Skocz do zawartości

E46 jaki luz osiowy turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tam nie może być najmniejszego luzu, taki mikroskopijny, który w ogóle da sie wyczuć palcami to juz jest dawno do wymiany, a 3-5mm to już kompletna destrukcja

 

Wirnik turbosprężarki w samochodzie zaczyna cokolwiek tłoczyć przy kilkudziesieciu tysiącach obrotów natomiast jak mocniej podsypiesz do pieca gdy turbinka dopiero zaczyna działać jak trzeba to wirnik ma obroty grubo powyżej 100tys/min. Wtedy powietrze wlatujące w łopatki poddane jest tak ogromnej sile odśrodkowej że wypada z niej z ogromną siłą

 

Równie ogromne przeciążenie działa na sam obracający sie wirnik a ten już zanim sie obraca "coś" waży. bicie 3mm powoduje że te na kilku gramowe smigiełko przy 150tys obr/min działa by siła odsrodkowa liczona juz w dziesiątkach kilkogramów. Oczywiscie dużo, dużo wcześniej siła odśrodkowa spowoduje że wirnik zacznie ocierać o ścianki i przestanie sie bardziej rozkręcać.

 

poprostu turbina nie jest w stanie wejsc na obroty i nie działa a nawet blokuje przepływ i silnik nie ma połowy mocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.