Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w mojej e61 zapala się rezerwa przy komunikacie ze jeszcze mam paliwa na 107Km , 80km oraz na 50km czy można w jakiś sposób wyłączyć ten pierwszy oraz drugi komunikat bo jest to strasznie irytujące
Opublikowano
bo jest to strasznie irytujące

... no mnie też bardzo irytuje brak paliwa dlatego jadę i tankuję do pełna :duh:

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w mojej e61 zapala się rezerwa przy komunikacie ze jeszcze mam paliwa na 107Km , 80km oraz na 50km czy można w jakiś sposób wyłączyć ten pierwszy oraz drugi komunikat bo jest to strasznie irytujące
Tak, jak co koledzy wcześniej pisali: jazda z nie mal pustym zbiornikiem paliwa może zaszkodzić układowi zasilania paliwem. (pompa paliwa zasysa bród z dnia baku, pracuje "na sucho", układ wtryskowy się zapowietrza, syf z dna baku może pójśc dalej itd.) Nie wiem, jak z pompa sekcyjną w baku, ale zapas paliwa na 50 km to jakieś... 4 litry, czyli po dwa w każdej z komór, lub w jednaj pusto i międzysekcyjna już pracuje na sucho...? Przestrzegam przed takim postępowaniem. Nie warto!
Opublikowano

Wiem cos o tym. Juz zdazylem w ten sposob wykonczyc pompe.

A koszt samej pompy (wymienialem sam), bynajmniej poza granicami PL, jest dosc wysoki.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Tak, jak co koledzy wcześniej pisali: jazda z nie mal pustym zbiornikiem paliwa może zaszkodzić układowi zasilania paliwem. (pompa paliwa zasysa bród z dnia baku, pracuje "na sucho", układ wtryskowy się zapowietrza, syf z dna baku może pójśc dalej itd.) Nie wiem, jak z pompa sekcyjną w baku, ale zapas paliwa na 50 km to jakieś... 4 litry, czyli po dwa w każdej z komór, lub w jednaj pusto i międzysekcyjna już pracuje na sucho...? Przestrzegam przed takim postępowaniem. Nie warto!

Kolego ta teoria o zasysaniu syfu z dna baku jest grubymi nićmi szyta. Pompa zawsze zasysa z dna baku! Nie ma różnicy, czy bak jest pełny, czy prawie pusty.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że ciągła jazda na rezerwie szkodzi silnikowi.

Opublikowano

1 - Silnikowi akurat to mało szkodzi - bardziej osprzętowi.

2 - Co do syfu z dna baku - zależy od konstrukcji smoka. Nie wiem, jak wygląda w E6x, ale praktyka wskazuje, że ogólna korelacja (niezależna od marki) istnieje. Wiele "smoków" jest otwartych od góry i przy wyższym poziomie paliwa większym poziomie paliwa mniejszy opór jest od góry - więc tamtędy idzie główny strumień "wachy". Kiedy poziom znacznie opada - paliwo jest zasysane dołem to może sprzyjać zasysaniu niechcianych resztek... czegokolwiek, co nam na stacji wpompowali.

BTW

Widziałem kiedyś odpompowane paliwo z baku Golfa, który prawdopodobnie po pechowym tankowaniu w 1/3 zawierał wodę i szlami. Auto słabło i w końcu zgasło. Właściciel nie chciał uwierzyć, że woda w filtrze paliwa oznacza syf w baku. Był osobiście obecny przy odpompowywaniu i później przepychał się z właścicielem stacji, na której tankował. (stacje M. okolice dziqska)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.