Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie

Mam dość nietypowy problem na który nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.

W moim touringu jakiś czas temu zaczął szwankować tylny prawy czujnik abs'u lecz ze zdarzył się pilny wyjazd i nie zdążyłem go wymienić. Pojechałem ze świecącymi kontrolkami, w trakcje powrotu abs dalej się świecił lecz prędkościomierz zaczął szwankować raz działał raz nie, zacząłem czytać na forum i doczytałem że za jego działanie odpowiada lewy czujnik abs'u . Oczywiście po powrocie do domu zamówiłem czujniki. 2 sztuki na allegro jakiś getzów ( http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-bmw-5-e39-34521182160-0986594511-i3352578849.html ) w akcji nigdzie nie było napisane że czujniki pasują do kombi lecz po kontakcie ze sprzedającym uzyskałem informacje że nie ma żadnych zastrzeżeń i wszystko powinno być okej.

Czujniki do Mnie przyszły i zostały wymienione... i tu zaczął się problem, Abs dalej świeci, licznik już w ogóle nie działa... po usunięciu błędów w komputerze po chwili jazdy znów się pokazują :< sprawdzałem również napięcie na kostkach od sterownika i jest z tego co pamiętam 5.9 V . Jeszcze dodam że czujniki zamontowałem na smar miedziowy ( do okoła nie w miejscu odczytu )

Co Panowie o tym sądzicie ? co waszym zdaniem tworzy ten problem ?

Czekam i Pozdrawiam

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano

A sprawdzałeś sterownik ABS?

Jeśli padł licznik to na pewno nie odpowiada za to czujnik tylko sterownik.

Połączyłeś się Inpą ze sterownikiem?

Popraw masę główną kolo prawego reflektora przedniego - ta masa odpowiada za sterownik.

Opublikowano
Te czujniki nadają się na .....i w kosmos.Musi być ori.Nie dasz rady inaczej.Lepszy używany ori(ttzeba sposobem wyciągnąć) niż takie śmieci z allegro.Jak kto pisze ,że czujnik nie ma nic wspólnego z prędkościomierzem to kłamie,lub pisze dla nabicia postów.Wyczyść dokładnie gniazdo i załóż go na smar silikonowy(min.,by dobrze go osadzić)Nie wykluczaj pompy,zacznij jednak od właściwego czujnika.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Te czujniki nadają się na .....i w kosmos.Musi być ori.Nie dasz rady inaczej.Lepszy używany ori(ttzeba sposobem wyciągnąć) niż takie śmieci z allegro.Jak kto pisze ,że czujnik nie ma nic wspólnego z prędkościomierzem to kłamie,lub pisze dla nabicia postów.Wyczyść dokładnie gniazdo i załóż go na smar silikonowy(min.,by dobrze go osadzić)Nie wykluczaj pompy,zacznij jednak od właściwego czujnika.

 

Co do tych czujników to kolego i masz racje, lecz wiesz jak jest używane ori w kolorze szarym nie kupisz. Były one montowane w przed liftach i żaden nie dotrwał do dziś ;D

Z ciekawostek, podjechałem dziś do znajomego który na codzień robi bmki i powiedział mi że jest różnica pomiędzy sedanem a touringiem ;O Było to dla Mnie wielkie zaskoczenie bo kostka pasowała bez problemu, do zwrotnicy również wszedł elegancko. No nic, przyszło mi szukać nowego szarego do touringa ( gdyby ktoś miał do sprzedania to nie pogardzę ; ) ) jeżeli to nie pomoże to pewnie sterownik.... Na pewno zdam relacje co z tego wynikło ;)

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano
Koleś mial ten szary w 528 z 96r, ale sedan.Dowiem się i napiszę jak to ogarnął.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Możesz kupić TRW i będzie działał. Ja u siebie zakładałem też z szarą wtyczką i wszystko ok :cool2:

 

Tylko że ty masz sedna, a tak jak wcześniej pisałem jest różnica w samym czujniku pomiędzy sedan a kombi ;/

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano
Możesz kupić TRW i będzie działał. Ja u siebie zakładałem też z szarą wtyczką i wszystko ok :cool2:

 

Tylko że ty masz sedna, a tak jak wcześniej pisałem jest różnica w samym czujniku pomiędzy sedan a kombi ;/ jak na razie jestem na poziomie szukania dobrej sztuki

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano

czujnik sedan a combi różni się długością,

 

kiedyś z tym walczyłem, ostatecznie kupiłem niepotrzebie ori z aso, wcześniej kupiłem siemens(do sedana), potem ate (do kombii), a winna była uszkodzona koronka na łożysku

 

kup vdo siemens, ate lub z aso, to to samo tyle że w siemesnie o ate masz ztarty napis bmw

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Możesz kupić TRW i będzie działał. Ja u siebie zakładałem też z szarą wtyczką i wszystko ok :cool2:

 

Tylko że ty masz sedna, a tak jak wcześniej pisałem jest różnica w samym czujniku pomiędzy sedan a kombi ;/

 

Wiem. Ja tylko podpowiedziałem jakiej firmy możesz kupić żebyś oryginału nie musiał kupować i też będzie działał.

Opublikowano

Problem dziś rozwiązany, zamówiłem dwa nowe czujniki bosch, zamontowałem i jak ręką odjęło. Licznik, ABS wszystko od razu zaczęło działać ;)

Co do różnic pomiędzy sedan-kombi to w obudowie czujnika nie ma żadnej ! Porównywałem oba dokładnie i są identyczne, różnica tylko tkwi w długości i ewentualnie we wnętrzu ;)

Pozdrawiam Blacharzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.