Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z BMW 318 z 1998 r silnik benz 1895 cm , przejechane 187 tys ( książka serwisowa ) nie znam kodu silnika ( w którym miejscu jest bity ? ) to moja pierwsza przygoda z BMW nie oby nie ostatnia wiec do rzeczy .Samochód kupiłem w Niemczech sprzedajacy twierdził że uszkodzony jest wałek rozrządu .Wystepuja stuki w silniku głosne metaliczne ( jak by tłok uderzał w zawór jednostajne równomierne ) wystepuje też przy kreceniu rozrusznikiem zachamowanie jak by nie pasowały istawienia rozrzadu ale nie zawsze tak jest. Silnik po uruchomieniu ma problemy by wejśc na swoje obroty ale po chwili pracuje dośc równo .Kontrolka cisnienia oleju gaśnie olej czysty.Po zdjęciu pokrywy zaworów zaskoczyło mnie troche ,ze praktycznie pokrywa od srodka jest sucha , ale po odpaleniu dośc szybko wyszedł olej z popychaczów i rozchlapał komore silnika ( czy popychacze w tym silniku sa awaryjne ).Rozebrałem rozrząd ustawienia sa ok sprawdzone na 100 %. Kwestia napinacza łańcucha rozrządu ( hydrauliczny ) przy recznym krecenu wałem ma takie momenty ze luzuje ślizg łańcucha ale pewnie przy cisnieniu oleju jest ok ( jak mozna go sprawdzić ? )szczerze to jak na razie nie wiem co jest grane wszystko wygląda ok i mam problem czy np.kupić nowe popychacze zaworów i jeszcze jakieś czesci czy po prostu cały silnik ( ok 1500 zł ) .Pytanie czy w tych silnikach są problemy np. z cisnieniem oleju na popychaczach zaworów zuzywaja sie szybko , albo np. uszkodzenia wałka rozrządu .Jutro mam zamiar sprawdzic cisnienie w cylindrach może cos tu jest nie tak.

Czekam z niecierpliwościa na jakies podpowiedzi z góry dzieki za zainteresowanie sie moim problemem .Pozdrawiam

Opublikowano

Same popychacze nie są problemem w tym silniku tylko właściciele jeśli nie leją syntetycznego oleju.

Zrób filmik i wstaw bo nawet nie wiadomo jaki to dźwięk skąd dobiega- góra, dół? Jak zwiększysz obroty jest tak samo? Ciepły zimny jest to samo?

Opublikowano
Pytanie czy w tych silnikach są problemy

 

Silnik ma jedną wadę która już niejednego dopadła a mianowicie siadające panewki. Z Twojego opisu ciężko wywnioskować czy to właśnie to ale oby nie bo przy takiej kanonadzie (która opisujesz) to ja bym sie nie bawił w szlif wału tylko kupował ten silnik o ile masz go w tej cenie. Tutaj masz moja "przygodę" viewtopic.php?f=69&t=152013 puki co leci trzeci rok po naprawie i jest spokój ale jak poczytasz to objawy miałem trochę inne. Tak jak poprzednik napisał - nagraj video i sie coś pomyśli.

Opublikowano

Jeśli olej czysty i stuka już przy rozruszniku to na pewno nie panewki. Problemem natomiast może być ciśnienie oleju na górze silnika i zasilanie popychaczy. Sprawdź czy wałek rozrządu nie wykazuje cech pracy na "sucho"

 

Dawno temu trafiła mi się uszczelka pod głowicę, która miała nie wycięty otwór magistrali olejowej. Efekt dźwiękowy był podobny.

Opublikowano

Witam .

Sprawdziłem ciśnie nie w cylindrach ma po 14 a na 3 11 .Więc chyba trzeba zagłębic sie dalej .Szczerze to myślałem ze to popychacze bo to były podobne stuki jak przy uszkodzonych popychaczach , zdaje mi sie ze jesli by to była panewka stuk by był pojedyńczy no i wystepowały by problemy z cisnieniem oleju a u mnie jest ok cisnienie . ( pytanie jak mogę na 100 % wykluczyć uszkodzenie popychaczy hydraulicznych )

Ok dosyć teori rozbieram silnik

Opublikowano
Też myślałem ze nie dochodzi cisnienie oleju na głowice ale jak sprawdzałem cisnienie w cylindrach zdecydowanie olej wychodzi na popychacze i wałek rozrzadu
Opublikowano

Może jednak masz uszkodzony cylinder kiedyś ktoś z forum w rzędówce miał rysę na cylindrze i miał stuki.

Ty nie dałeś żadnego filmiku to nie wiadomo co i jak to stuka.

Opublikowano

Witam

Silnik wyciągnięty miska zdjęta i sprawa sie wyjaśniła

Uszkodzone jest łoże panewki na przeciw wadze tak chyba sie nazywa to coś pod wałem ( dwa wałki napędzane od wału korbowego ) jeden ma wybitą panewkę .

A TAK NAWIASEM MOŻE KTOŚ Z FORUM DYSPONUJE TA CZĘŚCIĄ CHĘTNIE ODKUPIĘ

Rozumie , że typ silnika jest na tylnej ścianie bloku ( naklejka ) czy jeszcze gdzieś wybity na bloku ?

Może ktoś podrzuci momenty dokręcania

1 łożysk głównych

2. korbowodowych

3 wołka rozrządu

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Typ silnika widnieje z tyłu na naklejce przyklejonej do głowicy i do bloku.

Tu kolega może sobie sprawdzić różne momenty dokręcania śrub:

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Witam

Dzięki za instrukcje koledze , a jeszcze takie pytanie o ustawienie tych przeciw wag jakieś znaki tam sa ( na wałkach ) , ale na wale nic nie widze ???

Pozdrawiam

Pytałem moze ktos dysponuje tą częścia chetnie odkupie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.