Skocz do zawartości

Co w 2004r. kto sprowadził i zameldował E32 lub inny ?


Marc750

Rekomendowane odpowiedzi

2004 r.

 

Przystąpienie Polski do UE, dostosowanie przepisów do standardów unijnych oraz harmonizacja cen mogą w tym roku doprowadzić do załamania sprzedaży nowych aut

W 2004 roku polski rynek motoryzacyjny czeka wiele zmian. Decyzje mające bezpośredni wpływ na jego rozwój nie zostały jeszcze podjęte. Polska przed wstąpieniem do Unii Europejskiej (1 maj 2004 r.) musi dostosować swoje przepisy do standardów unijnych.

Z tego powodu od 1 stycznia wszystkie nowe modele samochodów o kodzie nadwozia AB (hatchback) i AC (kombi) nie mogą być homologowane jako auta ciężarowe. Ten przywilej pozostał dla pojazdów określanych jako wielofunkcyjne (AF) - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Jednak na mocy dyrektywy europejskiej nr 116 wydane już świadectwa homologacji zachowują ważność do dnia ich wygaśnięcia. Co to znaczy? Andrzej Bogdanowicz, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury, wyjaśnia, że wszystkie obecnie oferowane pojazdy z nadwoziem hatchback i kombi będą mogły być rejestrowane jako pojazdy ciężarowe do czasu, aż producent nie wprowadzi w danym modelu istotnych zmian wymagających nowej homologacji.

Zakup, wynajem lub leasing pojazdów ciężarowych jest szczególnie korzystny dla firm, bo mogą one odliczyć 22-proc. VAT. Ministerstwo Finansów proponuje, by odliczać połowę VAT od auta osobowego, ale nie więcej niż 3 tys. zł. (np. w Niemczech stawka VAT na auta osobowe wynosi 16 proc. i można ją w całości odliczyć, podobnie jest też w innych krajach UE). Są też dwie inne propozycje. Pierwsza zakłada 8 tys. zł odpisu, druga - zniesienie odliczeń.

Jeśli MF nie stworzy korzystnych dla przedsiębiorców przepisów, mogą oni skorzystać z usług firm leasingowych mających swą siedzibę za granicą. Z zarejestrowaniem takiego auta w Polsce nie powinno być problemu, co wynika z Rozporządzenia ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 19 czerwca 1999 r. w sprawie rejestracji i oznakowania pojazdów (rozdział 2 paragraf 3 pkt 3).

 

Bez VAT i Euro 2

Ministerstwo Finansów przyznaje, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej nie trzeba będzie płacić VAT od sprowadzonego z kraju członkowskiego samochodu starszego niż 6-miesięczny z przebiegiem powyżej 6 tys. km (młodsze traktuje się tak samo jak nowe). Resort Infrastruktury dodaje, że import nie będzie hamowany wymaganą obecnie normą Euro 2.

 

Pozostanie akcyza. Według Marcina Gancarza z Komitetu Integracji Europejskiej wysokość akcyzy może zostać zmniejszona, ponieważ w Unii musi ona być jednakowa dla aut krajowych i importowanych w granicach UE. Wiktor Krzyżanowski, rzecznik prasowy MF, mówi jednak, że każde państwo członkowskie może ustalić akcyzę na takim poziomie, jaki uzna za najkorzystniejszy dla interesów społeczno-ekonomicznych. Resort nie zamierza w najbliższym czasie zmieniać stawek akcyzy. Obecnie podatek akcyzowy nalicza się od wartości celnej importowanego auta powiększonej o ewentualne należne cło.

 

Uszkodzone

Niewykluczone, że po 1 maja Ministerstwo Infrastruktury zezwoli na import pojazdów nieznacznie uszkodzonych. Nie wiadomo, jak będzie to interpretowane. Szczegółowe badania diagnostyczne miałyby wyeliminować sprowadzanie złomu. MI pracuje obecnie nad rozporządzeniem określającym warunki techniczne, jakie powinien spełniać samochód, by mógł zostać zarejestrowany w Polsce.

Wstąpienie Polski do UE i wejście w życie przepisów liberalizujących sprzedaż aut może mieć istotny wpływ na ich ceny. Według Adama Kołodziejczyka, prezesa Ford Polska, od stycznia do maja br. nastąpi wzrost cen nowych aut o około 10 proc. w stosunku do grudnia ub.r. Mimo to ceny samochodów w Polsce powinny być niższe niż w UE o 5-7 proc. Jego zdaniem sprzedaż w br. może być niższa nawet o 15 proc. niż w roku 2003.

Większość producentów spoza Europy zapewnia, że już od 1 maja 2004 roku po obniżeniu cła na auta spoza UE do 10 proc. ich ceny spadną.

Edytowane przez Marc750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcyza ma być taka sama na nowe i używane samochody? Czyli np. teraz jest 65% największa stawka, więc i nowe będą miały stawkę 65%? Zapewne zmniejszą trochę akcyzę, ale nie jest źle. Brak Vatu i brak Euro2 to duży plus przy sprowadzaniu. Jak będzie można sprowadzić auto lekko przerysowane to też + Niestety wadą jest to, że Niemcy to cwany naród i ceny aut tam nieznacznie, ale rosną i po 1 maja jeszcze podskoczą.

 

Dzięki za dobrą wiadomość. Wiem, że mam na co czekać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozumie, załozyliście do tych samochodów katalizatory Euro2. i tak zostały zarejestrowane. Katalizator taki mozna kupic w niemczech za okolo 260 euro.

 

A moze te auta juz miały homologacje Euro2 ?

Napisz mi w jakim miescie rejestrowaliscie. Praktyki stosowane w Polsce sa przerazajace. Panstwo w Panstwie i bezprawie. W jednym urzedzie nie zarejestrujesz auta z ,,dolozanym,, katalizatorem Euro2 a 5 km dalej bez problemu.

Poruszylem ten temat , bo w Polsce jezdzi juz bardzo duzo aut swiezo sprowadzonych. Sa to roczniki np. BMW 7 E32 z lat od 1987 wzwyż..

 

W niemczech dostale sie za zamontowanie katalizatora Euro2 nagrode w formie 50% obnizki podatku. U nas w nagrode szykany...!

 

Chce wlasnie w tym temacie wykazac , ze sa madrzy urzednicy ,ktorzy rejestruja i tacy , ktorzy nie maja o niczym pojacia i trzymaja tylko stolek pod dupą.

 

chce stworzyc mapke miast przyjaznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że BMW E-38 spełniały normy euro 2 bo miały je wbite przez producenta. Gorzej z E-34 i E-32 które tej normy nie miały nie wiem od kiedy dokładnie ta norma obowiązuje ale wiem że jest problem z rejestracją tych samochodów nawet jeśli spełniają te normy po założeniu nowego katalizatora. Sam mam E-34 które ma katalizator i sądze że mieści sie w tej normie bez problemu. W Krakowie ciężko się załatwia dopuszceznie do ruchu pojazdów bez normy Euro-2 bo kumpel sprowadził takie autko w budzie E32 i trochę się najeździł zanim to załatwił pomogła chyba pewna sumka. A jeśli chodzi o akcyzę to im młodsze auto tym jest mniejsza. Dłatego bardziej się opłaca sprowadzać w miarę nowe auta.
525 TDS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama wymiana katalizatora na nowy nic nie daje.

Zainstalowanie specjalnego urzadzenia, ktore kupilem w Niemczech Euro2 Kat dopiero powoduje zmiane czystosci spalin. Moj samochod przeszedl takie badania w Niemczech i w Polsce. Norme Euro2 spelnia i mam zaświadczenie. Jest to zaden ,,pic,, Poprostu zrobilem to zgodnie ze wszystkimi wymaganiami.

Do piatku mam jeszcze dowod tymczasowy a w piatek zobaczymy co bedzie dalej....

Gdyby byli pewni, ze nie zarejestruja to nie wydali by stalych tablic. Teraz zaczynaja juz kombinowac , ze w rozporzadzeniu nie jest napisane ,ze samochod ma spelniac norme czystosci spalin, tylko ze rocznik im sie nie podoba.

NO I BEDZIE WOJNA ! ! !

 

Dlatego poruszylem ten temat na FORUM. Wiem,ze wielu ludzi zrobilo tak jak ja i zarejestrowalo w Polsce swoje auta . Nawet z 1987r.

Chce wiedziec tylko gdzie dokladnie rejestrowali.

Wiemy juz jedno. Obojetnie jak ale w Krakowie mozna.

 

Czekam na dalsze zgloszenia. Jak ktos wie gdzie to piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.