Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co kojarzę to błąd 49A2 będziesz miał zawsze jeśli samochód jest po chipie. To znaczy ze coś było grzebane w sterowniku?

 

Chociaż gdzieś właśnie znalazłem, że "49A2 Message: Ambient Temperature" - a czego to dotyczy to już nie wiem.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

no własnie nie wiem, bo chipa miałem robionego już jakiś czas temu i co jakiś czas podłączam inpe i sprawdzam co tam się z autem dzieje,

i wczesniej tego błędu nie było..

Opublikowano

jezeli dobrze kojarzę to jest pare czujnikow:

 

1. czujnik temp. zewnetrznej

2. czujnik temp. wewnetrznej (byc moze w tym przypadku blad czujnika otoczenia wskazuje na otoczenie kierowcy ?)

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=US91&mospid=51063&btnr=64_1454&hg=64&fg=40&lang=pl

 

Pozycja nr 4 oraz 8.

 

Ja bym poszukal tych czujnikow i odlaczyl je, jezeli blad bedzie "trwaly" mozesz zalozyc ze to ten czujnik. ALe to tylko moje dywagacje.

Opublikowano

sprawdzę, ale błąd występuje w sterowniku DDE, więc pewnie tyczy się silnika i osprzetu.

może jakiś inny czujnik, np czujnik który jest na rurze która idzie za intercoolerem do kolektora, na tym metalowym odcinku jest jakiś czujnik- wie ktoś od czego on jest- może to to ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam disiaj sprawdziłem Dis-em i dis nie widzi błędu.

sprawdziłem czujnik który leci za intercoolerem w strone kolektora, odpiąłem go i wyskoczył błąd boost sensor, czyli to nie to.

a ktoś pomysł?

ten czujnik co jest w kolektorze dolotowym z tyłu to co to za czujnik może to on?

niestety by sie do niego dostać trzeba sie troche narozbierać wiec wdzięczny bym był jak by ktoś napisał do czego on słuzy i jakiś pomysł odnośnie tego błędu.

Opublikowano

kurde ale jak patrze na realoem, to czujnik temperatury powietrza to ten co go odpiołem i pisało boost sensor costam.

możliwe ze jeden czujnik ma jak by dwie funkcje?

mierzy cisnienie doładowania oraz temperature zasysanego powietrza?

mowa o tym czujniku, pozycja 10

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/164967/686x484

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/164967/686x484

Opublikowano

49A2 jest pernamentny ? czyli pojawia sie zaraz po skasowaniu ?

 

Jezeli mozna usunac i nie pojawia sie odrazu a po wypieciu czujnika z pozycji nr 10 nie pojawil sie to nie bedzie ten czujnik ;/

 

Jezeli blad jest trwaly to kurcze ciezki temat, dziwne ze dis nie widzi bledu ;/

Opublikowano

błąd czasami się skasuje i jest odrazu. jak to nazwałeś permamentny.

a czasami się go skasuje- on się usunie przejedzie się kawałek z 10m i on wraca.

jak odpiąłem czujnik nr 10 to wyskoczył mi bląd boost costam. czyli domyśliłem się ze coś związane z doładowaniem.

Opublikowano

Czujnik nr 10 to czujnik temperatury powietrza doładowującego. Nawiasem mówiąc potrafi go ciśnienie wybić z tego mocowania, wtedy trzeba zakupić nowy bo jest mocowany na plastikowe zatrzaski, które z biegiem czasu się osłabiają i nie trzymają w mocowaniu. Mi wybiło ten czujnik podczas jazdy na autostradzie, ale komputer nie pokazał żadnego komunikatu, jedyny objaw spadek mocy i świst uchodzącego powietrza, tak jakby padła turbina. W razie wybicia wystarczy go zabezpieczyć opaską zaciskową i można dalej śmigać. Teraz nie pamiętam jaki był numer błędu zapisany na kluczyku więc nie pomogę więcej.

Nie zauważyłem twojego ostatniego postu. Błąd czujnika temperatury powstał, gdy sam wypiąłeś ten czujnik i komputer go zarejestrował. Skasuj i po sprawie. Natomiast ten drugi a6d1 to jest błąd dodatkowej pompy obiegu cieczy chłodzącej. Typowa usterka w tych samochodach, wyrobiły się szczotki. Sam to sobie naprawisz, nawet nie trzeba demontować całej pompy. Tylko musisz kupić szczotki o wymiarze 5x5x10 mm. Kupowałem niedawno na alleg... koszt 15 zł plus wysyłka. Gdybyś chciał dokładniejsze info pisz na pw. Chyba że pompę też odpinałeś, to też wystarczy skasować błąd.

Opublikowano
no własnie chodzi o to, że błąd temperatury owszem da się skasować, ale przejade się kilka metrów i on wraca.
Opublikowano
Ale błąd czujnika temperatury ma numer 4390 z tego co widzę. Z tego co napisałeś nie możesz się pozbyć błędu 49a2. Czy dobrze rozumię? Wykasuj wszystkie błędy, sprawdź ponownie komputerem, jeśli ci się ponownie wyświetli 4390 to najpierw sprawdź połączenie z czujnikiem, czasami potrafią się powyginać te cienkie druciki wchodzące do wtyczki i może nie kontaktować. A jak nie to wymień cały czujnik, jakieś 1.5 roku temu kupowałem w Niemczech koszt 17 euro. Z ciekawostek mogę dodać, że w serwisie bmw w poznaniu zaraz przy zjeździe z autostrady powiedziano mi, że ten czujnik występuje tylko w całości z metalową rurą w której jest umocowany, koszt naprawy UWAGA 750 zł. Nieźle mają ceny skalkulowane. Oczywiście podziękowałem serdecznie.
Opublikowano

49a2 o ten błąd mi chodzi, bo on jest cały czas,

jak przestanie Padać, wezme sprawdze jeszcze raz inpą, i potem odrazu disem.

może błąd 49a2 jest spowodowany przez ten czujnik temperatury

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
gdzies na forum przy innym samochodzie przeczytałem, że tamta bm-ka ma dwa czujniki temperatury zewnetrznej, jeden od licznika drugi od kompa, wie ktoś czy w e90 jest tak samo też są dwa czujniki od temp zew?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.