Skocz do zawartości

E91 usterki po podłaczeniu do komputera


woocasho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie ! Mam mała prośbę odnośnie wytłumaczenia mi jednej pozycji znajdującej się w wykazie napraw od BMW gdyż dziś byłem z ciekawości sprawdzić stan BUŃKI a więc tak :

W wykazie jest tylko napisane "Przepustnica " nr. seryjny to : 117 178 043 84 jej koszt w salonie to 1540zł PODOBNO COŚ Z NIĄ NIE TAK ! moje pytanie brzmi co to jest i do czego służy i z czym jest powiązane z " klapkami" które niedawno wywaliłem ??? czy dlatego na kompie wyskoczyl bład ? Jeszcze do tego jest jakaś " dodatkowa pompa wody " z którą też jest coś nie tak i trzeba to wymienić . Czy może mi ktoś rozjaśnić czy to poważne usterki i do czego to wszystko służy i jakie może mieć to skutki ?????? Bardzo proszę o wyjaśnienie gdyż zastanawiam się nad wymianą w salonie a jestem użytkownikiem BMW od niedawna ... Jest to 320d 163KM model z 2006.06.06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest tuż przy EGR, mają ją tylko silniki z filtrem DPF. Sterowana jest siłownikiem elektrycznym z potencjometrem, wspomaga proces wypalania filtra oraz powoduje, że silnik łagodniej się gasi. Zacząłbym tutaj od sprawdzenia połączeń na wtyczce, ewentualnie wymiana na używany element.

 

W pompie wody wycierają się szczotki. Są forumowicze którzy zrobili to sami, koszt 2zł za szczotki + własny czas. Jest ona używana głównie przy funkcji REST, jazda z uszkodzoną dodatkową pompą niczym nie grozi. Kumaty elektryk samochodowy ogarnie to w godzinę i 50zł.

 

Jak chcesz przepłacać w ASO na powyższe usterki to okej, ale ja na Twoim miejscu odkładałbym tą kasę ale na nową turbinę bo lubi w tym silniku padać - koszt ~4.000zł więc jest na co oszczędzać ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie znajduje się ta wtyczka ? może sobie sam poradzę .... i gdzie ta pompa szczotki chyba sam wymienię .. :) samochód ma w tej chwili 190000 km autentyczny przebieg mam nadzieję że te turbo będzie żyło długo i szczęśliwie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://s1239.photobucket.com/user/leodewinter/media/foto2-1.jpg.html - po prawej stronie, stojąc przed maską. Do przepustnicy wpięty jest wąż idący od intercoolera do silnika, również po tej samej stronie. Znajdziesz bez problemu, trzeba tylko zdjąć plastikową pokrywę silnika i masz wszystko na wierzchu.

 

P.S

Tą pompę naprawiaj na samochodzie, zdejmij tylko dekiel, w nim są szczotki. Nie ma potrzeby jej wymontowywania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z miejscowości Rozogi Jeszcze mazury Najbliższe miasta to ostrołęka 50 - 60 km , olsztyn 80km , warszawa około 170km

 

Podjedź do Molski Motors w Olszewo Borkach 2 km od Ostrołęki. Zrobią ci to taniej niż w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pompie wody wycierają się szczotki. Są forumowicze którzy zrobili to sami, koszt 2zł za szczotki + własny czas. Jest ona używana głównie przy funkcji REST, jazda z uszkodzoną dodatkową pompą niczym nie grozi. Kumaty elektryk samochodowy ogarnie to w godzinę i 50zł.

 

 

Pozdrawiam

 

O przepraszam, szczotki są po 6 PLN! :mrgreen:

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno miałem problem z dpf-em (nie chciał mi się wypalać), problemem były termostaty i właśnie przepustnica. Termostaty dałem nowe, natomiast przepustnice kupiłem na alergo - kosztowała niecałe 300 zł. Tylko jak ja kupowałem to akurat wtedy nie było ich zbyt wiele do tych silników (znalazłem chyba dwie), być może teraz sytuacja wygląda nieco inaczej.

Swoje auto głownie serwisuje właśnie w Molski Motors, ogólnie nie mogę narzekać choć mogłoby być lepiej. Z tego co mi wiadomo adaptacji przepustnicy Ci nie zrobią, nie zajmują się w ogóle kodowaniem. Ja adaptację robiłem u kolegi prmax z forum i jestem bardzo zadowolony - niesamowicie oblatany gość. W mojej okolicy nikogo kto by to zrobił nie dałem rady znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pompie wody wycierają się szczotki. Są forumowicze którzy zrobili to sami, koszt 2zł za szczotki + własny czas. Jest ona używana głównie przy funkcji REST, jazda z uszkodzoną dodatkową pompą niczym nie grozi. Kumaty elektryk samochodowy ogarnie to w godzinę i 50zł.

 

 

Pozdrawiam

 

O przepraszam, szczotki są po 6 PLN! :mrgreen:

Nie przepraszaj :mrgreen: :nienie: ja kupiłem po 4pln :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :D

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a macie jakieś linki do tych szczotek ? I JESZCZE JEDNA kwestia ... byłem u jakiegoś czarodzieja wymienil mi świece ale bez sterownika oczywiscie na serwisie wyszło ze 2 i 4 spalone .... czy też trzeba adaptować wymianę świec ? mogą być jeszcze dobre ? czy raczej spalone i trzeba wymienic na nowe ze sterownikiem ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale przy spalonym sterowniku pokazał by błąd sterownika, lub spalone wszystkie świece.

Na razie wymień tylko 2 świece i zobacz co się zmieni, raczej nie trzeba adaptować:)

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem wszystkie 4 świece a w serwisie powiedzieli że 2 i 4 spalone , doradca powiedział że wymienia się sterownik i świece bo nie są w stanie określić czy to wina sterownika czy na odwrót ... czy to się jakoś resetuje po wymianie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli sterownik jest ok, ale w serwisie poniekąd mieli rację, gdyż ciężko określić czy to sterownik czy świece. Nawet jak jest 1 walnięta świeca to może to być problem w sterowniku albo rzeczywiście to walnieta świeca :). Tak czy siak, zmienia się 4 świece, jak błędy po skasowaniu wracają zmienia się sterownik i powinno być jak najbardziej ok. JAk teraz ci mechanik sprawdził błędy i mówi ze nic nie ma to pewnie jest ok.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem wszystkie 4 świece a w serwisie powiedzieli że 2 i 4 spalone , doradca powiedział że wymienia się sterownik i świece bo nie są w stanie określić czy to wina sterownika czy na odwrót ... czy to się jakoś resetuje po wymianie ?

Wydaje mi się ze wystarczy tylko wykasowanie bledów spalonych swiec :cool2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ponownie ... otóż byłem na diagnostyce u drugiego pana sprawdzał mi jeszcze raz wszystko i na to wychodzi że coś mnie oszukiwali w tym BMW mianowicie diagnostyka już nic nie wykazała ... żadnych błędów :)

Spotkałem się z czyms takim,ze gdy były bledy swiec to po wykasowaniu przez jakiś czas ich nie było(ale pojawily się po kilku dniach gdy było już chłodniej w momencie odpalania auta,a u siebie kiedyś miałem po zimie blad jednej swiecy-po wykasowaniu wiosna blad już niepowrócil-tzw błąd chwilowy-cos mogło zasniedziec-tak wyjanił mi to mechanik i faktycznie błąd już nie wrócił przez pół roku) ,także nie ma zasad i wcale to BMW nie musiało Cie oszukac :nienie:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechałem jeszcze raz na kompa .... gościu stwierdził że żadnych błędów nie ma , widocznie w serwisie zobaczyli że są takie i stwierdzili że są części do wymiany ... po wykasowaniu przez serwis i kolejnej diagnozie u niezależnego gościa nic nie wykazało ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.