Skocz do zawartości

zbyt czuły ABS Bmw e39 98r. 2.0i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie. Do niedawna miałem problem z palącą się kontrolką Absu i ASC na kompie błąd prawy tył czujnik. Kupiłem używkę oryginalną po wykasowaniu błędu kontrolki się nie palą. Jednak zauważyłem pewien problem jak chce wyhamować to od ok. 30 km/h załącza mi się ABS nawet na suchej nawierzchni.

Podpowiedzcie proszę co się dzieje z tymi hamulcami, mam nadzieję,że to nie sterownik. Aha i po podłączeniu kompa nie ma żadnego błędu w hamulcach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę że mój problem, tylko u mnie po czasie kontrolki się jednak zapały.

U mnie problemem był uwalony czujnik, który mimo że był oryginalny, i błędu nie powodował, pokazywał dziwne wartości.

Co ciekawe, nawet w inpie na podglądzie prędkości nie było tego widać.

Dopiero oscyloskop pokazał że to czujnik nawala.

Posadź kogoś z inpa na fotelu, i jazda, niech patrzy na prędkości kół (nie muszę mówić że jazda na wprost najlepiej), to koło, które nawet na ułamek sekundy pokaże inną wartość niż pozostałe, należy sprawdzić, czyli wyjąć czujnik, wyczyścić bieżnię łożyska, wyczyścić czujnik, złożyć i próbować jechać.

Jak nie pokaże żadnej różnicy, to próbuj sprawdzać oscyloskopem, jak takowy masz.

U mnie dopiero przy takiej próbie wyszło że czujnik robi mi wykres EKG zamiast normalnego sygnału, i ABS głupieje :lol:

Jeśli nadal nic nie wyjdzie, próbuj podmienić sterownik ABS.

Opublikowano
Na 99% czujnik abs, kwestia zdiagnozowania który. Bez fachowych narzędzi trzeba by mieć jeden na 100% sprawny czujnik i zamieniać po kolei.
Opublikowano

Ja obstawiam, że jest to na pewno jeden z przednich lub jeden z tylnych :roll:

Trzeba by wróżki zapytać :D

Jeśli licznik ci przy tym nie wariuje to lewy tył możesz zostawić na koniec.

Opublikowano
jeszcze do niedawna nie działał mi w ogóle ABS ani ASC myślałem że to sterownik na kompie miałem błąd tylne prawe koło w końcu wymieniłem czujnik i jak już zaczął działać to ten ABS mi świruje. Wiec sprawdzę najpierw przód no chyba ze ten tylny prawy też złom jest
Opublikowano
A masz jakiś dobry czujnik, który podmienisz czy oscyloskop? Chyba zacząłbym od tego prawego tyłu, może być uszkodzony. Małe szanse żebyś znalazł używany czujnik w dobrym stanie, raczej pozostaje ci inwestycja w oryginalny nowy.
Opublikowano
ten co założyłem to niby jest dobry nie ma żadnego błędu na kompie. Gdy go wymieniłem to w końcu zgasły mi kontrolki od asb i asc więc chyba raczej jest dobry co?
Opublikowano
Tak jak piszesz, niby jest sprawny. Shadow ci opisał jak go sprawdzić i że u niego było podobnie. Ew. podmieniasz na taki którego jesteś pewien.
Opublikowano
A co to jest ten oscyloskop? Jest szansa diagnozy kompem bo im więcej razu rusza sie te czujniki to cholera wie czy sie dobry nie zepsuje w koncu maja juz pare latek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli licznik ci przy tym nie wariuje to lewy tył możesz zostawić na koniec.

 

U mnie był właśnie padnięty lewy tył, a prędkościomierz chodził dobrze, więc z tym uważaj.

Oscyloskop to takie przyrząd do badania sygnałów elektrycznych.

Każdy dobry warsztat powinien taki mieć.

Ja mam przyjemność skorzystania z uczelnianego sprzętu, jak masz kogoś na studiach technicznych, to zagadaj, może coś się da zorganizować.

Czujnik który powoduje zgaśnięcie kontrolek nie zawsze jest dobry, może nie powodować błędu (mój przypadek) ale jego odczyt będzie niepoprawny.

Jak nie masz sprzętu, to zrób tak jak mówiłem, posadź czujnego obserwatora z inpą i niech ogarnia prędkości kół.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niepotrzebnie założone dwa takie same tematy.
Opublikowano
Jeśli licznik ci przy tym nie wariuje to lewy tył możesz zostawić na koniec.

 

U mnie był właśnie padnięty lewy tył, a prędkościomierz chodził dobrze, więc z tym uważaj.

 

A widzisz, może i tak, tylko że u ciebie jednak wywalało błąd skoro kontrolki się zaświecały.

Ja stawiam na prawie sprawny czujnik w prawym tylnym kole :wink:

Opublikowano

hej.

Dzisiaj podłączyłem kompa i pokazywał równą prędkość na wszystkich kołach ale tylko do 19 km/h powyżej tej prędkości rozłączał się komp tracił łączność i dalej nic nie wiem który czujnik wariuje :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj wyłączyć inpę powyżej tej prędkości, i włączyć jeszcze raz wchodząc w logi, powinno zadziałać.

U mnie też wywalało, ale najpierw przy 46km/h a potem pomiędzy 60 a 70km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy "zauważony" ząbek na koronce łożyska, to jeden impuls generowany przez czujnik.

Więc na oscyloskopie będziesz widział przy każdym ząbku schodek.

Jak będzie kreślony wykres zanikał, skakał góra-dół, albo wyjdzie zamiast "schodka" wykres EKG, to coś jest nie tak.

Opublikowano
Byłem u innego mechanika który po podłączeniu kompa powiedział że to jest prawy tył piasta. Powiedzcie mi jak wygląda wymiana piasty lepiej nową czy używkę oryginalną? Czy dużo przy tym jest pracy i czy od razu wymienia się przy tym łożysko?
Opublikowano
więc to się wymienia tylko łożysko czy całą piaste czy to jest razem bo nigdy nie miałem z tym doczynienia wiec nie mam zielonego pojęcia. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest piasta, i tego się nie wymienia, chyba że uwalisz gwint na śrubę, albo ktoś przy wymianie łożyska/pół ośi ją uszkodzi.

http://allegro.pl/bmw-5-e39-lozysko-piasta-lewa-prawa-tyl-tylna-i3561005383.html

A to jest łożysko, tu gdzie jest tak guma, jest koronka magnetyczna z której czyta czujnik ABS.

http://allegro.pl/fag-lozysko-piasta-tyl-bmw-5-e39-touring-i3561317505.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak łatwo wyjdzie przegub z piasty, to nie jest źle, ale zdarza się że naprawdę porządne i markowe ściągacze sobie z tym nie radzą.

Ja kiedyś jak miałem zmieniać, to z 6 odwiedzonych warsztatów trzech podjęło się wymiany, z czego jeden nie dał rady wymontować przegubu (skończyło się uszkodzona piastą), drugi wyobrabiał śruby od przegubu wewnętrznego, dopiero taki fachowiec co tylko w bmw siedzi uporał się z tym, ale męczył się ze 4 godziny.

Zapłaciłem ok 150pln, ale zachodu było przy tym od cholery.

Opublikowano
Właśnie tego się obawiam ze będzie problem to wymienić a u mnie w mieście nie ma dobrego fachowca od BMW. Jak piszesz ze a150 zł to nie jest tak dużo ciekawe ile bedzie u mnie to kosztowało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.