Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pewien poważny problem z autkiem. Mianowicie nie pali na 3 cylinder.

Objawy:

- telepie silnikiem, obroty trzyma prawidłowe

- jak ściągnę ze świecy fajkę, praca silnika się uspokaja ale wiadomo brak mocy

- świeca czarna sucha

- coś się tłucze (chyba w silniku), po wciśnięciu sprzęgła przestaje tłuc

- komputer pokazał błąd czujnika spalania stukowego oraz jego uszkodzenie

Co do tej pory sprawdzone:

- moduł WN, kable WN, świece

- listwa wtryskowa

- kompresja po 14 na każdym cylindrze

- lewego powietrza raczej nie ma

 

Co można jeszcze sprawdzić lub na co mogą wskazywać objawy ? Mechanik już mnie straszył, że może wał pękł, ale czy wtedy nie kulał by też 4 cylinder ?

Pomóżcie.

 

PS. Dodam, że problem pojawił się z dnia na dzień. Wieczorem odstawiłem autko, pracowało normalnie. Rano odpalam i zaczął się cyrk.

Opublikowano

Jaki komputer wy podpinaliście że pokazał czujnik którego w tym silniku nie ma ?

Jak przestaje po wciśnięciu sprzęgła to pewnie łożysko lub coś ze sprzęgłem nie z silnikiem.

Nie rozumiem problemu...?

Nie pali na 3 cyl ale jak ściągniesz fajkę to się uspokaja telepanie tzn dalej nie pali ale jest lepiej ?

Opublikowano
Jaki komputer wy podpinaliście że pokazał czujnik którego w tym silniku nie ma ?

Jak przestaje po wciśnięciu sprzęgła to pewnie łożysko lub coś ze sprzęgłem nie z silnikiem.

Nie rozumiem problemu...?

Nie pali na 3 cyl ale jak ściągniesz fajkę to się uspokaja telepanie tzn dalej nie pali ale jest lepiej ?

 

Pod 2 komputery podpinana (Bosh) i te same błędy. Po resecie błędów dalej to samo. Czujniki ma i to nawet 2. Zapomniałem dodać, że rocznik 96 i czujniki są.

Z tym niepaleniem to może źle to ująłem. W sumie to pali na 3 garnek ale właśnie powoduje telepanie silnika. Po ściągnięciu fajki, wiadomo nie pali na ten garnek ale silnik dużo spokojniej pracuje jak z podłączoną.

Nad sprzęgłem też się zastanawiałem, właściwie to nad łożyskiem oporowym, ale... no właśnie czy to powodowałoby takie zachowanie się jednego cylindra ? Trochę bez sensu, ale w sumie to już mnie nic nie ździwi :)

Opublikowano
[Pod 2 komputery podpinana (Bosh) i te same błędy. Po resecie błędów dalej to samo. Czujniki ma i to nawet 2. Zapomniałem dodać, że rocznik 96 i czujniki są.

 

A to fakt. Stąd moje zdziwienie że tez mam m43 z tym ze starszy.

Problem widocznie leży gdzieś w układzie zapłonowym. Wymieniałeś te kable, świece, cewkę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.