Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

chciałbym zaprezentować Wam moje BMW. Poszukiwania trwały około 2 miesięcy, z początku szukałem czegoś z e34, e36, e39, e46, silnik benzynowy, oczywiście R6 :) Wertowałem oferty, przeglądałem fora i finalnie zdecydowałem się na e46. Wertowałem, aż znalazłem ogłoszenie użytkownika arczi2307 :) Chwila zastanowienia, przeglądnięcie galerii no i szybki telefon. Jako, że z mechaniką u mnie niezbyt, poprosiłem o pomoc w oględzinach kolegę szymon-o, któremu należą się ogromne podziękowania :cool2:

14 sierpnia 2013r. skoro świt wyruszamy w ponad 400-kilometrową trasę i po południu docieramy na miejsce docelowe. Samochód robił świetne wrażenie wizualne oraz jak się okazało po podpięciu do kompa i jeździe próbniej równiech mechanicznie prawie wszystko było ok :) Dłuuugie negocjacje, trochę nerwów, ale koniec końców Sreberko zmieniło właściciela i koło 18:00 ruszamy w drogę powrotną. Przed Warszawą ruch jeszcze spory (zaczynał się długi weekend), na A2 już spokojnie. Generalnie przez całą drogę banan mi nie schodził z twarzy :)

 

Plany

 

- detailing

- usunięcie wgniotki na masce, poprawki lakiernicze

- naprawa tunera bm54 (prawdopodobnie końcówki mocy)

- skompletowanie wszystkich narzędzi, uchwytu na gaśnicę

- odnowienie plastików w kabinie

- serwis skrzyni biegów

- dosztukowanie wszelakich osłon, zaślepek

- wymiana gałki dźwigni zmiany biegów na ori M

 

W dalszej przyszłości być może wydech, koła, ori wnętrze

 

Trochę danych:

 

Numer podwozia WBABN31010JW04870

Kod typu BN31

Typ 325CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)

Data prod. 2002-02-13

 

Wyposażenie

S169A ABGASNORM EU3 Redukcja spalin EU 3

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S789A M LM-RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Obr. BMW, st. le. indywid.

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

 

 

Tak e46 wyglądała w dniu zakupu. Poniższe 3 zdjęcia wykonane przez arczi2307

 

 

1.jpg?psid=1

 

2.jpg?psid=1

 

Serduszko :serce:

3.jpg?psid=1

 

Podczas postoju gdzieś na A2 (zdjęcie by szymon-o)

 

ihfq.jpg?psid=1

 

W aucie zaszło kilka zmian, mam nadzieję, że arczi2307 nie będzie ich miał mi za złe.

 

Na pierwszy ogień poleciały czerwone folie na tylnych lampach. Faktycznie, na żywo wyglądają lepiej niż na zdjęciach, ale kierunkowskaz jest niezbyt widoczny, zwłaszcza w dzień. Akurat tak się trafiło, że w dniu, w którym te folie ściągałem spotkałem 2 samochody z podobnym modem i uznałem, że folia idzie do kosza... Po dłuższym czasie zmiana dla mnie na plus, bo jednak bardziej podobają mi się fabryczne lampy. Przy okazji wyczyściłem miejsce montażu.

 

DSC_0568-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0568-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0566-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Wykręciłem również splittery z przedniego zderzaka, najpierw 1 na próbę, potem 2 i tak już zostało. Nie wiem, jakoś mi nie podchodziły, zderzak z M-pakietu sam w sobie jest

 

Kolejny dzień to ponad 3h stania w kolejkach w poszczególnych urzędach w celu opłacenia haraczu i rejestracji. 2 tygodnie przerwy i z początkiem września wybieram się do Zielonej Góry do wspomnianego wcześniej kolegi Szymona na serwis. Zakres prac: płukanka, wymiana oleju silnikowego, oleju w skrzyni, dyfrze i wspomaganiu, nowy pasek wieloklinowy, tuleje dyfra (9tka i 7mki), tarcze hamulcowe przód + klocki, płyn hamulcowy. Do tego Szymon próbował uporać się z błędem 1 sondy, ale niestety wymiana nie przyniosła oczekiwanych efektów. Kilka zdjęć:

 

DSC_9959-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_9966-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_9993-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_9994-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_9978-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_9979-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

 

Słynna tuleja nr 9

 

DSC_0013-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

oraz 7mki, już nówki

 

DSC_0032-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Heble

 

DSC_0040-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Generalnie w Zielonej Górze byłem między 8 a 9 rano, a wyjechałem gdzieś koło 1 w nocy... Długi dzień, ale udany. Tutaj należą się Szymonowi ogromne podziękowania za wykonaną pracę, dokładność i dbałość o każdy drobny szczegół.

 

W międzyczasie zakupiłem i zamontowałem schowek na apteczkę. Szkoda tylko, że moja apteczka się do niego nie mieści :mad2: , ale to drobny szczegół.

 

Na zdjęciu nie widać stelaża. Gdy go montowałem wcięło mi gdzieś bita z torxem i albo poleciał on do studzienki albo gdzieś się ładnie zaklinował pod fotelem (do tej pory go nie znalazłem)

DSC_1150-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Schowek już na miejscu, jakość zdjęcia jest jaka jest...

 

DSC_1157-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Następnie przyszła kolej na tylne opony bo strach było na nich jeździć. Wybór padł na Pirelli P Zero Nero GT 255/35 ZR18, czyli podobne do tych na przedniej osi (też P Zero, ale bez GT). Póki co sprawują się bardzo, bardzo dobrze :ok:

 

Poprzednie opony

DSC_1162-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

A tu już nowe

 

DSC_1165-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Wymiana

 

DSC_1193-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_1194-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_1198-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Następne wolne popołudnie wykorzystałem na czyszczenie skór.

 

Stan przed:

 

DSC_0048-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0052-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0059-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Tutaj w trakcie:

 

DSC_0064-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0074-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0079-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Porównanie (coś tam na zdjęciu widać)

 

DSC_1190-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Podczas czyszczenia fotela kierowcy zaczęło padać... Nic, przeniosłem się do garażu i go dokończyłem, tylną kanapę zostawiłem sobie na następny dzień, zdjęć brak.

 

Podczas poprzedniego serwisu u Szymona wyszło, że trzeba będzie jeszcze wymienić tłoczki + uszczelki zacisku na przedniej osi oraz rolkę napinacza. Zatem będąc w trasie zajechałem ponownie do ZG, tym razem na krócej :)

 

DSC_1227-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_1226-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Poprzednio nie udało się wymienić płynu w sprzęgle, więc i za to się zabraliśmy (ja pompowałem :)) Przy okazji poprosiłem o dociągnięcie ręcznego, bo wjazd do garażu dosyć stromy

 

DSC_1238-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

Rolka niestety u mnie była inna i nie dało się jej wymienić.

 

Czas na porcję aktualnych zdjęć, większość wykonana w czasię piątkowego spota BMW Team Poznań

 

DSC_0529-21-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0531-Resizer-960Q100-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0637-2-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0641-Resizer-960Q100-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0643-2-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_1254-2-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_0627_21-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

DSC_9990-Resizer-800Q95.jpg?psid=1

 

To tyle w tym przydługawym poście :)

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Opublikowano
Grubo, grubo .............. już na "Sporcie" śledziłem galerię :cool2: .
Opublikowano
jak zobaczylem cale czerwone lampy z tylu to myslalem ze sie porzygam dobrze ze to usunoles ,czarna nerke mogles zostawic, fakt przednie lampy tez za mocno przydymione do metalika nie pasuja pozatym fajne autko :D czerone skory tez mi sie podobaja bardziej niz czarne, a i jak juz bardzo zderzak porysujesz to zalozysz spowrotem te spliteryy zeby nie malowac mi sie obiscie podobaja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.