Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam taki problem, otóż dzisiaj zabrałem się za wymianę dyferencjału w swoim aucie, dlaczego?

 

Szarpanie przy zmianie biegów.

Brak płynności przy zmianie biegów.

Walenie w okolicy dyfra , stukanie duże.

 

Sprawdzałem luzy na wale i krzyżakach , luz bardzo duży obracając walem przy łączeniu dyfra z wałem , obracają przegubami, półośkami luzu nie stwierdziłem,aczkolwiek przeguby od strony dyfra dziwnie są luźne , takie wyklekotane na boki,nie mylić z łączeniem śrubami z przegubem,obracając wał lewa prawa , luz jest spory ze stukiem wyraźnym.Zakupiłem dzisiaj dyfer i chciałem go wymienić, rzeczy niby banalnie prosta, ale stanąłem nad jednym problemem , nie moglem odkręcić dwóch śrub mocujących półośkę z przegubem od dyfra, Co pokazuje fotka poniżej,Na fotce poniżej są śruby na 10 tkę,u mnie natomiast były śruby torksy.Problem polega na tym że wszystkie śruby popuściłem , a dwie śruby nie udało się, i się zjechały te ranty gwiazdek, pytanie moje jak najprościej i skutecznie odkręcić owe śruby , bo tylko one dzielą mnie od wymiany dyfra na sprawny.Pozdrawiam.

 

http://s1.pichost.xavienne.eu/org/1825/25c2be22.jpg

 

Od razu żeby nie zaśmiecać forum mam pytanie krótkie , czy w BMW silnik M43 nie ma ssania ? , odkąd mam to auto to jak jest zimne po odpalenie zawsze jest na swoim obrotach jałowych prawidłowych,w innych autach,które miałem silnik miał podwyższone obroty na zimnym ,potem spadały do prawidłowych ?

Edytowane przez dareckizg
Opublikowano
kolego ciężka sprawa ja proponował bym ci spróbować nabić większego torxa i rozgrzać obudowe palnikiem prawie do czerwoności wtedy powinno się odkręcić bez grzania ani rusz, jeśli to zawiedzie to potrzebny będzie ci ktoś kto dobrze umie spawać i przyspawać coś mocnego do śruby i próbować odkręcać, zdjęcie się nie wyświetla więc nie widzę co i jak
Opublikowano

Witaj ponownie, problem rozwiązany, kiedy pojechałem do warsztatu spytać ile kosztuje wymiana dyfra i usłyszałem,300-350 zł sama robocizna ,to parsknąłem śmiechem i pojechałem na garaż i rozwiązałem to tak:

 

Szlifierką cienką tarczą odciąłem główki tych zjechanych srubotorxów ,blaszko podkładki podważyłem i odpadły rozchyliłem przebóg jak się tylko dało i w środku obciąłem szlifierką śruby w połowie , zjechane końcówki odpadły i po sprawie,i tak to wszystko przemyślałem i jest to chyba najszybszy i najefektywniejszy sposób na zjechane śruby na przegubie. Razem z odcięciem śrub trwało to 3 godziny.Teraz sączę browara i ciesze się z sprawnego dyfra.

 

Koszt robocizny to 10 zł dwa browary.

 

Dla osób które się będą brać za to , powiem ze wymiana jest bardzo prosta , a w razie problemu ze srubami zjechanymi, to mój sposób , który użyłem działa.Pozdrawiam.

Opublikowano
a tak nie tworząc nowego tematu czy główkę dyfra da się wyjać na samochodzie to znaczy bez zdejmowania całego dyferencjału ?
Opublikowano
kolego ciecie śrub to nie jest rozwiazanie, rozwiązaniem jest kupić dobre klucze, wymieniłem kilkanaście dyferencjałów i nie miałem z zadnym problemów, nawet wtrafiła sie jedna e36 która nie miała fabrycznie wspomagania :) i tam dyfer byl strassznie zapieczony ale dobre klucze i nie ma bata, chyba ze urwiesz sruby ale to ciezki temat,
Opublikowano
Wiem, tyle ze te śruby były mocno zapieczone , i główki już lekko zjechane ,więc jak rurą -przedłużką użyłem siły aby odkręcić po prostu się zjechały -ścięły w stożki, więc wyjścia nie było,chodziło mi tylko o to że jak na domowe warunki kiedy się nie ma migomatu, aby dospawać jakaś nakrętkę,lub brak dojścia wiertarki do srób , to sposób z szlifierką moim zdaniem okazał się najlepszy.
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam,

Moj problem polega na tym, ze podczas dokrecania srub do nowego dyfra jedna ukrecilem. Dokrecalem na moment no ale to okazalo sie za duzo. Chodzi o srube miedzy dyfrem, a polosia. Podpowiedzial by ktos jakiej sruby moge uzyc na zastepstwo? Na ta chwile do dyspozycji mam srubki:

m 8.8

sm 6.8

a2 - 70 (nierdzewka)

wszystkie z szesciokatnym lbem

A moze cos odpowiedniejszego dokupic moge?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.