Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze swojej strony opowiem krótko moje doświadczenia z INPA i F30. Otóż nabyłem program poprzez tranfer z internetu, zakupiłem kabel i po krótkiej instalacji wg ponizszej instrukcji :

1) Zainstaluj Standard tools 2.12.

2) Skopiuj folder INPA_Fxx do C:\EC-Apps (np. C:\EC-Apps\INPA)

3) Nadpisz folder EDIABAS z isniejącym już folderem EDIABAS w C:\EDIABAS nadpisz wszystko!

Działa z seriami F i E, jedyne co trzeba zmienić, aby działa z F to:

edycja pliku EDIABAS.ini w c:\EDIABAS\BIN i wpisanie ENET zamiast STD:OBD

udało mi się uruchomić inpę z moją F30.

 

i tutaj zaczęły się schody......

 

Program niestety dla F30 nie obsługuje modułu "karoseria" - nie mam go po wyborze modelu F30, obsługuje natomisat silnik i pierdoły elektroniczne.

Najbardziej zalezało mi na poduszkach, ponieważ po wymianie akumulatora zaświeciła się kontrolka poduszki pasażera i chciałem to we własnym zakresie skasować. Niestety to co daje INPA w wersji jaką posiadam - to nieprzydatne bajery z podglądem parametrów silnika i więc ogólnie kabel, który zakupiłem mogę odsprzedać , nie jestem zadowolony z efektów INPA, bo ich po prostu nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widać że jesteś początkujący w temacie ,

INPA menu ma stare gdzieś z okresu 2007 roku

ktoś utworzył modele dla serii F ale raczej przerobił F01 z 2008 roku

inpa to ogólnie mozna powiedzieć nie łączy się z samochodem ale z sterownikami

jest moduł i jest do niego skrypt IPO w (INPA/SGDAT) i plik łącznika między interfejsem a inpa > plik PRG w EDIABAS/ECU

ponieważ sterowniki bywają te same w różnych modelach bmw to mozna łączyć się ze sterownikami z innych modeli bmw

a w inpa Fxx jest dodatkowych ok 200 nowych skryptów ipo i prg dla nowych sterowników które nie zostały wpisane do

menu inpa głownie to dla serii F i najnowszych E (E70 ,e71 , e9X )

ja kiedyś podałem jak przerobić menu aby wszystkie skrypty wpisac do jednego modelu Fxx i wypróbować na swoim

samochodzie który się połączy utworzyć własny folder np F30 aby wszystko było

naprawde nie jest to trudne

pisałęm o tym w na naszym forum jak i zagranicą , wiem że wielu wykorzystało ale jakoś nie chcieli się dzielić jak ustalili sobie

sobie własne menu dla swojego modelu

Jest jeszcze plik Td-530 dla diagnostyki całego samochodu

przeszujuje wszystkie sterowniki

robi identyfikacje , zczytuje błędy i kasuje błędy z całędgo samochodu i na f30 próbowałem działa ideallnie

wystarczy wpisać do menu

C:\EC-APPS/INPA/CFGDAT / otwieramy w notatniku plik F030.eng i wpisujemy i później zapisujemy

ENTRY=TD-530_E, Test F30 ,

w mejsce możemy więcej testów wpisać

[ROOT]

DESCRIPTION=Auswahl F3X

ENTRY= FXX,FXX FUNCTIONAL JOBS,

ENTRY=TD-530_E,TEST F30,

ENTRY= TD-413,TD-413 FS/ID test,

ENTRY= TD-413na,TD-413na ,

ENTRY= TD-413st,TD-413st,

Opublikowano

Tak, masz racje, jestem początkujący i to co piszesz to dla mnie jakiś matrix :shock:

Jedyne co mnie pocieszyłeś, to fakt, że być może w przyszłości uda mi się wykorzystać ten kabel który zakupiłem :?

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naprawde nie jest to matrix ,

jak bedziesz potrzebował to napisz zrobię Ci instalatorek któy sam zainstaluje (wystarczy tylko kliknąć )

dwa skrypty jeden do menu inpa a drugi do tych wszystkich modułów których nie ma spisie )

i poprawie menu f30,

w moich instalatorach znalazły sie juz te skrypty dodatkowe

w tym td-53x

5d8f616c3d51.jpg

skrypty według alfabetu (ok 200 modułów)

da009e42a781.jpg

Opublikowano

Spróbowałem w dniu dzisiejszym inaczej i o dziwo udało mi się uruchomić skan błędów całego auta, tylko przez inny model.

Auto pokazało te błędy o których wiedziałem tj. tylna antena dostepu komfortowego, światło cofania i najwazniejszy poduszka pasażera.

Niestety po ich skasowaniu pomimo wyniku wszystko OK, w rzeczywistosci błąd poduszki nadal występuje.

Pozostałe dwa błędy wiem że ich nie wykasuje, ale poduszka pasażera powinna zniknąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli ktoś chce ten dodatek do INPA Fxx to mozna sobie pobrać http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/Dodatki/INPA+Fxx+dodatek+menu,6249732334.rar(archive)

instrukcja w środku

jest tylko do inpy FXX jak bedzie starsza to nie bedzie działac ponieważ będą braki w skryptach ,

jasli ktoś ma indiwidualne ustawienia to mozna sobie skopiować folder CFDDAT i jak nie bedzie odpowiadało to podmienić

w EC-APPS\INPA\CFGDAT

jeśli standardowe Fxx to nie ma problemu zostało to uwzględione w dodatku .

Opublikowano
Dzięki Tobie udało mi się skasowac ten błąd poduszki, czyli plan minimum zrobiony :) choć nadal uważam , że ta INPA to dla mnie matrix, wywala co chwilę błędy , dziwne komunikaty itd . Obawiam się, że moja przygoda z INPĄ zakończy sie na kasowaniu powstałych błędów a juz bardziej zaawansowane działania jak np. aktywacja tempomatu aktywnego (wg specyfikacji mój samochód taki posiada) to sobie odpuszczę. Pozdrawiam wszystkich a w szczególności Dina - Dzięki wielkie !
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Staram sie zainstalowac inpe na Win7 . Dochodze do momentu zaznaczenia opcji EDIABAS update- zaznaczam, a przy INPA juz nie mam mozliwosci zaznaczenia update. DLaczego ? Ktos wie ?
Opublikowano

Witam, mam nastepujacy problem z instalacja INPY i NCS-a, pobrałem wszystko z chomika od mlodzika1, zainstalowałem wg instrukcji i podczas otwierania tych programów pojawiają mi się takie błędy: http://i63.tinypic.com/6ivec6.jpg

http://i64.tinypic.com/15wnora.jpg

http://i66.tinypic.com/vy6vky.jpg

 

System to Windows 8.1 64 bit, co na to poradzić by dało się z nich swobodnie korzystać??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie wszystko

miałeś pobrać INPA_with_Fxx , rozpakować

i zamienić foldery

INPA i EDIABAS z tymi zainstalowanymi w

C:\EDIABAS

C:\EC-APPS\INPA

A ty zainstalowałeś tylko standard tools 2.12 i uzupełniłeś NCS

A co do NCS i uzupełnienia plików SP-daten to instrukcja troche old lepiej sporzystać z CODING tool

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, zainstalowalem wszystko zgodnie z instrukcją ze strony pierwszej.

Nie ogarnąłem natomiast tematu z SP-Daten. Chciałbym aby w menu INPA znajdowały sie wszystkie możliwe samochody. Czy jest jeden plik na chomiku Kolegi Mlodzik18 (http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+SP-Daten) który powinienem zainstalować? Prosze o wskazanie który z nich pobrać.

Dziękuje.

Opublikowano
Witam.Poleci ktoś inpę wraz z ncsexpert do BMW E60 LCI 530I silnik N53 na windows 7 64bit? Posiadam standard tools 2.12 oraz inpę 5.00 ale nie mogę odczytywać wszystkich danych live data między innymi odczyt i kodowanie wtryskiwaczy a w przypadku ncsexpert gdy chcę się połączyć a autem odczytuje vin ale wyskakuje błąd FA -A080.
Opublikowano
Witam powie mi ktoś czy kabel vag157 dual K+can powinie współpracować z inpa czy potrzebny mi jest inny kabel ? Po włączeniu inpy oba 'oczka' są białe więc pytanie czy coś jest nie tak z pogramem czy z kablem.
Opublikowano

vag 15.7 działa tylko z dedykowanym programem do tego kabla i z zadnym innym.

do inpy potrzebujesz innego kabelka.

sprzedam iCom Next Ori
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ludzie pomocy.

Na wstępie zaznaczam, że nigdy nie miałem z tym żadnej styczności i jestem bardziej niż zielony.

Pacjent to e39 touring 2000r 2,5 common rail. Chcę zakodować światła follow me home oraz miganie kierunkowskazów przy zamykaniu i otwieraniu z pilota.

Wszystkie wersje programow ncs, inpa ktore pobralem nie działają, moze nieaktualne (Ale raczej gdzieś ja popełniam błąd) proszę, pomóżcie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstaluj standard tools 2.12 (instalator msi )

pobierz sp-daten dla e39 jakiekolwiek znajdziesz

uzupełnij z pomoca BMW coding tool jak na filmie


poszukaj do ncs profile i wklej je do NCSEXPER/PFL/

zrób w NCSEXPER/WORK/ pusty folder FSW_PSW.MAN

do kodowania użyj profilu Revtor's NCS Exspert profile

Opublikowano
Niestety ale nie zrobieś zgodnie z instrukcją

miałeś pobrac INPA_with_Fxx

rozpakowac i podmienić foldery EDIABAS i INPA

w

C:\EDIABAS

C:\EC-APPS\INPA

masz czyste standard tools 2.12 a zrobies tylko NCS

 


Dzięki wielkie wszystko już działa jak należy szkoda tylko ,że większość rzeczy jest w języku niemieckim.

Opublikowano

witam , mam takie głupie pytanie . zainstalowałem ( tak mi sie wydaje) wszystko zgodnie z instrukcja

. INPA się odpala , wciskam f6 wybieram silnik - i tu nie wiem bo dopiero we wtorek jade po auto ( ale chciałem się przygotować , e90 2007 2.0 D 163 ) M47TU ?

wysakuje takie bład - i teraz uwaga ! robię to bez podłączonego kabla do auta , sam laptop w offline :D tak ma byc? czy gdu podłacze sie do auta to wystartuje normalnie czy jest problem


pozdrawiam

63820abc0b7f.jpg


637d1ab592bb.jpg


07bac0f18c83.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, chciałbym prosić o poradę mianowicie próbowałem się podłączyć pod e61 kolegi, wybieram e 60 potem silnik i wyskakuje mi "data transmission to control unit disturbed" i wywala z powrotem do menu. Przy podłączaniu do mojej e39 wszystko jest ok. Inpe mam zainstalowaną według opisu od mlodzik18 z bmw klub plus spolszczenie z Dzadkowozy.com od dirty. Może muszę jakieś pliki do inpy dograć instalowałem ją parę lat temu więc nie wszystko pamiętam, pobrałem spdaten e60 full z chomika mlodzik i tak skopiowalem :


z sp-daten\ECU do C:\EDIABAS\ECU


zsp-daten\DATEN do C:\NCSEXPER\DATEN


sp-daten\DATEN do C:\NCSEXPER\DATEN\E60


sp-daten\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT


dalej nie działa tylko komunikaty się zmieniły, prosił bym o pomoc.

inpe instalowałem z standard tools 2.12 ale nie wiem czemu nie mam zainstalowanego bmw coding tool (ncs expert tool, tool32 i winkfp jest).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.