Skocz do zawartości

Problem z wymianą dyfra/


dareckizg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem, otóż dzisiaj zabrałem się za wymianę dyferencjału w swoim aucie, dlaczego?

 

Szarpanie przy zmianie biegów.

Brak płynności przy zmianie biegów.

Walenie w okolicy dyfra , stukanie duże.

 

Sprawdzałem luzy na wale i krzyżakach , luz bardzo duży obracając walem przy łączeniu dyfra z wałem , obracają przegubami, półośkami luzu nie stwierdziłem,aczkolwiek przeguby od strony dyfra dziwnie są luźne , takie wyklekotane na boki,nie mylić z łączeniem śrubami z przegubem,obracając wał lewa prawa , luz jest spory ze stukiem wyraźnym.Zakupiłem dzisiaj dyfer i chciałem go wymienić, rzeczy niby banalnie prosta, ale stanąłem nad jednym problemem , nie moglem odkręcić dwóch śrub mocujących półośkę z przegubem od dyfra, Co pokazuje fotka poniżej,Na fotce poniżej są śruby na 10 tkę,u mnie natomiast były śruby torksy.Problem polega na tym że wszystkie śruby popuściłem , a dwie śruby nie udało się, i się zjechały te ranty gwiazdek, pytanie moje jak najprościej i skutecznie odkręcić owe śruby , bo tylko one dzielą mnie od wymiany dyfra na sprawny.Pozdrawiam.

 

http://s1.pichost.xavienne.eu/org/1825/25c2be22.jpg

 

Od razu żeby nie zaśmiecać forum mam pytanie krótkie , czy w BMW silnik M43 nie ma ssania ? , odkąd mam to auto to jak jest zimne po odpalenie zawsze jest na swoim obrotach jałowych prawidłowych,w innych autach,które miałem silnik miał podwyższone obroty na zimnym ,potem spadały do prawidłowych ?

Edytowane przez dareckizg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ciężka sprawa ja proponował bym ci spróbować nabić większego torxa i rozgrzać obudowe palnikiem prawie do czerwoności wtedy powinno się odkręcić bez grzania ani rusz, jeśli to zawiedzie to potrzebny będzie ci ktoś kto dobrze umie spawać i przyspawać coś mocnego do śruby i próbować odkręcać, zdjęcie się nie wyświetla więc nie widzę co i jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ponownie, problem rozwiązany, kiedy pojechałem do warsztatu spytać ile kosztuje wymiana dyfra i usłyszałem,300-350 zł sama robocizna ,to parsknąłem śmiechem i pojechałem na garaż i rozwiązałem to tak:

 

Szlifierką cienką tarczą odciąłem główki tych zjechanych srubotorxów ,blaszko podkładki podważyłem i odpadły rozchyliłem przebóg jak się tylko dało i w środku obciąłem szlifierką śruby w połowie , zjechane końcówki odpadły i po sprawie,i tak to wszystko przemyślałem i jest to chyba najszybszy i najefektywniejszy sposób na zjechane śruby na przegubie. Razem z odcięciem śrub trwało to 3 godziny.Teraz sączę browara i ciesze się z sprawnego dyfra.

 

Koszt robocizny to 10 zł dwa browary.

 

Dla osób które się będą brać za to , powiem ze wymiana jest bardzo prosta , a w razie problemu ze srubami zjechanymi, to mój sposób , który użyłem działa.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ciecie śrub to nie jest rozwiazanie, rozwiązaniem jest kupić dobre klucze, wymieniłem kilkanaście dyferencjałów i nie miałem z zadnym problemów, nawet wtrafiła sie jedna e36 która nie miała fabrycznie wspomagania :) i tam dyfer byl strassznie zapieczony ale dobre klucze i nie ma bata, chyba ze urwiesz sruby ale to ciezki temat,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, tyle ze te śruby były mocno zapieczone , i główki już lekko zjechane ,więc jak rurą -przedłużką użyłem siły aby odkręcić po prostu się zjechały -ścięły w stożki, więc wyjścia nie było,chodziło mi tylko o to że jak na domowe warunki kiedy się nie ma migomatu, aby dospawać jakaś nakrętkę,lub brak dojścia wiertarki do srób , to sposób z szlifierką moim zdaniem okazał się najlepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

Moj problem polega na tym, ze podczas dokrecania srub do nowego dyfra jedna ukrecilem. Dokrecalem na moment no ale to okazalo sie za duzo. Chodzi o srube miedzy dyfrem, a polosia. Podpowiedzial by ktos jakiej sruby moge uzyc na zastepstwo? Na ta chwile do dyspozycji mam srubki:

m 8.8

sm 6.8

a2 - 70 (nierdzewka)

wszystkie z szesciokatnym lbem

A moze cos odpowiedniejszego dokupic moge?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.