Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie 90 łapie po około 10 km ale 70 jest już po 6 przy spokojnej jeździe.

A masz w swojej 335d jakiś dogrzewacz, u siebie nie zlokalizowałem nic takiego?

Nie mam niczego takiego.

Sam nie wiem.

Rano przejeżdżam codziennie około 25km z czego 7-8 km w mieście i pod koniec zazwyczaj pokazuje mi na kierownicy performance 79C.

Może mi termostat szlag trafił...

Jak to sprawdzić?

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie 90 łapie po około 10 km ale 70 jest już po 6 przy spokojnej jeździe.

A masz w swojej 335d jakiś dogrzewacz, u siebie nie zlokalizowałem nic takiego?

Nie mam niczego takiego.

Sam nie wiem.

Rano przejeżdżam codziennie około 25km z czego 7-8 km w mieście i pod koniec zazwyczaj pokazuje mi na kierownicy performance 79C.

Może mi termostat szlag trafił...

Jak to sprawdzić?

 

W ukrytym menu, ale raczej już można powiedzieć, że masz uwalony termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet nie sprawdzałem, raczej na pewno termostaty do wymiany.

Ja w obu swoich M57 wymieniałem i po wymianie temperatury około 90 czyli takie jakie powinny być, przed podobnie jak u Ciebie. Koszta stosunkowo niewielkie, jak koledzy wcześniej już pisali, ja kupiłem coś około 270zł orginały, a wymiana sam i przy okazji pompy, pasków, rolek, łożysko klimy i oczywiście płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura osiągana jest w normalnym tempie, tzn. po około 10 -14 km mam 90 stopni, ale na tym się nie kończy.

Rośnie dalej i osiąga 105-108 stopni, a nawet 111.

W mieście, gdy włączę nagrzewnicę na full, 28 stopni, to spada do około 91 -95.

Na autostradzie, przy obrotach 3,5 tys. i prędkości 170-180 km/h utrzymuje się na poziomie 100 stopni, ale gdy zwolnię na dłuższym odcinku do 130 km/h i obroty spadną do 2,5 tys., a tym samym obroty pompy wody, to rośnie znowu do 105-108 stopni.

Wentylator się włącza po przekroczeniu 95 i nie zaobserwowałem, aby wąż po lewej stronie chłodnicy był gorący, co chyba wskazuje na zamknięty duży obieg.

Dziś odstawiłem autko do wymiany termostatu i pierwsze, co powiedział mój zaprzyjaźniony mechanik widząc nowy oryginalny termostat bmw, to że teraz takie dziadostwa robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych, najtańszy termostat znalazłem tu:

http://czescidobmw.pl

Miła obsługa i pełny profesjonalizm,

 

Dodam jeszcze, że jakiś czas temu obstawiałem, że w moim problemie przegrzewającego się silnika macza palce komp, który chce wypalić DPF, dlatego nie otwiera dużego obiegu.

Wskazywałby na to fakt, że przez październik, listopad i początek grudnia nie robiłem dłuższych tras, niż po kilka, kilkanaście km.

Jednak z tego, co się dowiedziałem, to e90 nie mają jeszcze termostatów sterowanych elektronicznie, podobno są takie w f10.

 

Electronik z BMW widział ponoć także ze dwa, trzy przypadki, kiedy urwana łopatka z pompy wody zablokowała termostat w pozycji zamkniętej.

 

Także nie pozostaje nic innego, jak zakodować sobie w głowie sekwencję: 15 sekund + 19 naciśnięć + suma z VINu + siedem naciśnieć, u mnie to już odruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

funkcje fali-safe-open i maja chronic silnik przed przegrzaniem

 

Co to jest?

Powinienem napisac fail safe :) ale co tam :mrgreen:

Chodzi o to, ze jak urzadzenie lub czesc zawiedzie to i tak pozostanie, lub przejdzie do pozycji bezpiecznej dla calej maszyny.

W tym przypadku niesprawny termostat bedzie puszczal olej na chlodnice , a nie odwrotnie aby nie przegrzac silnika. Bezpieczniej

jezdzic na niedogrzanym niz na przegrzanym :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś dobiło do 90stopni po 13km jazdy, termostat oryginalny, auto z 08.2007. 320d N47

Myślę, że jakbym go wymienił byłoby lepiej, ale w sumie jest jeszcze dobry.

 

Nightsabes777, masz na 100% termostat/termostaty do wymiany.

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś dobiło do 90stopni po 13km jazdy, termostat oryginalny, auto z 08.2007. 320d N47

Myślę, że jakbym go wymienił byłoby lepiej, ale w sumie jest jeszcze dobry.

 

Nightsabes777, masz na 100% termostat/termostaty do wymiany.

Co Ty chcesz wymieniać? Jak masz termostat dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś dobiło do 90stopni po 13km jazdy, termostat oryginalny, auto z 08.2007. 320d N47

Myślę, że jakbym go wymienił byłoby lepiej, ale w sumie jest jeszcze dobry.

 

Nightsabes777, masz na 100% termostat/termostaty do wymiany.

Co Ty chcesz wymieniać? Jak masz termostat dobry.

 

 

Ja mam jeszcze dobry, ale ma już 7 lat i na pewno auto by się szybciej grzało jakbym wymienił. Ale nie wymieniam w najbliższym czasie na pewno.

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jaką temperaturę powinien mieć silnik 318d N47 po około 20 km na trasie prędkości 120-140 km/h ?

Zależy od wielu zmiennych, ale po tym dystansie powinien mieć już w okolicach 90 stopni.

Przy takiej temperaturze jak teraz i przy jeździe do 100 km/h temperaturę roboczą mam po około 10 km. Tylko, że auto w garażu stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jaką temperaturę powinien mieć silnik 318d N47 po około 20 km na trasie prędkości 120-140 km/h ?

Zależy od wielu zmiennych, ale po tym dystansie powinien mieć już w okolicach 90 stopni.

Przy takiej temperaturze jak teraz i przy jeździe do 100 km/h temperaturę roboczą mam po około 10 km. Tylko, że auto w garażu stoi.

wybacz [cie] być może głupie pytanie :oops: jaka to temperatura robocza właśnie okolice 90 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jaką temperaturę powinien mieć silnik 318d N47 po około 20 km na trasie prędkości 120-140 km/h ?

Zależy od wielu zmiennych, ale po tym dystansie powinien mieć już w okolicach 90 stopni.

Przy takiej temperaturze jak teraz i przy jeździe do 100 km/h temperaturę roboczą mam po około 10 km. Tylko, że auto w garażu stoi.

wybacz [cie] być może głupie pytanie :oops: jaka to temperatura robocza właśnie okolice 90 stopni?

Ja mam 89-92 po wymianie a przed Max doszła do 73.

BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwarz , ze ma zakres od 0 do 120. Przydalobysie cos co mierzy przynajmniej od -20. Poza tym cena zbyt wygorowana. Podobne

gadrzety kosztuja w granicach 40 pln.

Przeszukaj forum e39 lub 34, tam ktos montowal prosty miernik , ktory miescil sie w popielniczce :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jaki wpływ na temperaturę ma jazda na niskich obrotach.

Ja jadę czasem trasę 25 km i obroty cały czas w przedziale 1500-1800 i często temperatura przy takiej jeździe nie przekracza 70 stopni.

Jak jadę energicznie to temperatura większa.

Dziwne, bo mam drugie auto z mniejszym dieslem i tak jadąc tak samo już w połowie trasy w zimie miałem 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz uwalonym termostat, jesli jedziesz z prędkością ok 90 km/h i masz temp 70 stopni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.