobrze. Pomaga przy ruszaniu i w zakrętach oraz przy wpadaniu w poślizg. Odejmuje gazu i ew. dohamowuje odpowiednie koła aby auto było bliżej stanu równowagi i jechało z grubsza tam, gdzie chce kierowca. Przy braku przyczepności DSC jej nie wygeneruje - więc jak jest ślisko - to cudów nie oczekuj.

 

Z DSC wszystko wyjaśniłeś, dzięki bardzo.

 

 

- myślałem że to jest kontrola trakcji i wyprowadza samochód z poślizgu a jak dodam więcej gazu na prostej to rzuca tyłem na bok (na śniegu) aż się wystraszyłem w pewnym momencie.
Cóż - dobrze, ze się wystraszyłeś. Pojedz sobie na pusty, zaśnieżony plac i zobacz, jak się auto zachowuje. Poznasz zakres ingerencji DSC. Dla porównania zredukuj działanie DSC (wciśnij przycisk) i pobaw się wtedy w ruszanie i skręcanie a następnie wyłącz DSC (wciśnij i trzymaj wciśnięty przycisk DSC przez kilak sekund) i pobaw się znowu. Następnie włącz DSC i zrób testy ponownie. Wtedy z grubsza zorientujesz się, na co możesz liczyć.

 

Ok.

 

A teraz wiem że nie w temacie ale zapytam póki można bez zakładania nowego tematu, czy spryskiwacze reflektorów da się jakoś wyłączyć ? myślę że są teraz zbędne na mrozie i silniki mogę spalić ... :>

No i co to jest, jak odpalam samochód, zamykam wszystkie drzwi to syczy dosyć wyraznie powietrze, nawet przy klamkach czuć nadmuch na zamkniętym samochodzie rozumie (odmrażanie całego wnętrza) ??

Trochę zle to pocytowałem ale niemam za dużo czasu, mam nadzieje że się rozczytasz i wybaczysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odkrecasz pokrywe na klapie bagażnika tam gdzie masz trójkąt i jest rozpiska, http://imageshack.us/photo/my-images/839/skanowanie0009g.jpg/ lampa z fontanną,

 

 

Niezły bajer, jaki Ty masz model samochodu teraz :) nie spotkałem się z takim schematem żeby były rysunki graficzne który bezpiecznik jest od czego : Trochę zamazane ale standardowo jest tak : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cc411260f7d7fe6c.html

 

btw ... jak już drążymy temat to może byś mi pomógł z problemem którego nie potrafię zdiagnozować : viewtopic.php?f=73&t=227276

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to co Ci wysłałem jest z polifta, a lokalizacja powinna być ta sama czyli bagażnik a odczyt albo graficzny albo opis po DE, odnośnie Twojego posta zacząłbym od wyjęcia i sprawdzenia przewodów na wyłączniku, czy nie ma zwarcia albo przerwy na podświetleniu bo to co opisałeś to raczej nie kwestia bezpiecznika :cool2: Auto mam dużo młodsze od Twojego, jeżeli już o to pytasz :cool2: Edytowane przez ramos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u znajomego mechanika odnosnie bicia po wymienie tarcz na nowe ale mam w poniedzialek przyjechac zeby dokladnie sprawdzil wiec mam nadzieje ze wyjdzie co jest sprawca tych drgan w aucie

A jak się objawiają te drgania i jakiego producenta masz tarcze ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to co Ci wysłałem jest z polifta, a lokalizacja powinna być ta sama czyli bagażnik a odczyt albo graficzny albo opis po DE, odnośnie Twojego posta zacząłbym od wyjęcia i sprawdzenia przewodów na wyłączniku, czy nie ma zwarcia albo przerwy na podświetleniu bo to co opisałeś to raczej nie kwestia bezpiecznika :cool2: Auto mam dużo młodsze od Twojego, jeżeli już o to pytasz :cool2:

 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sa z ATE a drgania objawiaja sie tym ze jak jade ok 70km/h i troche mocniej przychamuje to kierownica drzy i auto tez od kol raczej to nie jest gdyz byly wywarzane i bylo ok chociaz felgi mam od bmw 7 ale sa zalozone pierscienie a nie wiem jak na nowych orginalnych alumach do e60 bedzie bo niedawno doszly,ale wydaje mi sie ze to nie od kol tylko gdzies cos w zawieszeniu,odrazu po wymianie tych tarcz wszystko bylo ok a byly wymieniane nie cale 3miesiace temu ale teraz od 2 tygodniu znow to samo sie zaczyna robic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sa z ATE a drgania objawiaja sie tym ze jak jade ok 70km/h i troche mocniej przychamuje to kierownica drzy i auto tez od kol raczej to nie jest gdyz byly wywarzane i bylo ok chociaz felgi mam od bmw 7 ale sa zalozone pierscienie a nie wiem jak na nowych orginalnych alumach do e60 bedzie bo niedawno doszly,ale wydaje mi sie ze to nie od kol tylko gdzies cos w zawieszeniu,odrazu po wymianie tych tarcz wszystko bylo ok a byly wymieniane nie cale 3miesiace temu ale teraz od 2 tygodniu znow to samo sie zaczyna robic

Hee to i tak ATE długo wytrzymało, jeżeli nikt nie nakładał pasty miedziowej pomiedzy tarcze i piaste, a tacy sie trafiają, to zdejmij te tarcze i oddaj do reklamacji, ATE nie nadaje się do tego auta zamień na textar pro wraz z klockami i masz pboblem z głowy bo od tych krzywych tarcz i wibracji szkoda drążków kierowniczych magla i kolumny kierowniczej :cool2: ATE to śmietnik, tak samo Zimmermann, TRW, Bosch ... Brembo za drogie, przereklamowane, także albo ori, albo textar albo jurid ten ostatni zaczyna zerygnować z aut osobowych skupia się dalej na ciężarówkach. Taka rada ode mnie :cool2: na wszelki wypadek sprawdz czujnikiem zegarowym u jakiegos mechaniora czy nie ma bicia od piast :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz bede wieczorem u znajomego co to zakladal to upewnie sie czy na 100% to jest ate jak tak to pojda na reklamacje

Po to jest forum,żeby użytkownicy dzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, a inni z tego korzystali, a temat był wałkowany grubo opcja szukaj, szkoda, że uczysz się na swoich błedach :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czlowiek cale zycie uczy sie na bledach :| ale na spokojnie napisze jak bede w 100% pewny ze te tarcze sa z ate bo cos pamietam mowil o tej firmie,a teraz pomijajac fakt ze tarcze byc moze sa wporzadku to gdzie moze byc przyczyna drgan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na szarpaku nie wszystko wylapia wiec kolego powiedz mi moze pokieruje mechanika jak ma sprawdzac dokladnie by wylapal gdzie jest problem

Koła na wyważarke, piasty czujnik zegarowy, zawieszenie łyżka stalowa i do dzieła,

Edytowane przez ramos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szarpakach nie wszystko zawsze wychodzi. Także łyżka tez musi być w użyciu. Czasami dobrze jest odciążyć go w połowie (podnieść na nożycowce tak żeby koła dalej stykaly się z podnosnikiem głównym) i wtedy użyć szarpakow. Oczywiście jak jest taka możliwość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szarpakach nie wszystko zawsze wychodzi. Także łyżka tez musi być w użyciu. Czasami dobrze jest odciążyć go w połowie (podnieść na nożycowce tak żeby koła dalej stykaly się z podnosnikiem głównym) i wtedy użyć szarpakow. Oczywiście jak jest taka możliwość.

 

Zgadzam się że na szarpakach nie zawsze wszystko wyjdzie należycie, u mnie główną przyczyną tego dyskomfortu miały być tuleje pływające które oczywiście wymieniłem w pierwszej kolejności i bez rezultatu, dopiero oryginalny zestaw tarcz i klocków załatwił sprawę, być może na innych było by też ok, nie oszczędzałem na hamulcach i jak napisałem wcześniej "samochód jak z fabryki, aż uciecha naciskać hamulec a dodawać gazu jeszcze większa" :)

 

Ps : Marrtin78 może się zamienimy silnikami tak w ramach weekendu :p :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wiec tak tarcze mam z RWF czy jakos tak podobno bardzo dobra firma ktorej czesci ida bezposrdenio na linie produkcyjna bmw ale czy tak jest mozliwe,moj blad ze nie kazalem odrazu wymienic klockow hamulcowych tylko zostaly stare mimo ze byly ok ale moze to jest przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak wymienia się tarcze to klocki też się powinno wymienić, wtedy jest pewność w 100%.

 

PS: Kolego DDR24 dziuplę już mam tylko trochę drogi do pokonania jest do Irlandii :D

 

Damy rade, właśnie skończyłem rozmawiać z Tuskiem, wizy załatwił - także możesz podłączać jakiś grzejnik bo u nas -14 :)

 

Kurde wskoczył bym do takiej 535, podobno jest duża różnica w przeciwieństwie do standardowej mocy 530 i zwiększenie mocy do 300 PS żaden problem, a Ty założe się że byś wskoczył do M5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak Tusk się zgodził to nie ma sprawy.

Ja początkowo chciałem kupić 530d i takiej szukałem. Ale dostałem do próby 535 i po jeździe stwierdziłem że muszę ją mieć. Różnica jest naprawdę spora. Ciągnie od samego dołu i nigdy nie brakuje mocy. Ja zrobiłem jej moda. Może powinno być więcej bo ładna seria była. Mam teraz ok.310 kucy i 610 niutkow. Ale M5 to bym chętnie dosiadl :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.