Skocz do zawartości

2.0d 150hp i temperatura cieczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jako że w instrukcji znalazłem tylko wzmiankę że temperatura cieczy chłodzącej jest prawidłowa nawet do czerwonego pola, mam pytanie - w którym dokładnie miejscu powinna zatrzymać się wskazówka przy normalnym nagrzaniu silnika? Obecnie po przejechaniu kilku km wskazówka staje pionowo, dokładnie miedzy 2 środkowymi kreskami i nigdy wyżej nie poleciała. Tak powinno być ?

Opublikowano

ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

po wymianie głównego termostatu temperatura wróciła do prawidłowej 90-93st a wskaźnik też pozostał w pozycji środkowej.

podejrzewam, że wskazania na tablicy są +- kilka stopni.

Opublikowano
ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

 

A w jaki sposób to sprawdzić? :)

Opublikowano
ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

po wymianie głównego termostatu temperatura wróciła do prawidłowej 90-93st a wskaźnik też pozostał w pozycji środkowej.

podejrzewam, że wskazania na tablicy są +- kilka stopni.

 

Sprawdziłem dziś w testowym menu pozycje 7.0 i wygląda to tak:

Strzałka w pionie była w momencie gdy temperatura w komputerze osiągnęła 76 stopni, podczas jazdy po mieście max temperatura jaką pokazał komputer wynosiła 88 stopni ale to było tylko chwilowe. W trasie temperatura wahała się około 85 stopni przy zewnętrznej temperaturze 17 stopni. Po odpuszczeniu gazu - jadąc na pędzie - temperatura potrafiła spadać o 2-3 stopnie.

 

Rozumiem że uwalony mam termostat i otwarty jest non stop ?

Opublikowano
ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

po wymianie głównego termostatu temperatura wróciła do prawidłowej 90-93st a wskaźnik też pozostał w pozycji środkowej.

podejrzewam, że wskazania na tablicy są +- kilka stopni.

 

Sprawdziłem dziś w testowym menu pozycje 7.0 i wygląda to tak:

Strzałka w pionie była w momencie gdy temperatura w komputerze osiągnęła 76 stopni, podczas jazdy po mieście max temperatura jaką pokazał komputer wynosiła 88 stopni ale to było tylko chwilowe. W trasie temperatura wahała się około 85 stopni przy zewnętrznej temperaturze 17 stopni. Po odpuszczeniu gazu - jadąc na pędzie - temperatura potrafiła spadać o 2-3 stopnie.

 

Rozumiem że uwalony mam termostat i otwarty jest non stop ?

 

No niby tak. Ale tragedii jeszcze nie ma. Mój przykładowo trzymał latem tylko 75 stopni.

Wymieniłem obydwa. Termostat główny i EGR. Ty jak masz czas to wymień najpierw jeden (zacząłbym od EGR bo chyba jest tańszy i łatwiej go wymienić) i zobacz czy się poprawi. Jak nie będzie zmiany to wtedy główny termostat.

 

Przynajmniej na zimę będziesz miał szybciej nagrzane autko :D .

Opublikowano

Dziś właśnie wymieniłem główny termostat.Dwa tygodnie temu wymieniłem termostat EGR bo temperatura na wskaźniku pokazywała 1/3 pola.Po wymianie ter EGR podniosła się prawie do kreski między połowa.Dziś po odpowietrzeniu stoi całkowicie pośrodku pola tak jak powinno być.Przy okazji wyczyściłem przepustnicę i EGR bo zasyfione były strasznie.W niemcowni w grudniu wymieniany był kolektor z klapami więc serwis nie wykonał dobrze pracy bo egr nie chciało ruszyć tak było "zabite".

Mam pytanie dotyczące przepustnicy- jest na niej sprężyna przepustnicy która powinna(tak myślę) sprawiać aby przepustnica była cały czas otwarta, lecz u mnie była luźna, w ogóle nie była założona.Może Niemiaszkowi spadła?Proszę o odpowiedź jakby ktoś mógł zobaczyć ten temat.Znajduje się ona po lewej stronie przepustnicy stojąc przed silnikiem.Założyłem ją i teraz wraca do[pozycji otwartej.

Wymiana termostatu głównego zajęła mi ok. 2 godzin.Termostat kupiony orginal za 145 zł.Z czyszczeniem egr i złożeniem całości ok. 3,5 godz.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Wymiana termostatu głównego zajęła mi ok. 2 godzin.Termostat kupiony orginal za 145 zł.Z czyszczeniem egr i złożeniem całości ok. 3,5 godz.

 

W nawiązaniu do czyszczenia EGR.

Można kompem (INPA, DIS) sprawdzić jego kondycję żeby stwierdzić czy trzeba czyścić?

Czy lepiej po prostu wyjąć go i obejrzeć? Chyba że bez wyjmowania go można jakoś "podejrzeć" czy nadaje się do czyszczenia?

Opublikowano
Demontaż bardzo prosty (obrazek nr 6 z tej strony http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=17387) : odłączasz w bagażniku przewód minusowy z akumulatora, zdejmujesz z przepustnicy EGR rurę od intercolera(pociągacz metalowy klips do góry i rura schodzi), wyciągasz wtyczkę z przepustnicy (plug) i odkręcasz uchwyt kabla tej wtyczki z góry ,odkręcasz z lewej strony przepustnicy opaskę (clamp), odkręcasz trzy śruby przepustnicy i wyjmujesz ją.Zaglądając dalej widzisz czy egr masz do czyszczenia czy nie.Egr demontujesz odkręcając cztery śruby imbusowe m6.czyścisz go najlepiej brake cleanerem lub benzyną i szczoteczką.Musi być czysty tzn. świecić się w środku(nierdzewka).Montaż w odwrotnej kolejności.Później autku w pizdę aby dobrze przepaliło dpf i powinien lepiej chodzić.U mnie zrobił się żwawszy.
szczyrk81 ZDW
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wyczyściłem EGR oraz przepustnicę. Były nieźle zasyfione.

Dodatkowo podczas ściągania rury od intercoolera na przepustnicy zauważyłem tam trochę skroplonego oleju.

Czy to normalne?

 

@szczyrk

Też miałeś tam olej?

Opublikowano
Tak było tam trochę syfu zaolejonego na początku rury - wyczyściłem i trochę oleju wewnątrz.Także chyba to normalne.pozdr
szczyrk81 ZDW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.