Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

N42 chodzi jak diesel do tego gubi kompreche i ma problemy z odpalaniem. Silnik ma tylko 200000km.

 

Czy wymieniajac go na M43 1.9 bede musial wymienic rowniez skrzynie ,wal i kompa ?

Edytowane przez nice123
nice is now known as Cream
Opublikowano

Nie chciałbym Cię martwić ale E46 to nie jest tanie w utrzymaniu auto i jeżeli liczysz na niskie koszty eksploatacji to moja dobra rada zmień auto na Opla.

 

Nie odbierz tego jako złośliwość z mojej strony, ja po prostu wiem ile kosztowało mnie moje E46 i teraz zwyczajnie w żaden sposób nie opłaca mi się go sprzedać, ponieważ nie odzyskam nawet połowy tego co dołożyłem, a na przestrzeni 1,5 roku było to 8 tys. zł samych kosztów napraw...

 

Może będziesz mieć to szczęście i koszty rozłożą się u Ciebie bardziej w czasie. Co do klekotania i tego że chodzi jak diesel to wymień napinacz łańcucha rozrządu, koszt to jakieś 100 zł za zamiennik. Dobra rada wymień za czasu też odmę, bo może Cię spotkać przykra niespodzianka tak jak mnie i dodatkowe koszta.

 

Co do samego silnika imho kiepski pomysł, pominąwszy już fakt, że 1,8 jest ciut za słaby do tego auta w stosunku do jego masy, więc palić to mniej na pewno nie będzie. Z tymi silnikami jest chyba jeszcze więcej problemów niż z 2.0.

 

Odnośnie jeszcze odpalania, przede wszystkim wymień filtr paliwa, który jest z regulatorem ciśnienia (jakieś 250 zł), a oprócz tego zmierz ilość powietrza jaką pokazuje przepływomierz, norma to jakieś 15 kg na jałowym biegu, jeżeli jest mniej np. 10 to możesz spokojnie wymienić przepływomierz (350 zł)

Opublikowano
Nie chciałbym Cię martwić ale E46 ...

Rowniez sporo wladowalem w cabrio, nowe sony, nowe sprzeglo i duzo innych rzeczy. Auto generalnie doinwestowane , a nie moglem go opchnac za grosze na allegrogo. Zostawiam ja chyba jesli zmienie silnik.

 

Bylem juz u 2 magikow i kosili osro jeden 500 i 200zl za ustawianie rozrzadu wymiane oleju, a drugi w ostatecznosci znow wymienil oleju na gestszy twierdzac ze moze pomoze. Ten pierwszy znachor twierdzil ze musze wymienic walek rozrzadu mimosrodowy (problem klekotania) i zregenerowac glowice (kompresja). Pojechalem do kolesia od regeneracji glowic i po 2 dniach zadzwonil zebym zabral fure bo on nie chce tego robic. Od niego trafilem do tego drugiego naciagacza..

 

Przypadek Archiwum X ,tak to kiedys nazywali znajomi mechanicy, kiedy jeszcze nie bylo tak zle z autem jak jest teraz. Mam dosc pakowania hajsu i nadal jest wielka czarna D* Zmieniam silnik.

 

Dzis trafilem u siebie w miescie na sprowadzonego anglika z silnikiem M43 1.9. Wymiana bedzie taka jak pisze teraz bo wszystko jest na miejscu.

nice is now known as Cream
Opublikowano

Moja ma podobno 150k przebiegu, problem klekotania przerabiałem więc jeśli nie wymieniałeś napinacza to pewnie jego wina, rozrządu nie trzeba ustawiać/blokować, operacja zajmuje mechanikowi 15 minut.

 

Mówisz, że wymienił olej na gęstszy? Trochę dziwne, mam nadzieję, że nie wlał Ci tam półsyntetyka bo wtedy może się tylko pogorszyć. Silnik ma jeździć na dobrym syntetyku 5W30 ew. 5W40.

 

Ogólnie te silniki są dość wadliwe i też mam ograniczone zaufanie do mojego. Widzę, że zmieniłeś swój pierwszy wpis, więc chyba moja rola tutaj się kończy ponieważ w samym SWAPie nie jestem w stanie Ci pomóc. Sam jestem ciekawy jak to jest ze zmianą silnika na starszy, daj znać jak operacja się powiodła.

 

Powodzenia :)

Opublikowano

Taki swap na M43B19 jest bez sensu... jak coś to lepiej na coś mocniejszego i R6 np. M54B22 minimalnie.

 

Co do Twojego aktualnego silnika... poszukaj sprawdzonego mechanika w swoim województwie żeby ogarnął podstawowe sprawy w tym silniku:

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=5738

1. napinacz rozrządu, łańcuch rozrządu (może być rozciągnięty), prowadnice; (PS. oryginalny napinacz łańcucha rozrządu kosztu prawie tyle samo co zamiennik)

2. czy nie ma błędów na czujnikach wałków rozrządu (vanosy);

3. można też sprawdzić ciśnienie oleju... z czasem pompy oleju tracą swoją wydajność;

4. nie pisałeś jak wygląda sprawa oleju - czy nie znika zbyt dużo.

 

Poza tym jak ktoś chce zalewać olej inny niż pełny syntetyk do silnika N42 to znaczy, że kompletnie nie ogarnia tematu. Do ustawienia rozrządu potrzebne są specjalne blokady, które nie każdy mechanik posiada.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Ten co ustawial rozrzad zalatwil blokady z serwisu , wspominal ze pracuje w jakims.

Mysle o 1.9 M43 dlatego ze dzis trafilem na ta jednoske w sprowadzonej e46, chodzi mi o jak najnizsze koszty usprawnienia auta bez wrozenia z fusow. Jutro bede znal koszty zostawiajac w rozliczeniu moj silnik.

nice is now known as Cream
Opublikowano
W tym przypadku także nie masz pewności czy zaraz coś nie "wylezie" w tym M43. Moim zdaniem przekładka na starszy i słabszy silnik jest bez sensu i w ogóle jest to nieopłacalne posunięcie. Już lepiej chyba doprowadzić do porządku aktualny silnik N42. Wbrew pozorom koszta mogą być mniejsze. Kwestia znalezienia dobrego fachowca.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Tamten gosc chcial 2kolcki za silnik m43 z calym osprzetem ale w rozliczeniu mialem zostawic swoj stary silnik.Wydalo mi sie drogo, i te cale przerobki , a chodzilo mi o jak najmniejsze koszty.

Wszedlem na allegro drogo, przesortowalem cenowo silniki N42 , zadzwonilem do najtanszego ogloszenia -2tysie- i farciarsko koles byl z mojego wojewodztwa. Pojechalem do niego, odpalil silniczek, pracowal dobrze, normalnie mimo iz nie byl odpalany miesiac i nie bylo juz chlodnicy i wielu innych czesci. Przebieg 100.000mil (160.000tys). Lyknalem za 1900zl, i wyrwalem jeszcze przyciski do szyb.

nice is now known as Cream

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.