Skocz do zawartości

N42B20 wymiana panewek ?


cooler1986

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
Mam do wymiany panewki w silniku 2.0 N42B20, bo sie obróciły na 3 korbowodach . Gdzie je moge kupic i jaka jest cena bo słyszalem ze tylko w serwisie mogę kupic i czy ktos juz wymienial panewki przy tym silniku?

 

Cześć

Wiem że minęło kilka latek, ale napisz kolego jak rozwiązałeś swój problem z panewkami i jakie były koszta tego? Może potomni będą mieli większy ogląd jak się zachować w takich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak Ci obróciło panewki to musisz wyjąc silnik, wyjąć wał, zawieźć go do zakładu obróbki silników na tzw. szlif cena to ok 300zł, do tego komplet panewek głównych z Kolbensmidta jakieś 200zł, panewek korbowodowych 200, półpierścienie ze 100, uszczelniacze wału po obu stronach ze 150, uszczelka pokrywy zaworów 200, uszczelka miski 100, olej z filtrem 150 + robota.

Robi Ci się z tego minimum 1400 części + robota.

Osobiście jakbym miał już wyjęty i rozebrany silnik to zmieniłbym pierścienie i zrobił głowicę, żeby już więcej do tego tematu nie wracać natomiast wiadomo, że koszta x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak Ci obróciło panewki to musisz wyjąc silnik, wyjąć wał, zawieźć go do zakładu obróbki silników na tzw. szlif cena to ok 300zł, do tego komplet panewek głównych z Kolbensmidta jakieś 200zł, panewek korbowodowych 200, półpierścienie ze 100, uszczelniacze wału po obu stronach ze 150, uszczelka pokrywy zaworów 200, uszczelka miski 100, olej z filtrem 150 + robota.

Robi Ci się z tego minimum 1400 części + robota.

Osobiście jakbym miał już wyjęty i rozebrany silnik to zmieniłbym pierścienie i zrobił głowicę, żeby już więcej do tego tematu nie wracać natomiast wiadomo, że koszta x2.

 

Dzięki za odpowiedź, niestety myślałem że zabawa z tym będzie tańsza skoro auta już nie są pierwszej młodości. Mój mechanik chce mi od razu robić remont całego silnika (pewnie ma chłop rację), ale 4000zł to raczej nie chce wydawać żeby dalej jeździć takim samym samochodem jak przed naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego trzeba doliczyć szlif głowic, dobieranie gniazd wymiana uszczelniaczy zaworowych i mycie wszystkich kanałów olejowych, śruby głowicy, uszczelki kolektora i jego szpilki bo to różnie z nimi bywa, wyjmuje się silnik to i poduszki po silnik, i dochodzi sprawa rozrządu i vanosa w jakim są stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no masz rację ale ostatnio robiłem 20 zaworową głowicę i zapłaciłem 800zł za całość, więc głowica 16V będzie tańsza.

Szpilki to 100zł, uszczelki jakieś 400-500zł za komplet pod wszystko co jest w głowicy, więc zakładając że VANOSy i rozrząd są oki to wyjdzie ok 1400zł. Wiadomo, wszystko zależy od tego gdzie to będziemy robili i od stopnia zużycia silnika. Pisze to tylko po to, aby ktoś wiedział jaki jest to zakres cenowy i nie pisał że mu mechanik mówił, że nie opłaca się robić remontu i lepiej wsadzić 2 silnik za 4k pln.

Dla mechanika na pewno szybciej :D bo nie musi się piero...ć z rozbieraniem całego silnika, Valvetronika itd, myciem tego wszystkiego ze skwarek po Castrolu wymienianym co 20tys km itd, wyjmuje wkłada i zdziera kasę i ma nadzieję, że więcej do niego z tym wynalazkiem nie przyjedziemy :lol: A tak to nie daj Boże okaże się po złożeniu wyremontowanego silnika, że wałki są powycierane, albo koła Vanosa wywalone, albo poma oleju już nie daje takiego ciśnienia jak powinna i będzie niekończąca się opowieść... dlatego tak niechętnie podejmują się remontów, cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.