Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój tata ma verso od nowości 2,2d po 5 latach i 170tys chodzi idealnie... oliwy dolewa , ale to chyba normalne dla wszystkich samochodów z turbo?

 

a wyczytałem w AŚ ,że w 3,0d ten łańcuch jest wadliwy w autach od 2008

 

Wprowadziliście mnie w błąd?

Edytowane przez alduwiel
  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mój tata ma verso od nowości 2,2d po 5 latach i 170tys chodzi idealnie... oliwy dolewa , ale to chyba normalne dla wszystkich samochodów z turbo?

 

a wyczytałem w AŚ ,że w 3,0d ten łańcuch jest wadliwy w autach od 2008- czyli tych z aluminiowym blokiem...

 

Wprowadziliście mnie w błąd?

A ktoś pisal, że jest inaczej? N57 to jest blizniacza konstrukcja z N47. Wiele części jest wspólnych, problemów też. Większość elementów układu rozrządu to są te same części. Kto Cię w błąd wprowadził?

 

Mało osób rozumie, że awaryjność współczesnych silników jest ogólnie bardzo niska. Najgorsze silniki psują się raz na 50. 5 lat i 170 tysięcy km to żaden wyczyn wbrew propagandzie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Napisałeś mi ,że mam taki samy dolny łańcuch jak w 2 litrowym diszlu... I tak samo moze sie popsuć- to nie prawda (teraz wlaśnie doczytałem całość)

Ja mam silnik chyba M57N2 ,a nie N57 (chyba bo się nie znam)

 

To gdzie modele 3,0d 2006-2008 miały łańcuch?

 

W AŚ napisali ,że koło chłodnic... dopiero od 2008 miały łańcuch z tylu i aluminiowy blok, ale uwaga mimo to napinacze są inne niż w tym 2,0d i SIĘ NIE PSUJĄ!!! (tak napisali w AŚ- mogę wkleic foto artykułu)

 

Ja tam jestem zadowolony- wymiatam 99% aut na drodze... Audi a5 3,0 TFSI wymiecione na autostradzie od 100-200 ... Identyczna moc od 100-200 jak w nowym audi a8 4,2 benzyna ( robiłem trase z Poznania do Zamościa i z powrotem- nikt się nie trafił szybszy ) na autostradzie paliła przy 200 9,2 na sto, przy 180 i gaz w podlogę to przyspieszenie wgniata w fotel :D- jak tu się nie cieszyć?

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

Kolego, w AŚ różne rzeczy piszą. Jeśli łańcuch jest od strony skrzyni i ma aluminiowy blok to jest to silnik N57. Bez trudu znajdziesz na forum relacje z naprawy łańcucha w tym silniku oraz link do części. Dokładnie tych samych co w N47. Nie twierdzę że wszystkie części są takie same, ale większość owszem. Możesz sprawdzić sam na realOEM.

Zdaje się nawet w tym wątku jest link do zerwanego łańcucha w 730d. Cudów nie ma. Bmw dąży od dłuższego czasu do unifikacji silników, tak aby jak najwięcej części było takich samych. Ma to swoje dobre i złe strony.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

No oczywiscie - w każdym silniku moze się WSZYSTKO zepsuć , ale w 3,0d łańcuch i jego awarie nie mogą być zaliczone do WAD FABRYCZNYCH...

 

Z tego co wiem juz wiadomo co jest przyczyną rozciągania się łańcucha w 2 litrach- idzie to już naprawić tak ,że nigdy się to nie powtórzy :cool2:

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
No oczywiscie ,że w każdym silniku moze się WSZYSTKO zepsuć , ale w 3,0d łańcuch i jego awarie nie mogą być zaliczone do WAD FABRYCZNYCH...

A niby jakim cudem te same części maja więcej wytrzymać w bardziej obciążonym silniku mocniejszym.?

Masz tu opis jak wyglądał łańcuch i osprzet w 3,0 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507&start=705#p1678929

To że 1 silnik 3,0 przypada w PL na 20 silników 2,0 i mało co o nich słychać z tego powodu, że ich prawie nie ma nie znaczy, że się nie psują i nie maja wad. Nie ma co zaklinać rzeczywistości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

W AŚ napisali wyraźnie w N57 napinacze sie nie psują :norty:

 

wina nie leży w błędzie produkcyjnym łańcucha czy napinaczy/ślizgów tylko jakaś tam wada produkcyjna jakiegoś tam koła zębatego,występującego chyba tylko w 2,0d i to rozciąga łańcuch- dlatego mozliwe jest ,że te same napinacze są w 2,0 i w 3,0 ale w 3,0 sie nie psują...

Opublikowano
W AŚ napisali wyraźnie w N57 napinacze sie nie psują :norty:

 

wina nie leży w błędzie produkcyjnym łańcucha czy napinaczy/ślizgów tylko jakaś tam wada produkcyjna jakiegoś tam koła zębatego,występującego chyba tylko w 2,0d i to rozciąga łańcuch- dlatego mozliwe jest ,że te same napinacze są w 2,0 i w 3,0 ale w 3,0 sie nie psują...

Chyba Ci kolega K8v8M zazdrości silnika i tak drąży temat(z tego jest znany) :duh:

Opublikowano
W AŚ napisali wyraźnie w N57 napinacze sie nie psują :norty:

 

wina nie leży w błędzie produkcyjnym łańcucha czy napinaczy/ślizgów tylko jakaś tam wada produkcyjna jakiegoś tam koła zębatego,występującego chyba tylko w 2,0d i to rozciąga łańcuch- dlatego mozliwe jest ,że te same napinacze są w 2,0 i w 3,0 ale w 3,0 sie nie psują...

Koledze galczych jakimś cudem się zepsuł...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jak może zazdrościć skoro on ma jedyny sluszny u siebie :mrgreen:

Nawet dwa. 270 KM w lekkim aucie sprawia, że 99 procent 3,0 nie ma szans nawet pod względem dynamiki (poniżej 5,5 do setki)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A niby jakim cudem te same części maja więcej wytrzymać w bardziej obciążonym silniku mocniejszym.?

 

Znam tylko jeden powód. 3.0d ma zdecydowanie spokojniejszą pracę bo jest lepiej wyważony.

Opublikowano
A niby jakim cudem te same części maja więcej wytrzymać w bardziej obciążonym silniku mocniejszym.?

 

Znam tylko jeden powód. 3.0d ma zdecydowanie spokojniejszą pracę bo jest lepiej wyważony.

Teoretycznie jest tak jak piszesz. W praktyce byłem kultura pracy diesla R6 rozczarowany. Co innego benzyna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Jak może zazdrościć skoro on ma jedyny sluszny u siebie :mrgreen:

Nawet dwa. 270 KM w lekkim aucie sprawia, że 99 procent 3,0 nie ma szans nawet pod względem dynamiki (poniżej 5,5 do setki)

 

o co chodzi? 3,0 nie ma szans z czym? co nawet dwa? ja teraz mam około 280 koni i ze 650 Nn

 

 

napisałem - winą rozwalania sie rozrządu w 2,0d jest ponoć jakieś źle zrobione koło zębate... A tego koła nie ma(albo jest inne) w 3,0d i dlatego choć łańcuch dolny jest ten sam to w 3,0 chodzi dobrze i sie nie psuje!

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Kolego. Koło zębate to tylko jedna z możliwych przyczyn. Poczytaj na ten temat, a jeśli silnik zbliża się do 200 tys km to należy rozrząd wymienić łańcuch się wyciąga lamia plastikowe ślizgi. jest to element który się zużywa w tych silnikach i nic się na to nie poradzi. dotyczy to tak samo N57 jak i N47 . łańcuch jest pojedynczy i jego żywotność jest ograniczona. cudów nie ma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Co za bzdury,nie wiem skad masz takie informacje.Poczytaj se zagraniczne fora a nie sugeruj sie tym.Do typowych bolaczek M47(w E9x) mozna zaliczyc tylko turbiny i kola pasowe a w N47 rozrzad,wszystkie inne sa sporadyczne i moga sie zdarzyc w obydwu silnikach.Mam na mysli tylko te od 2005 roku w E9x i z rozsadnym przebiegiem,bo jak ktos se sciagnie igle z 400.000 to sie nie ma co dziwic ze wszystko sie sypie

Powiedz w takim razie jakim cudem mnóstwo ludzi ma problem np. z obracającymi się panewkami, wtryskami itp?

To tylko swiadczy o tym jakie zlomy sciagamy z zagranicy :mrgreen: Bo powiedz mi czemu na zagranicznych forach nie ma o takich problemach prawie ani slowa :?: U nas sie tak psuja na potege a za granica wcale

Opublikowano
Przykładowo w UK nie było w zasadzie M47 w połączeniu z dpf. Być może silniki te jeśli fabrycznie nie miały dpf są mniej problematyczne. Nie ma żadnego powodu by handlarze nie ściągali do polski zajezdzonych N47, a tylko zajezdzone M47. Problem zajezdzenia jest ten sam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Przykładowo w UK nie było w zasadzie M47 w połączeniu z dpf. Być może silniki te jeśli fabrycznie nie miały dpf są mniej problematyczne. Nie ma żadnego powodu by handlarze nie ściągali do polski zajezdzonych N47, a tylko zajezdzone M47. Problem zajezdzenia jest ten sam.

Powod jest jak najbardziej,zajezdzony M47 kosztuje wiele mniej od nawet zajezdzonego N47.A polacy sciagaja to co najtansze :mrgreen: Nie wiem jak w Angli,ale w Niemczech i Wloszech od poczatku produkcji E9x M47 byl w polaczeniu z Dpf-em.Nikt tam prawie z panewkami nie mial problemow,a o wtryskach to wogole nie slyszalem(lepsze paliwo?),choc fakt malo kto tam trzyma auto majace powyzej dajmy 250.000 km,takie juz znajduja wlascicieli np. w Polsce z przebiegiem polowe mniejszym :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledze Mateusz91 w silniku zerwal sie lancuch,powoli i te silniki beda sie zrywac poczekamy jak bedzie dalej.
Opublikowano
Nie ma sensu się spierać prawda jest taka, że każdy silnik się psuje i nie jest idealny ale każdy przyzna że M47 jest dużo lepszym silnikiem od N47 i nie ma co się na tym rozczulać...

 

Żartujesz, prawda? :shock: Powiedz, że żartujesz :?

Opublikowano
Nie ma sensu się spierać prawda jest taka, że każdy silnik się psuje i nie jest idealny ale każdy przyzna że M47 jest dużo lepszym silnikiem od N47 i nie ma co się na tym rozczulać...

 

Żartujesz, prawda? :shock: Powiedz, że żartujesz :?

Gdyby był taki wspaniały nie szukałbym E90 pół roku a tak poszukiwań ciąg dalszy...

 

Nie żartujesz :cry2:

 

Nie miałeś ani M47, ani N47, ale wydajesz kategoryczne sądy na podstawie... no właśnie, na jakiej podstawie :?:

Chyba nie wpisów na tym forum.

 

PS Ja kupiłem N47 i szukałem 8 miesięcy - jest wspaniały :D . Życzę równie wspaniałego M47.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.