Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie są mity z przegrzewaniem się BMW. Łatwo wytłumaczyć dlaczego.

Mamy łańcuchy rozrządu. Dlatego czy chcemy czy nie chcemy pompę wody mamy na pasku z osprzętu a nie rozrządu. Jeśli mamy rozrząd na pasku to logiczne, że wymieniamy rozrząd wraz z pompą wody bo inaczej taka wymiana to nie wymienia. Mamy łańcuch to często wymieniamy pompę jak ma luzy albo dobiega z niej niefajny dźwięk. A powinniśmy przynajmniej co 80-100tys kupić nową pompę wody.

 

A jak Shadow je spiąć awaryjnie? :roll: Bo nie mam pomysłu, a nie wiadomo kiedy to się przyda. Oby nigdy :mrgreen:

Moim zdaniem da się, ale tak czy inaczej trzeba by było zdjąć wisko ale to trzeba mieć przynajmniej klucz i szczęście by wisko odpuściło. Potem wystarczy wygiąć blaszkę tak by wisko spięło się na stałe. Chyba, że ktoś wie jak to zrobić bez demontażu.

Opublikowano
Mamy łańcuch to często wymieniamy pompę jak ma luzy albo dobiega z niej niefajny dźwięk. A powinniśmy przynajmniej co 80-100tys kupić nową pompę wody.
Problemy z chłodzeniem w beemkach wynikają z zaniedbania ich przez wlascicieli, bo - nie oszukujmy się, znam sporo osob, którzy jezdza i nawet pod maskę nie zagladaja do momentu az coś się stanie.

;)

Sam jestem przykladem, ze mialem problem z chłodzeniem (po 10 latach padło wisko + zasyfione chłodnice) i jakos nie przegrzałem silnika, bo staram się kontrolowac to auto zewsząd.

Poza tym mowa tu o wisko, a nie o pompie wody, bo jak już komuś skwierczą rolki, to pompe wody tez powinien wymienić, niestety wiekszosc z nas oszczedza, stad tez pozniejsze problemy.

Opublikowano

no dokładnie nie jeździmy nowymi autami

dzisiaj wątpliwości rozwiałem ,pierwsza to taka że wszyscy którzy twierdzili że bez przepływki auto jest w trybie awaryjnym i jest słabsze etc. nie mieli racji. Jest dokładnie odwrotnie ,auto z odpiętym przepływomierzem jest szybsze i elastyczniejsze. Setka 9.2 kontra 10.7 , jazda do 2300 obr. (chciałem sprawdzić różnicę w jeździe spokojnej ,rzadko przyśpiesza się od zera do setki) od prędkości 0 do 100km/h z przepływką wychodzi 34 bez niej 28.Mam automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów więc musiałem się posiłkować książką pod pedałem gazu :D aby muc wcisnąć gaz tylko na tyle aby w obu próbach auto osiągało maksymalnie 2300 obr.

Wniosek mój jest taki że przepływka- złom,spowalnia auto i kaszaniąc skład mieszanki podnosi temperaturę silnika.

Pozytywne jest to że wskaźnik kabinowy mówi całkowitą prawdę o temp płynu.

Wisko według mnie w pełni sprawne ,zaczyna spinać (słyszalnie ) od około 92-93 ,przy 97 jest spięte całkowicie ,nie da się już w tedy zatrzymać wiatraka (drewienkiem oczywiście).

Niestety mechanik który robił mi diagnostykę nieco mnie zirytował twierdzeniem ze szukam dziury w całym ,bo skoro jest wisko to je słychać ,ale według mnie słychać je zbyt szybko i często.

Tak więć zostaje mi tylko wyczyścić chłodnice aby poprawić przepływ powietrza i szukać nowej przepływki.

Opublikowano
mechanik który robił mi diagnostykę nieco mnie zirytował twierdzeniem ze szukam dziury w całym ,bo skoro jest wisko to je słychać ,ale według mnie słychać je zbyt szybko i często.

 

Typowe. Tez mnie irytowało, ale teraz wiem, gdy ktos tak mowi, tzn ze nie ma pojęcia gdzie te swoje ręce włożyć ze swoim ptasim mózgiem (nie obrazajac ptaków, bo wbrew pozorom to inteligentne zwierzaki), zatem to znak, by uciekać od takich jak najdalej

 

Aha, miałem podobnie w swojej teraz - mechanik też mówił, ze zmyślam, bo wg niego mam sprawne chłodzenie, patrzac czy weze twarde od wody :duh: a ze wentylator klimy chodzi tzn ze musialo sobie wspomóc :duh:

Nawet nie chcialo mi sie gadac, zabrałem auto i rozkreciłem przód samemu.

Opublikowano

Mnie to na szczęście wiele nie kosztowało ,bardziej szkoda paliwa które wyjeździł ,a sobie nie załował bo średnie spalanie nakręcił ponad 10 na komputerze :)

Będę musiał sobie sprawić interfejs własny i dobrze oblukać tą przepłwkę ,no ale skoro auto z nią jest jednak nieco słabsze to jej życie już dobiegło końca pewnie.No i oczywiście przy najbliższej okazji wytargać chłodnice.

ps. to forum nie potwierdza powszechnej opinii o waszej marce,widac że sporo tutaj osób co coś chcą podpowiedzieć i doradzić w dodatku komuś kto nawet nie ma bmw :) w przeciwieństwie do forum omegi gdzie sami ważniacy co wszystkie rozumy pozjadali

pozdro

Opublikowano
No i oczywiście przy najbliższej okazji wytargać chłodnice.

 

Polecam wyciagnac wszystkie chlodnice i umyć je porządnie (tj. wymoczyć i płukać intensywnie na gorąco, do srodka nic nie nalewamy, ale mozna przejechac octem profilaktycznie).

Wyjecie chłodnic to jakies 0.5h roboty, góra 1h, wszystko dostepne z gory, jedynie musisz wisko odkrecic i osłonę /tunel/ powietrza przy wisko.

Chłodnice trzmają tylko te górne zaczepy po bokach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.