Skocz do zawartości

Pływanie X5 po geometrii


kubax5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam takie pytanie ponieważ ścinało mi opony w rozmiarze 20 cali 315 tył i przód 275 i były już ,, szroty ,, kupiłem drugi komplet kół 21 cali ( nowe opony i nowe felgi oryginalne bmw ) i pojechałem na geometrię żeby drugi raz taka sytuacja nie miała miejsca , ustawili zbieżność , geometrię niby wszystko cacy natomiast zbiegły się dwie rzeczy w tym samym dniu wymiana kół i geometria . Samochód zaczął mi tańczyć w sensie - jadę prostą droga i odbije w lewo później w prawo i różnica jest kolosalna miedzy tym co było a tym co jest po geometrii jeżeli chodzi o zachowanie samochodu - nurkuje . Zadzwoniłem do nich czy zmieniali ciśnienie opon ale mówią że sprawdzali ale się nie dotykali . Zawieszenie sprawdzone jest wszystko ok .

 

I stąd moje pytanie czy mogli coś poprzestawiać żeby aż taki miało wpływ na jazdę . Dołączę skan dokumentu z geometrii. Może to ma jakiś wpływ że opony z tyłu są szersze a z tyłu węższe ale to chyba nie ma znaczenia dla diagnosty .

 

http://imageshack.us/photo/my-images/855/i9bl.jpg/

 

Może ktoś mógłby się wypowiedzieć co może być przyczyną - np. źle zrobiona geometria ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zmieniłeś felgi 20" na 21". Wg mnie to może być przyczyną tego że samochód się inaczej zachowuje. Niższy profil plus szersze opony powodują że samochód bardziej "nosi" po drodze -jest dużo bardziej podatny na nierówności na drodze itd . Ja mam podobne odczucia ( muszę mocniej trzymać kierownicę itp) przy zmianie zimowych 19 na letnie 20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko ustawili na punkt "0" to w tylno napędowych przy większym rozmiarze felg i niższej oponie będzie się tak działo. Przerabiałem to na letnich. Musisz znaleźć kogoś kto umie ustawiać geometrię w tylnonapędówkach i wtedy powinien zgrać ustawienia w dopuszczalnych widełkach ale nie na "0".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przerabialem ten temat na 20 felgach.

Tylne zdarte od srodka. Po 10tys km opony do wyrzucenia.

Otoz tak jak kolega mowi, musisz pojechac do naprawde porzadnego serwisu na ustawienie geometrie.

Np u nas w Poznaniu polecaja oprocz ASO tylko jeden. Wszyscy tam jezdza.

Ja mialem ustawiana geometrie w dwoch warsztatach, wszedzie idealnie a kola zdarte. Dopiero wizyta

we wspomnianym wyzej rozwiazala problemy.

A co do rzucania po drodze to na 21 nie jezdzilem ale juz na 20 latal samochod gdzie chcial i trzeba bylo uwazac, z tym, ze

nie byla to wina geometrii tylko naszych pieknych drog.

Ja jezdzac na takim profilu mialem to wkalkulowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.