Skocz do zawartości

Zamek klapy bagażnika - otwieranie grotem kluczyka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam miłośników Marki!,

 

na wstępie zaznaczę, że ani na tym, ani innym forum BMW nie znalazłem rozwiązania dotyczącego mojego problemu...

 

Otóż niedawno zauważyłem, że nie mogę otworzyć kalpy bagażnika BMW e39 lift (sedan-2001) grotem kluczyka. Klapa otwiera się z pilota, z kabiny samochodu (przycisk koło lewej nogi) oraz po naciśnięciu przycisku otwierania nad tablicą rej. Generalnie wszystko ok...ale co będzie jeśli szlak trafi aku? Próbowałem dzisiaj otworzyć bagażnik kluczykiem zgodnie z instrukcją obsługi samochodu i...lipa! Podmieniałem przekaźniki od zamka bagażnika i klapki wlewu (są identyczne) i... dalej nic. Rozebrałem osłonę zamka (czarną maskownicę na klapie bagażnika) i stwierdziłem, że cięgno jest na swoim miejscu, rusza się po obróceniu kluczykiem zamka, jest spięte spinkami (klapa nie jest "bita"), mikro-styk klika ale nic się nie dzieje spektakularnego :-(. Zauważyłem, że przy "stacyjce zamka" - tej która jest wyprowadzona na klapę bagażnika jest tylko jeden mikro-styk, moim zdaniem powinny być dwa - jeden od przekręcenia kluczyka w lewo i drugi od pozycji skrajnej (MAX) w prawo (wyprowadzone fabrycznie mam tylko twa przewody w jednej wtyczce do mikro-styku). Sprawdziłem również bezpieczniki w kufrze i też są ok!

Dodam, że w poprzednim bmw e39 520i (przed liftem - pochwalę się :-) sprzedanej synowi GODULI - żal, stare ale jare!) wszystko działało jak należy...! mogłem otwierać kufer w każdej sytuacji! a teraz niekoniecznie...

Proszę o jakąś radę...Może ktoś spotkał się z podobnym problemem...?

Uzupełniając dodam, że w zeszłym roku w wakacje - lipiec/sierpień kolega rozkodował mi kluczyk - ale to chyba nie ma nic wspólnego - kluczyk (a właściwie para) został zakodowany ponownie?

......????

Opublikowano

czyli w skrócie bębenek z kluczykiem chodzi i cięgno chodzi a zamek się nie otwiera ?

jest to niemożliwe

a przy tym próbnym otwieraniu zamek zamkłeś ręcznie tak jakby klapa była zatrzaśnięta ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przecież zamek ma mechanicznie otworzyć klapę, więc mikro stykami bym sobie głowy nie zawracał. :?
Opublikowano

~dajan~ - bębenek zamka obraca się w lewo i w prawo (w obie pozycje 1 i 2max). Przy zamkniętej (opuszczonej na kufer) klapie kręcę zamkiem i nic. Naciskam pilot i pyk...klapa odskakuje. Zamykam auto centralnym, próbuję grotem otworzyć zamek i też nic!

 

~Shadow69~ - wiem, że zamek powinien otworzyć klapę mechanicznie ale u mnie nic się nie dzieje...a mikro-styk klika po obróceniu bębenkiem zamka...po co?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się, że jak masz alarm, i otwierasz bagażnik mechanicznie kluczem to on daje znak centralce że następuje otwarcie bagażnika (alarm się nie włącza), a nie włam do auta, ale to takie moje przemyślenia... :roll:
Opublikowano

kurcze jak ja bym to miał rozebrane to wyjołbym zamek i szukał przyczyny czemu cięgno chodzi a zamka nie otwiera

najprawdopodobniej ma za długi skok

nie pamiętam czy jest regulacja długości cięgna ale zawsze możesz je zdjąć i ręką pociągnąć dżwignie zamka

jak otworzy to wystarczy cięgno wyregulować lub podgjąć by było krótsze

Opublikowano
Dzisiaj wrócę do tematu....zdjęcie osłony klapy nie wymaga, żadnego wysiłku....
Opublikowano

Witam ponownie...

 

Problem się sam rozwiązał...Otóż okazuje się że kręcąc w lewo (przeciwnie do wsk. zegara) kluczykiem jest wyraźnie odczuwalny opór, który traktowałem jak brak możliwości dalszego obrotu...i tu był pies pogrzebany...klapa się otwiera po przekroczeniu oporu...Pewien taksówkarz (z Niepołomic), który czytał ten post, a którego poprosiłem przypadkiem o zademonstrowanie otwierania jego bagażnika pokazał mi na swoim aucie jak otwierać klapę...u mnie było tak samo...mocniej w lewo i klapa pyk...się otwiera...hehehe widać moja wyobraźnia została ograniczona...

 

Temat uważam za zamknięty...P.S szkoda że w instr. BMW nie napisano (jak zwykle), że otwarcie klapy wymaga troszkę więcej wysiłku...

 

P.S 2 mikro-styk na bębenku prawdopodobnie jak napisał Shadow 69 jest odpowiedzialny za alarm. Ponieważ moja Bunia nie ma alarmu fabrycznego dlatego też nic się nie dzieje...

 

Dzięki Koleżanki/Koledzy za zainteresowanie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.