Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witajcie, podlaczylem auto pod kompa i ku mojemu zdziwieniu gdy weszedlem na odczyt sond i wskaznikí pokazuja totalne "0" i zapala sie check w czasie ich sprawdzania.. poczyd gasnie..kontrolka, "fachowieb" zauwazyl tez zla prace przepustnicy, i twierdzi ze to jest sprawdza.. . auto nie odpala czasem na cieplym. . .
Opublikowano
Jaki odpalisz auto na zimnym to wtedy sondy od razu nie działają, muszą się nagrzać - co wynika ze specyfikacji działania sond. Wtedy komputer pracuje na ustawieniach ECU i nie koryguje dawek paliwa. Jak już się nagrzeją to wtedy zaczynają oscylować i ECU koryguje dawki. Z opisu widzę że nie masz instalacji gazowej więc problem pewnie leży w samej pracy tych sond - piszesz że sondy nie pracują więc pewnie masz dwie, przed i za katem. Przed katem to sonda regulacyjna, ta za katem to kontrolna - która Ci nie pracuje???????
Opublikowano
ponoc mam padniete sondy na swiecach bo wybija blad BANK 1 BANK 2 - nie ma reakcji nawet na rozzgrzanym silniku...;/

 

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BS31&mospid=47604&btnr=11_2181&hg=11&fg=50&hl=7&lang=pl

 

 

 

Wytłumacz prosze co znaczy "padnięte sondy na świecach" bo pierwszy raz słyszę a juz nie taki młody jestem

Nie ma czegos takiego jak "błąd bank 1 bank 2" każdy błąd składa się z kodu i opisu podaj go tak jak trzeba jak chcesz żebyśmy pomogli bądź dokładny i nie skracaj niczego nie przekręcaj nie dopisuj swoich interpretacji bo to nie matura z polskiego tylko elektromechanika

Opublikowano
ponoc mam padniete sondy na swiecach bo wybija blad BANK 1 BANK 2 - nie ma reakcji nawet na rozzgrzanym silniku...;/

 

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BS31&mospid=47604&btnr=11_2181&hg=11&fg=50&hl=7&lang=pl

 

Rzadko zdarza się taka sytuacja że 2 sondy na raz padają. Z tego co piszesz rozumiem że wyskakuje błąd obu sond. Napisz dokładnie jak ten błąd wygląda. Jeśli faktycznie obie nie pracują to ja obstawiał bym zakłócenie przepływy spalin - czyli katalizator ale najpierw wszystko dokładnie opisz.

Opublikowano

Panowie...znalazłem na youtube odczyt z INPY i cos wam pokazę ...

 

 

puscie sobie nagranie od 4 min ... i tam macie u gory z lewej strony BANK 1 i BANk 2

 

tu widać jak pracują ...u mnie wartości na zimny i na rozgrzanym to 0 V (wszystko na benzynie ) ..po założeniu LPG 3 dni temu zapaliła sie kontrolka silnika...

Opublikowano
Jeżeli masz 0V napięcia na sondach to masz je uszkodzone wskutek ewentualnego zwarcia do masy.

Nie koniecznie. Miałem tak kiedyś w aucie, że jak odpaliłem samochód to na sondach 0V. I cały czas auto chodziło na ustawieniach ecu. Jak się nagrzał to było to samo. Ale jak tylko dotknąłem gaz i auto wskoczyło na obroty to wtedy zaczynały sondy oscylować. Problem był w przepływie spalin przez katalizator. Na wolnych obrotach pęd spalin był zbyt mały - i wszystko się dusiło przed katem - nieraz auto gasło i pojawiały się błędy mieszanki. Po wycince katów zero problemu.

Opublikowano

Po odpaleniu silnika sondy są nieaktywne ze względu na równomierność biegu jałowego. Dopiero po osiągnięciu 300'C zaczynają pracę. Kolega napisał:

u mnie wartości na zimny i na rozgrzanym to 0 V (wszystko na benzynie )

... dlatego śmiało stwierdzam uszkodzenie czujników nadmiaru powietrza w spalinach.

Opublikowano
auto zrobione. . .:) glowna przyczyna bylo. . hm. . mechanik sam niewie.. . przepustnica i krokowy jak wyciagnal to sam brud, odma peknieta a przewody odniej popekane,zlozyl to do kupy odpala auto ,sondy ruszaja. . . a tu blad czujnika walka rozrzadu, wiec wymiana i takim sposobem auto juz niewykazuje bledu. . szkoda ze szarplo kieszen:/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.