Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich. mam taki problem a mianowicie zaświeciła mi się lampka silniczka między zegarami ,byłem u mechanika podpiął kompa i wyświetlił się błąd przepływki. przeczyścił ,przedmuchał mi tą przepływke , wymieniłem filtr powietrza oczywiście skasował mi błąd.Po 2 dniach zaś wyskoczył ten silniczek między zegarami i błąd przepływki,mechanik powiedział że może to być blokujące klapy w kolektorze ssącym, powiedział żeby sie wstrzymać z kupnem przepływki zobaczyć te klapy ewentualnie je wyjąć.Dodam że auto zaczeło mi więcej palić i z przspieszeniem jest problem. Prosze doradzcie co to może być
Opublikowano
Przepływomierza nie powinno się czyścić a tym bardziej jeśli ktoś nie do końca wie jak.

Czujnik w przepływce oryginalnie pokryty jest specjalną powłoką i każde jego tarcie może spowodować utratę tej powłoki i wtedy będzie niedobrze.

Zgadzam się w zupełności :cool2:

Ostatnio mój kolega który ma ten sam silnik 2.0d N47 miał ten sam problem i po wymianie przepływomierza problem znikł jak ręką odjął :D

mechanik powiedział że może to być blokujące klapy w kolektorze ssącym, powiedział żeby sie wstrzymać z kupnem przepływki zobaczyć te klapy ewentualnie je wyjąć.
Zmień lepiej mechanika bo w tym silniku już nie klapek i lepiej niech sobie swoje klapy zdemontuje :duh: :lol:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
W 320d z motorem N47 są klapki w ssacym !

Są klapki czy przepustnica :duh:

Sam sobie zobacz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50492/kL/sN/r2008/m04

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
czy samemu dam rady zdemontować kolektor ssący bo bym sprawdził te klapki w jakim stanie są. Chodzi mi na co zwrócić uwage przy odkręcaniu kolektora
Opublikowano
czy samemu dam rady zdemontować kolektor ssący bo bym sprawdził te klapki w jakim stanie są. Chodzi mi na co zwrócić uwage przy odkręcaniu kolektora

Kolego napiszę ci jeszcze raz, zostaw ten kolektor w spokoju i wymień przepływomierz a przed tym zabiegiem jedź do kogoś kto podepnie auto ci po komputer i sprawdzi jakie masz błędy zapisane w sterowniku bo to na pewno nie problem z kolektorem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W 320d z motorem N47 są klapki w ssacym !

Są klapki czy przepustnica :duh:

Sam sobie zobacz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50492/kL/sN/r2008/m04

Oczywiście że w N47 są klapki w kolektorze i przepustnica również . Jak myślisz , co porusza element nr.3 ( Zesp. regulacyjny ) - właśnie klapki . Poza tym nigdy nie zaglądałeś do kolektora ? W tym silniku jest 8 kanałów na każdy cylinder do 2 i tylko na jednym z tych dwóch klapka , czyli 4 klapki na wspólnej osi którymi steruje element nr.3 Zesp. regulacyjny.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
W 320d z motorem N47 są klapki w ssacym !

Są klapki czy przepustnica :duh:

Sam sobie zobacz:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50492/kL/sN/r2008/m04

Oczywiście że w N47 są klapki w kolektorze i przepustnica również . Jak myślisz , co porusza np. element nr.3 ( Zesp. regulacyjny ) - właśnie klapki . Poza tym nigdy nie zaglądałeś do kolektora ? W tym silniku jest 8 kanałów i 4 klapki .

To że element nr 3 to regulator to doskonale o tym wiem a przepustnica przed kolektorem służy do wygaszania silnika też wiem ale przyznam się szczerze że nie zaglądałem do tego kolektora N47 bo silniki w Bmw jakie użytkowałem to 3.0 M57N i M57N2 które posiadają inny konstrukcyjnie kolektor i w nich były klapki a w tym nowym kolektorze myślałem że regulator steruje wielką przepustnicą która otwiera odpowiednie kanały dolotowe ale jeśli są klapki to teraz już wiem ale pomimo tego one nie są problemem w tym przypadku który jest poruszany.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem wróżką ale , w N47 właśnie mogły się zablokować klapki ( nie odosobniony przypadek w tym silniku ) . Objawy , czyli gorsze przyspieszenie mogą na to jak najbardziej wskazywać . Tak jak pisałem wcześniej , wtedy mieszanka przepływa do cylindrów tylko jednym kanałem bo drugi jest niedrożny z powodu zablokowanych klapek i mocy brak .
Opublikowano
myśle że zdejme ten kolektor z racji tego że auto mam 2 miesiące a przebieg 155tkm. skontroluje czystość kolektora , klapki i zobacze jaki jest stan zabrudzenia egr a co do przepływki to się musze za nią rozglądnąć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy tym przebiegu jeżeli wcześniej kolektor nie był wymieniany lub czyszczony to jak najbardziej, będzie sporo mazi . Z mojego doświadczenia twierdzą że po 100tys. wskazane jest przynajmniej porządna kąpiel . Egr w N47 - nie musisz zaglądać będzie na 100% ok ,twoja wola chyba że z ciekawości .

Zwróć uwagę czy klapki nie mają niepokojącego luzu na osi .

Opublikowano
myśle że zdejme ten kolektor z racji tego że auto mam 2 miesiące a przebieg 155tkm. skontroluje czystość kolektora , klapki i zobacze jaki jest stan zabrudzenia egr a co do przepływki to się musze za nią rozglądnąć

Mój kolega ma przebieg obecnie 160 tysięcy i przepływka była niedawno wymieniana a egr był czyszczony i było czystko a do kolektora nie zaglądałem bo nie był zawalony a problem klapek w tych kolektorach wydawał mi się rozwiązany ale cóż możesz zdemontować kolektor i sprawdzić jego stan i na pewno będzie mniej roboty niż ze starymi kolektorami ale za przepływką się rozejrzyj w razie gdyby kolektor był ok. Sprawdzałeś czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
witam wszystkich. Wczoraj zdemontowałem kolektor ssący i to co zobaczyłem aż mnie zwaliło z nóg ,a mianowicie przpustnica zawalona centymetrową mazią , kolektor tak samo zawalony, czyściłem go 1,5 godziny benzaną czystą w połączeniu z naftą do tego moczyłem w ropie.A na koniec powiem na temat klapek,pierwsze dwie od sterowania jeszcze w miare z małym luzem ,ale dwie następne w sumie ostatnia to masakra aż dziw bieże że nie wpadła do silnika lekko nią chciąłem poruszać i sie oderwała. Także klapki wywaliłem a w otwór wsadziłem śrubke z oringiem i nakrętka samokontrująca.jutro jadę kupić przepływke i powinno być GIT.
Opublikowano
Nie chce mi sie wierzyc ze twoje auto ma 155 tys km !!! Zdejmowalem kolektory w n47 z roznymi przebiegami i powyzej 200tys km bylo kiepsko ale 155
Opublikowano
auto kupiłem osobiście w salonie bmw w niemczech facet jeżdził 5 lat oddał do salonu i wziął nowe . wszystkie serwisy potwierdzone oprócz umowy faktura z udokumentowanym przebiegiem.Auto kupiłem przy przebiegu 149t, ostatni serwis 141t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.