Skocz do zawartości

m42 1.8IS Brak kompresji na jednym cylindrze


Fryt13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!

 

parę dni temu kupiłem bmw e30 1.8IS 87r wąska lampa, samochód jest na LPG. Nie działa w nim przepływka, jednak chodzi na benzynie jak i na Gazie, od razu po zakupie wymieniłem świece na dedykowane do IS'a dwu-elektrodowe, samochód uspokoił się trochę na obrotach, jednak słabo chodził na gazie więc wysłałem go do Gaziarza na regulacje, co się okazało po sprawdzeniu kompresji wyszło że na jednym cylindrze jest zaledwie 4 na pozostałych ponad 11!! pytanie co to może być ? i czy będzie boleć ? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może byćwypalony zawór, padnięte pierścienie (po 11 nie jest jakaś rewelacja jak na IS). Lub też puszcza uszczelka pod głowicę, ale to by były jakieś problemu z ukladem chłodzenia. Raczej bez zdjęcia czapki się nie obejdzie. Jedynie by wykluczyć pierścienie, wlek do nich z 5-10ml oleju i wtedy zmierz kompresję. Ja wzrośnie znacznie to ich wina, jakminimalnie to zawory.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem od mechanika, powiedział że to właśnie może być uszczelka pod czapką, wypalony zawór i tak czy inaczej nie obejdzie się bez remontu góry, czyli od 700 zł wzwyż ... :roll:

Co ważne: samochód miał być na początek do taniego latania (LPG) a za rok chciałem robić swapa na coś większego (m60b30, m60b40 lub m50b25) i mam dylemat co począć ... a co wy na to jak bym kupił używaną głowicę i podmienił ? czy raczej gra nie warta świeczki ? :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej i tak i tak wyjdzie ci trochę kosztów. a w ogóle co to za szczep? is na wąskiej?

na pewno ci powiem że tanio nie będzie bo is to nie jest silnik który długo leży na szrocie

gaz ci pewnie zawory powypalał mszcząc się za przykręcenie kurka lpg :8)

motor won i dobry is jak ma być tanio bo trzy pozostałe które wymieniłeś do najoszczędniejszych nie należa

aha i dobry is ma spręzanie w okolicach 14, 15 MPa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak kolega powyżej. Silnik jak ma 11 na garach raczej wart wiele nie jest. Wiec robisz remont generalny tego silnika i nie robisz tak szybko swapa, albo robisz tylko górę, ale to już się nie opłaca, ponieważ do od 1500do 2000 tyś kupisz zdrowego IS. Odnośnie Swapu to powiem TObei tak. Ci co planują robią takie swapy po kilku latach lub wcale...jesli ma się kasę to nikt nie czeka....a to co planujesz nie przewidzisz co i jak. Osobiście jeslu buda jest dobra, to bym remontował kapitalnie silnik (2500 powinno stykać) i cieszył się praktycznie nową jednoską....

A swoją drogą, kolega też dobrze zauważył...co to za szczep ta e30...wąska i IS.....hmmmm

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to najprawdopodobniej jakiś swapik :8) a jeżeli chodzi o kompresję to z tego co czytam wynik 11,.. to bardzo dobry wynik i też się ku temu przychylę ponieważ samochód na 3 aktywne garki i rozregulowany zwykły podtlenek LPG leci bardzo przyzwoicie! :o więc jeżeli piszą że kompresja ma być 14-15 to jeżeli mój by miał 11 na 3 garkach to jakieś 70% mocy to by ledwo się kulał a on bardzo przyzwoicie zapie#dala :8) możecie mi to jakoś koledzy wytłumaczyć >??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmmm ciezko powiedzieć. Mój M40 przy 350 tyś km wykazuję sprężanie na poziomie 12-12,5.....Is ma wyższy stopniem sprężania, wiec samo ciśnienie w pełni sprawnym IS musi być wieksze niż moje 12 barów....11 to raczej mierny wynik, co najwyżej przyzwoity.....Ale na pewno nie można powiedzieć że silnik jest w pełni sił......zdrowy IS powinien zejść do 100 poniżej 9 sekund......i bez problemu robi 220km/h.....nie wiem jak Twój jeździł, ale przy wyłączonym jednym garze nieczynnym nie był to na pewno demon prędkości.....chyba żę ktoś xle zmierzył kompresję.....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... no cóż skoro tak to u was koledzy wygląda to zapewne tak jest, pytanie czy jest gdzieś jakiś Manual gdzie jest to napisane ? tzn. ile powinno być na garku barów ?

 

Następna ważna sprawa, trochę Offtopic ale czy np: w moim przypadku jak bym kupił używaną głowicę np: od e36 1.8IS m42 z dolotem od e36 to:

 

1. Czy by to pasowało ?

2. Czy miałbym 140 zamiast 136 KM (oczywiście chodzi tu o teoretyczne kuce ;) )

 

Ponoć różnica jest tylko w dolocie więc czemu by nie spróbować ?? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot nie spasuje z e30 rozmiary , jest DISA, sama głowica będzie pasować

tych 140 km nie poczujesz jak wymienisz głowicę a dalej nie będzie sprężania, zreszta 136 a 140 to są nieodczuwalne różnice

 

więc jeżeli piszą że kompresja ma być 14-15 to jeżeli mój by miał 11 na 3 garkach to jakieś 70% mocy to by ledwo się kulał a on bardzo przyzwoicie zapie#dala :8) możecie mi to jakoś koledzy wytłumaczyć >??

 

Nie wyliczaj strat mocy liniowo na podstawie sprężania w aucie zasilanym benzyną

aha i przejedź się zdrowym isem w e30 i porównasz czy twój dobrze jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarosz czyli mówisz że samą głowicę można bez problemu wziąć od nowszych IS'ów (e36) i będzie grać ? no i wiadomo że mocy się nie odczuje, chodzi mi raczej o niski koszt naprawy bo samochód i tak ma być póki co do taniego latania (LPG) do tego do zrobienia jest blacharka, zawieszenie (gleba i poliuretan), wspomaganie z maglem od e36 bo nie ma w ogóle :P więc koszta są nie małe o czym zapewne koledzy dobrze wiecie ;)

no nic zatem poszukam jakiejś w miarę dobrej głowicy, dam do splanowania i zobaczymy co to zrobi :lol: może ktoś na forum by miał, muszę poszukać :)

 

a co do zdrowego IS'a to mogę sobie tylko wyobrazić jak Zapie#dala :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz jak piszesz m42b18 1.8is, one byly w e30 i e36, ale w e36 byly nowsze ISy czyli m44b19 jak i rowniez m42, wiec uwazaj co kupujesz.

m42b18 mialo te 136km,

m44b19 mialo 140km.

 

jaki moment oferowaly to nie pamietam, ale czy glowica Ci podejdzie od tego nowszego to watpie, bo minimalnie pojemnosc sie rozni, ale jednak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy!

 

dzisiaj po tym jak samochód nagle odmówił posłuszeństwa postanowiłem zdjąć pokrywę cylindrów i zrobiłem parę fot, wiadomo że nie było kompresji na pierwszym cylindrze od przegrody silnika, ostatnio podjechałem na jezioro i było ok, jak wracałem to przełączając się na LPG strasznie strzelał, wybuchał. Po krótkiej jeździe nie dotarłem do domu, nawet na benzynie zaczął strzelać, więc było przymusowe holowanko do domu :|

 

poniżej foty wałków, może tu coś pomożecie...

 

http://s12.postimg.org/xa8pfrceh/P1040940.jpg

 

http://s12.postimg.org/ylggo8809/P1040941.jpg

 

http://s12.postimg.org/fqkpxt7yh/P1040943.jpg

 

http://s12.postimg.org/ql25zqr2h/P1040944.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego nic nie wynika, po za tym, że nie nagaru w głowicy a wałki są dobrej kondycji. Problem może leżeć po stronie gazu, złej regulacji i wiele innych....odłącz gaz, i weź doprowadź do porządku na benzynie....pewnie od strzałów padła przepływka...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przepływka już na początku nie działała i na gazie jeździł w sumie na benz jakoś też a teraz ledwo odpala ! :| no ale zrobię jak mówisz gaz wywalę, podłączę nową przepływkę i zobaczymy. Ogólnie dziwne że tak nagle się rozkraczył ... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gaz akurat nie ma nic do nagaru...nagar zawsze się tworzy jak ktoś nieregularnie wymienia olej. A tutaj widać ze raczej silnik zadbany. Po wałkach nie widać by silnik miał wiecej niż 200-250tyś km...no chyba ze ktoś wymieniał :D

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz akurat nie ma nic do nagaru...nagar zawsze się tworzy jak ktoś nieregularnie wymienia olej. A tutaj widać ze raczej silnik zadbany. Po wałkach nie widać by silnik miał wiecej niż 200-250tyś km...no chyba ze ktoś wymieniał :D

 

PZDR>

Troche ma bo jest wyższa temperatura i spala się ten nagar na lpg :wink:

Edytuje bo mi wczoraj prąda odcieli :D zrzucic głowice i tak musisz wtedy sie wyjaśni gniazdo zapewne wypaliło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wg mnie 11 ba na gar spokojnie wystarcza w iS przecież to nie diesel !!!!! żeby bic rekordy kompresji. Każdy wie że iS-y były katowane do tego były stworzone.

silnik zagazowany ..... nie oszukujmy sie remont góra plus dół jest lekarstwem na twoje problemy......

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sKORO TAK MÓWISZ.....JAK WSPOMNIAŁEM. MOJE M40 PO 350 Z CZEGO 200 TYŚ NA GAZIE TRZYMA 12,5.....A LEKKO ZE MNĄ TEŻ NIE MA.

 

pzdr>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bimka stoi u mechanika, dziś najprawdopodobniej zaczną w niej grzebać, więc na dniach będę wiedział co jej dolega i ile będzie to kosztować ...

 

tak sobie powiedziałem że jak koszt będzie większy niż 1500 zł to nie robię i wstawiam m50b25 lub m30b35 (choć tu widzę że jest trochę zabawy ze swapem :/) LPG chcę zostawić i przerobić pod większy piec

 

Co wy na to koledzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj spokojnie na opinie.Idaj znać wtedy co się wysrało :wink: Czy faktycznie wyjarało gniazdo. po zrobieniu tego od razu do kumatego gazownika jedż niech to ustawi jak ma być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy!

 

dziś odebrałem Bimkę z warsztatu i dowiedziałem się że problem jest większy, po próbie olejowej okazało się że kompresja się poprawiła więc wychodzi na to że jest to rysa na gładzi cylindra, więc silnik na złom...

 

Co robić ? bo teraz jedynym wyjściem jest chyba kupienie gdzieś dość dobrej używki co nie jest prostym zadaniem no i do tego w rozsądnych pieniążkach, polatać rok i sprzedać... :duh:

jeżeli znacie kogoś kto posiada ową jednostkę na sprzedaż to proszę o cynk!

 

Jeszcze jedno pytanie, czy blok silnika z cylindrami od m44 podejdzie pod m42 ? to tylko pytanie które ma zaspokoić moją ciekawość :P

 

Z góry dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.