Skocz do zawartości

E34 M50B20 Drgania po naprawie zawieszenia


damianemszczytno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio wymieniłem amortyzatory , sprężyny i łączniki stabilizatora

Pierwszym problemem jest to że tył samochodu mi poszedł STRASZNIE do góry opony do rantu nadkola jest jakieś 10 cm albo nawet więcej ... strasznie to wygląda mimo że to kombi, sprężyny które zakładałem nie były jakiejś renomowanej firmy, fakt miały o 1 zwój więcej od poprzednich ale żeby aż tyle do góry, nie wygląda to naturalnie .. jak bd miał chwile to wstawię foto, czy nowe sprężyny muszą się jakoś ułożyć czy juz tak zostanie ? :mad2:

 

Drugim problemem jest to że po naprawie zawieszenia, przy przyśpieszeniu odczuwam wyraźne drgania wibracje ... czego nie było przed naprawą na rozdupconym zawieszeniu ... czy moze mieć na to wpływ że tył teraz strasznie stoi w górze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domowy sposób jest tylko jeden - szlifiera. Obcinasz pół lub cały zwój ale nie jest to zalecane. W sumie są różne opinie na ten temat. Ja bym osobiście nie obcinał. Z drugiej strony kupiłem kiedyś auto z obciętymi sprężynami (pseudo sport zawias:)) )jeździłem nim blisko dwa lata i nic się nie działo niepokojącego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze wibracje sa od tego ze poloski sa teraz w nie typowym polozeniu co do zabierakow i przez jakis czas tek bedzie ja to przerabialem dawno temu w fordzie granada mialem to samo i do tego przeguby zaczely mi stukac po ulozeniu sie sprezyn ustalo a co do podpory walu to nie wazne czy tyl masz zadarty do goru pol metra czy siedzi na glebie to wal jak i podpora sa caly czas w tym samym miejscu bo dyfer jest zamocowany na stale do nadwozia wiec to falsz hehe mozesz sprawdzic podpore itd ale to nie zmieni tego ze beda wibry dalej tyle ze bedziesz wiedzial w jakim stanie masz dane elementy przeniesienia napedu.PS: zrob maly test troche prymitywny doladuj bagaznik czyms ciezkim i pojedzij chwile i zobacz czy wibruje nawet moga sie sprezyny troche ulozyc a amory jakie dales gaz czy olej gaz :?: jak bys zostawil star amory to moze by ci jej tak w gore nie wywalilo :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przecież most jest na stałe ... a już uwierzyłem w tą podporę heh

 

Słuchaj a nic się nie uszkodzi jak bd tak jeździł ?

Ok zapakuje coś na bagażnik i sprawdzę czy nadal bd wibracje ..

 

Amory dałem gazowe, musiałem dać nowe bo stare miałem powybijane po 25%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przecież most jest na stałe ... a już uwierzyłem w tą podporę heh

 

Słuchaj a nic się nie uszkodzi jak bd tak jeździł ?

Ok zapakuje coś na bagażnik i sprawdzę czy nadal bd wibracje ..

 

Amory dałem gazowe, musiałem dać nowe bo stare miałem powybijane po 25%

no to jak gazowe amorki to chwile potrwa zanim siadzie jak bedziesz jedzil z obciazonym bagaznikiem to nic sie nie stanie tylko tak daj obciążenia zeby sie zawias ugiol -siadl i tak jezdzij az do klapniecia tylu a sprezyny o zwoj wieksze to dla tego ze tamte byly juz scisniete z racji przebiegu i wieku bo tak z wystrzelonym tylem mocno to tak jak juz ci pisalem przeguby dostana po dupie i za chwile bedzie wymiana przegubow :cry2: bo zaczna chrupac zarob tak jak ci napisalem i napisz co i jak bo ciekaw jestem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawdzałem dzisiaj co będzie się działo jak trochę posadzę tył,

nadal coś wibruje na dodatek przy ruszaniu przy skręconych kołach coś wali w okolicach mostu, taki " gumowy " dźwięk .

 

już nie mam pomysłów co tam może być ...

 

czy po wymianie amortyzatorów/sprężyn należy wyważać koła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat u siebie u mnie było podobnie sprężyna o zwój większa po założeniu masakra prześwit jak w terenówce po jakiś 500km dopiero przysiadły potem stopniowo z czasem się ułożyło dopiero gdzieś po pół roku miałem prześwit jak w oryginale.Jak koledzy radzą wrzucić coś do bagara na jakiś czas dopóki trochę nie przysiądzie bo to na pewno nie służy przegubom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, sprawdzałem dzisiaj co będzie się działo jak trochę posadzę tył,

nadal coś wibruje na dodatek przy ruszaniu przy skręconych kołach coś wali w okolicach mostu, taki " gumowy " dźwięk .

 

poduszki tylnej belki do wymiany bo pewnie są pozrywane i dlatego przy skręcie i ruszaniu może pukać a tym bardziej przenoszą wibrację, przechodziłem to u siebie i sam je wymieniałem. koszt jednej to ok.60zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.