Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jedynce nie ma wskaźnika temperatury chłodziwa/oleju :evil: (swoją drogą to taka "oszczędność" żeby zegara nie dawać?). W trójce jest...

Wkurza mnie to nieco, zwłaszcza że diesel wolniej się nagrzewa, a i lubię wiedzieć kiedy można jechać, żeby zimnego motoru nie męczyć

 

Ktoś ma na to jakiś pomysł? Jakiś dodatkowy zegarek "tuningowy"? (tego wolałbym uniknąć)

Może w komputerze w jakiś magiczny sposób coś można zhakować? Kurcze, jak są "sportowe wskaźniki" - zupełnie nie wiem do czego - to nie jakiejś opcji magicznej żeby w informacjach o pojeździe gdzieś to na ekranie nawigacji to wyświetlić? To byłoby najfajniejsze :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W jedynce nie ma wskaźnika temperatury chłodziwa/oleju :evil: (swoją drogą to taka "oszczędność" żeby zegara nie dawać?). W trójce jest...

Wkurza mnie to nieco, zwłaszcza że diesel wolniej się nagrzewa, a i lubię wiedzieć kiedy można jechać, żeby zimnego motoru nie męczyć

 

Ktoś ma na to jakiś pomysł? Jakiś dodatkowy zegarek "tuningowy"? (tego wolałbym uniknąć)

Może w komputerze w jakiś magiczny sposób coś można zhakować? Kurcze, jak są "sportowe wskaźniki" - zupełnie nie wiem do czego - to nie jakiejś opcji magicznej żeby w informacjach o pojeździe gdzieś to na ekranie nawigacji to wyświetlić? To byłoby najfajniejsze :wink:

Nie działa w F20 wyświetlanie temperatury przez ukryte menu? Inna opcja to jakiś komputer pod obd lub wtyczka i aplikacja do smartfona. Ewentualnie kierownica performance z wyświetlaczem. Jest też opcja zamontowania termometr.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie działa w F20 wyświetlanie temperatury przez ukryte menu? Inna opcja to jakiś

 

komputer pod obd lub wtyczka i aplikacja do smartfona. Ewentualnie kierownica performance z

 

wyświetlaczem. Jest też opcja zamontowania termometr.

 

Dzięki za odpowiedź (swoją drogą już myślałem że nikt w tym wątku nie odpowie... :)

W międzyczasie zgłębiałem temat samodzielnie i doszedłem doszedłem w sumie do podobnych wniosków które Ty jednym tchem trafnie podsumowałeś

 

Może kiedyś się pojawi możliwość takiej przeróbki komputera pokładowego, aby w ramach informacji o pojeździe to info było widoczne... to byłoby IMHO najprostsze i najfajniejsze, ale na razie jak się wydaje w ogóle nie ma takiej opcji :roll:

 

1)

sprawiłem sobie najprostszą wtyczke obd z bluetoothem z allegro i aplikację Torque na androida

temp. chłodziwa pokazuje, oleju nie

zastanawiałem się czy przez bt można jednocześnie mieć odczyty z silnika i telefon - można, obsługuje równocześnie obd i telefon

 

koszt: 33 zł wtyczka, 15 zł programik Torque

pewną wadą - przynajmniej dla mnie - jest zajęty ekran telefonu

 

http://www.iv.pl/images/55464100794242881167.jpg

 

 

2) "odkryłem" ukryte menu (nigdy bmw nie miałem, nie wiedziałem że coś takiego jest...), choć jego uruchamianie jest nieco upierdliwe - wklejam info, bo może nie jestem jedny, który nie znał wcześniej tej opcji:

 

znalazłem m.in. taki filmik

 

 

i poszło

(chociaż gość na filmiku mówi odnośnie kodu odblokowania w 1:40 że to jest "the addition of last SEVEN numbers on VIN number" a u mnie to nie zadziałało, metodą prób i błędów doszedłem że u mnie to suma ostatnich SZEŚCIU cyfr numeru VIN (nie wiem czy we wszystkich jedynkach jest inaczej?)

 

i jest, bomba :cool2:

 

http://www.iv.pl/images/86621943632908651498.jpg

 

koszt: 0 zł; IMHo najlepsze rozwiązanie, bo w jakimś sensie zintegrowane z zegarami, tylko to uruchamianie....

 

 

3) kierownica m-performance, dodatkowe zegary - aż takim zapaleńcem to chyba nie jestem

 

swoją drogą na niemieckim forum jedynki (http://www.1erforum.de/) jest całkiem sporo dyskusji nt. braku wskazania temperatury na zegarach

jednym z ciekawszych rozwiązań jest dodatkowy komputer montowany w kratkę nawiewu, jest kilku producentów, ale to też setki euro:

 

http://www.manhart-racing.de/german/pages/posts/mhr-zusatzdisplay-fuer-bmw-1er-3er-x5-und-x6-82.php

 

http://img197.imageshack.us/img197/7610/mhrdisplay2.jpg

 

===============

 

tak jak wcześniej miałem błyskawicznie nagrzewająca się benzynę, to teraz widzę silnik jak nie jest specjalnie zmino i po nocy spędzonej w garażu zaczyna być ciepły dopiero po przejechaniu ok. 10-12 km, w eco-pro nawet dłużej...

Opublikowano (edytowane)
Sorki, ze zmieniam temat. Do ilu rpm dochodzi Ci silnik w trybie D DS i ręcznym (na niskich biegach)?

 

Spojrzę przy jakiejś okazji dokładniej i napiszę, nie przypatrywałem się specjalnie, ale kojarzę wrażenie z paru przyśpieszeń, że całkiem wysoko jak na diesla (okolice 5 tys. obrotów)

(swoją drogą moja poprzednia turbo-benzyna miała maks. moc przy 5.600 obrotów...)

 

edycja:

taki filmik znalazłem:

 

Edytowane przez kauzyperda
Opublikowano
[

i poszło

(chociaż gość na filmiku mówi odnośnie kodu odblokowania w 1:40 że to jest "the addition of last SEVEN numbers on VIN number" a u mnie to nie zadziałało, metodą prób i błędów doszedłem że u mnie to suma ostatnich SZEŚCIU cyfr numeru VIN (nie wiem czy we wszystkich jedynkach jest inaczej?)

 

....

 

W mojej starszej F20 jest to suma 6 cyfr, a w tej nowszej, która została rozbita to było 7 cyferek.

Tak więc jak nie zadziała jedno to drugie :)

Opublikowano
Sorki, ze zmieniam temat. Do ilu rpm dochodzi Ci silnik w trybie D DS i ręcznym (na niskich biegach)?

 

Ostatnio miałem trasę i trochę wyprzedzania, specjalnie patrzyłem w trybie S i D - w obu przypadkach jak mi się wydaje to 4.800 kręci, do 5.000 tys. obrotow nie dochodzi (auto w trybie comfort - tyllko skrzynie przestawiłem na S)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.