Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z nawiewami

Strasznie słabo dmucha, praktycznie nie ma różnicy między 1 biegiem a 4 , dmuchawa chyba ok bo słychać jak się kręci na każdym biegu ..

Filtr kabinowy sprawdzałem nie jest jakoś mocno zasyfiony, a i na dodatek działa tylko ciepłe powietrze ..

Opublikowano
ze cieple to zawory sie podwiesily lub sa do wymiany a ze slabo dmucha nawiew to moze masz jakis syfff w dolocie powietrza do wiatraczka
Opublikowano

U mnie była wina kabinówki, tak jak u Ciebie nie był jakiś mega bardzo brudny ale wymieniłem na nowy i hula pieknie, na 1 biegu przymykam bo za mocno dmucha w twarz.

Wcześniej 4 bieg był porównywalny może do 2. Ewentualnie wyciąg całkiem filtr kabinowy, odkurzaczem wyssij wszystko co się da z nagrzewnicy i złóż bez kabinówki samą pokrywe i sprawdź.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Czasem najprostsze rozwiązania są skuteczne :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • 1 rok później...
Opublikowano

Pozwolę sobie odgrzać, bo od wczoraj dmuchawa nagle przestała pracować. Przy otwartej masce i wyłączonym silniku słychać jak syczy (chyba ten wentylatorek) gdy włączam wentylacje, ale w ogólne nie wieje. I moje pytanie jak się dostać do filtra, wentylatorka itp. Ma tu chyba znaczenie silnik a mam 525i 95r. wersja z automatyczną klimą. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź :D

 

Udało mi się dostać do tego wentylatora, ale gdy włączam to on się wgl nie obraca, a to syczenie pochodzi stąd:

http://screenshooter.net/100259884/ggwfshj

może to ma tak syczeć? Trochę to brzmi jakby woda się przelewała się małym strumyczkiem. W czym może być problem?

Opublikowano
To są elektrozawory do ogrzewania, pod nimi masz nawet pompkę elektryczną która pompuje płyn chłodniczy do kabiny - więc jak włączasz ogrzewanie to zaczyna to działać. Jednak wspomniany przez Ciebie dźwięk jest trochę dziwny - może masz po prostu zapowietrzony układ ?
Opublikowano
Tzn problem w tym że nie pracuje sama dmuchawa więc zapowietrzony układ chłodzenia nie ma tu raczej nic do rzeczy. Dźwięk jaki to wydaje jest rzeczywiście niepokojący, jak się wsłuchałem to brzmi jakby właśnie jakiś silniczek pracował na sucho czyli bez smarowania metal tarł o metal, no ale mniejsza z tym bo chodzi mi o to żeby dmuchawa zaczęła nawiewać powietrze. Dokopałem się już do niej i wykonałem pewne pomiary choć nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Mianowicie do silniczka dmuchawy dochodzą dwa kabelki, podpiąłem się do jednego voltomierzem czy jak to sie tam nazywa i do obudowy silniczka drugim i pokazuje mi 7,1V czy to na wyłączonym nawiewie czy w poło wie skali czy na maksie. Jak kabel voltomierza przeniosę z obudowy tego silniczka i dotkne gdzieś idziej masy to pokazuje 12V. Chce sprawdzić czy dochodzi prąd do tego silniczka ale nie wiem czy dobrze podłączam :D ? Chciałbym też podpiąć aku na krótko ale właśnie gdzie?
Opublikowano
A sprawdzaleś po prostu czy masz sprawną opornice? tzw jeż?jak masz klime to po stronie kierowcy nad prawą nogą w strone nagrzewnicy musisz rozebrac góre i boczek i jest łądny dostęp

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Z tego co czytałem, to jeśli nie działa jeż to nawiew chodzi, ale jedynie na ostatnim biegu. Też to sprawdze, ale jak już dostałem sie do tej dmuchawy to już chce zobaczyć czy działa.
Opublikowano
No i właśnie tutaj jest milion wersji, w e36 chodzil na 2,3 i 4 ale dopiero na 4 mocno. Generalnie bywa różnie, najczęściej jest tak jak mówisz ale nie zawsze zerknąc możesz. Dmuchawa to jest 5 min i na wierzchu. Czyli rozumię, że Tobie wiatrak wcale się nie kręci prawda? Może sie po prostu zatarł? Próbowałeś go obkręcic ręką normalnie?

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Tak, w ogóle nie chodzi, kręciłem ręką i obraca się lekko i bez żadnych dźwięków nieprzyjemnych. Jeszcze go nie podpiąłem do aku, ale to zrobie. Patrzyłem też na tego jeża, ale chyba go nie mam, za to z drugiej strony chyba jest ten tzw. miecz, ale jeszcze go nie zdołałem wyciągnąć.

Swoją drogą, tę dmuchawę chyba sie tak łatwo nie wyciągnie, bo jest mało miejsca i nie przeciśnie się. Gdyby mi ją przyszło wyciągać to nie wiem jak, ale najpierw sprawdze te inne rzeczy...

 

Silniczek sprawdzony i działa, troche Tata mi pomógł i wychodzi na to że masa nie dochodzi do silniczka. Czyli sprawdzę miecz i zobaczymy.

 

Po wyjęciu miecza, i zewżeniu dwóch styków w kostce od niego, wentylator pracuje, także wszystko wskazuje na niego, ale co w nim sprawdzić?

 

No i się rozwiązało, winne były styki na mieczu pod czarną obudową - luty zaczęły puszczać i to nie w jednym miejscu, także w razie problemów trzeba przejrzeć miecz dokładnie, bo ja to wychwyciłem dopiero po jakimś czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.