Skocz do zawartości

Niunia i Oli - E60 535D ALPINA D5S - Alcantara i NBT str 42


Rekomendowane odpowiedzi

Graty : Icek, kolanka, łączniki aluminiowe, opaski i inne rzeczy z przesyłką

822 PLN / z czego pozostał mi jeden łącznik i opaska mniejsza/

Dorobienie mocowania / u mnie za free normalnie koszt pewnie koło 150 -200 PLN w takiej wersji/ Można zminimalizować koszty i mocowanie ale mnie się takie podoba.

Montaż to u mnie 10h w garażu /spalanie jakieś 1piwo/h więc 10 browarów czyli 25 pln :norty: / Mechanik pewnie by wziął z 200 może 300 /tu strzelam bo się nawet nie pytałem.

Oli

czyli jak bys nie chcial pobrudzic raczek wyszloby okolo 1400 (przy takiej robocie mechanika licze za 400 chyba ze znasz takich co licza h pracy po 20 pln we wro:) )

 

u mnie (wersja bez brudzenia raczek) 476 graty z wysylka, 300 zyla za spawanie (przerabialem wyjscia boczne na tylne/alu kolanka pospawane do ICka) i mechanik 300 (albo 250 nie pamietam)

Dodatkowo by nie uziemiac auta kupilem jakis ICek na szrocie za 100wke by gosc co spawa mogl sciac ori koncowki z niego (by mozna bylo wykorzystac ori weze ICka/odpadaja opaski montazowe + pewnie jakies 5h pracy jest do zaoszczedzenia przy montazu/wszystko pasuje plug&play)

Wychodzi tez 1000+ (ze 200 taniej)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 733
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W FMIC można zamówić już gotowy icek z dospawanymi rurkami jakie chcesz. Zamocowanie takiego icka i tak nie jest plug&play więc mocowanie pozostaje w mocy.

W moim przypadku akurat chodziło o to żeby było widać kolanka w zderzaku alpiny.

 

Koszty wychodzą podobne więc tylko wybór wersji zależy od weny właściciela.

 

Poza tym ja mojego icka sprzedam więc jeszcze się zwróci część kosztów /np do 530 jak znalazł bo jest większy i wydajniejszy/ tylko trzeba go zapiąć dodatkowymi opaskami bo wystaje od dołu.

 

Więc ja wybrałem takie rozwiązanie głównie z przyczyn wizualnych a nie prostoty. Dodatkowo to oryginalne mocowanie na zatrzask permanentnie cieknie olejem a na opaskach i sylikonach nie ma takiego problemu.

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ic od 535d ma inne srednice wl i wy. Ramka chlodnic jest inna (od dolu w 530d jest ramka zamknieta a w 535d dolu jakby nie ma bo icek ori 535d jest z 1-2cm wyzszy ..wiec trzeba ciac...weze ori w 535 i 530 sa inne (przynajmniej czesc dochodzaca do icka) a one sa dosyc drogie. Sam icek 535d jest tez niewiele wiekszy wiec zabawy po pachy zeby miec icka 20% wiekszego?...uznalem ze to zwyczajmie sciezka bez sensu

Ps

Swojego icka tez mam...kiedys pewnie wystawie na allegro z milionem innych czesci po bylych autach ktore walaja mi sie w garazu (2 turbiny, sprezyn sportowe itp itd)...bedzie okazja bo sie niedlugo przeprowadzam

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ic od 535d ma inne srednice wl i wy. Ramka chlodnic jest inna (od dolu w 530d jest ramka zamknieta a w 535d dolu jakby nie ma bo icek ori 535d jest z 1-2cm wyzszy ..wiec trzeba ciac...weze ori w 535 i 530 sa inne (przynajmniej czesc dochodzaca do icka) a one sa dosyc drogie. Sam icek 535d jest tez niewiele wiekszy wiec zabawy po pachy zeby miec icka 20% wiekszego?...uznalem ze to zwyczajmie sciezka bez sensu

Ps

Swojego icka tez mam...kiedys pewnie wystawie na allegro z milionem innych czesci po bylych autach ktore walaja mi sie w garazu (2 turbiny, sprezyn sportowe itp itd)...bedzie okazja bo sie niedlugo przeprowadzam

 

 

Nie wiem kto ci takich bzdur napisał że wloty i wyloty są inne w 535 jak w 530. :mad2: Powiem więcej nawet 520D ma taki sam wlot i wylot do IC więc sorry ale twoje wyliczenia są błędne. Tu masz potwierdzenie z bmwfans.info

 

http://bmwfans.info/parts-catalog/11617790547/

 

Poza tym IC od 535 spokojnie obsłuży 530 po wirusie poprawiając chłodzenie oczywiście zawsze można iść w custom ale to już jest więcej do roboty.

 

Reasumując aby zastosowac IC z 535 do 530 wystarczy wyciąć dół w mocowaniu wyjąć ori IC z 530 i wsadzić w to samo miejsce z 535 i jakoś go przymocować do ramki z 530 i zapiąć przewody bo są takie same zapięcia.

 

Gdzieś na necie kiedyś widziałem foto jak ktoś takie coś zapodał w 530 ale nie wykonał to wizualnie pięknie.

 

Pozdro

 

PS: w 520 D to IC z 535 to kosmos wydajnościowy :norty:

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto ci takich bzdur napisał że wloty i wyloty są inne w 535 jak w 530. :mad2: Powiem więcej nawet 520D ma taki sam wlot i wylot do IC więc sorry ale twoje wyliczenia są błędne. Tu masz potwierdzenie z bmwfans.info

...

Reasumując aby zastosowac IC z 535 do 530 wystarczy wyciąć dół w mocowaniu wyjąć ori IC z 530 i wsadzić w to samo miejsce z 535 i jakoś go przymocować do ramki z 530 i zapiąć przewody bo są takie same zapięcia.

Witam,

a moze ma te same srednice (nie pamietam)... weze 535 i 530 sa na bank inne

nie mialem ochoty sie zastanawiac czy da sie naciagnac 2 centymetry wiecej waz ICka (we-wy jest gora dol przeciez a roznica w wysokosci ICkow to 2 cm) , czy na 100% szybkozlaczka jest taka sama a kupujac czesci nowa na fvat odzyskam z nich vat a netto wrzuce w koszta (mam DG) wiec czesci kosztowaly mnie w sumie ....300pln

Ramka 530 i 535 jest inna - poza wysokosci icka (+2cm) ten od 535 jest "glebszy" niecaly cm (niby nic a jednak) wiec juz tez moze zaraz by cos niepasowalo... obetniesz czesc ramki, zaczniesz ja strugac tu i tam i bedzie 10h roboty z montazem + ryzyko ze to sie wszystko zrobi niestabilne (i ponaciagane weze i oslabiona ramka)

... niewiele wiekszy ICek z 535D skreslilem wiec (obylo sie bez scinania dolnej czesci ramki wiec jest konstrukcje mam nienaruszona)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Przemo ja nie krytykuje twojego wykonania broń cię panie Boże tylko wystraszyłeś mnie że inne wloty i wyloty to mój tylko do 535 będzie ale sprawdziłem i na szczęście do 530 tez pasuje :))

Co do przewodów to inny na 100% jest ten od turbawek do IC bo u mnie można go fajnie wyjąć do modyfikacji, tylko trzeba zabezpieczenie drutowe jak przy icku zluzować i masz dziada na wierzchu. Co do tego od IC do EGR to jest delikatnie inny ale chyba tylko różni minimalnie kształtem ale tam jest duuużo miejsca więc nie powinno być kłopotu z wciśnięciem w IC :)

Osobiście pewnie też bym poszedł w custom nawet w 530 bo to dodatkowo wizualnie fajnie wygląda /nawet przez nery :norty: /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pozostał soft i będzie malina. Nie wiem czy to tylko subiektywne odczucia ale po ponownym wyjechaniu po poprawkach jakby była bardziej żwawa furka

Twoje brum brum i tak jest po koksowaniu

Teraz: jeżeli tuner ustawil tak ograniczniki, ze limitującym dawke paliwa jest ogranicznik do lambdy (powiedzmy odpowiedznik ogranicznika dymienia w starszych sterownikach eedc15 /ty masz edc16/) to z automatu po wsadzeniu moster intercoolera będziesz miał pałer wiekszy…

Jak chcesz to w piątek po robicie mogę Ci zlogowac do pliku csv turbo, air flow, dawke paliwa, temp w dolocie (szkoda ze nie robiles/a może robiles?/ tego przed big ICkie to byłoby wiadomo co on tak naprawdę daje)

Pozdrawiam,

Przemek

tu masz co np jeszcze z logow da sie zrobic (z tym ze nie wiem czy w automacie bo tam sa poslizgi w sprzegle)

viewtopic.php?f=48&t=238366

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w związku z tym że jest sobota i troszkę czasu przeszedłem się do garażu :lol:

 

Fotki z przed operacji :norty:

 

http://i.imgur.com/7fo8fsg.jpg

 

http://i.imgur.com/yzgJQDK.jpg

 

http://i.imgur.com/Ybvpoea.jpg

 

No i focisze po operacji zakończonej sukcesem bo pacjent nadal żyje :mrgreen: :mrgreen:

 

http://i.imgur.com/lSct4Hi.jpg

 

http://i.imgur.com/ehyWXvn.jpg

 

http://i.imgur.com/cagI0bS.jpg

 

http://i.imgur.com/gZjzGMk.jpg

 

Dodatkowo zrobiłem małe spaa skórce za pomocą tego specyfiku :cool2:

 

http://i.imgur.com/ipYDkH4.jpg

 

No i aby można było po ludzku pracować nad dalszymi rzeczami przy autku odebrałem dziś taki mały zestaw :wink:

 

http://i.imgur.com/BOH5gGq.jpg

 

No i dziś już nic więcej nie robię bo trzeba też w domu pomieszkać trochę :roll:

 

Oli

 

PS: Uprzedzając pytania niestety nie jest to lotka alpiny :duh: ale jak się nie ma co się lubi to się .......

 

 

PS2: No i dziś motór odpalony i jak jutro pogoda dopisze to się zacznie sezon na 2 kółkach 2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że dziś zamówiłem komplet oponek na lato na moje ALPINki 20" trzeba było felgi doprowadzić do jakiegoś stanu.

 

Fota jak wyglądały przed akcją

 

http://i.imgur.com/0aQPQDw.jpg

 

A tak po :P

 

http://i.imgur.com/zrMehQA.jpg

 

http://i.imgur.com/CbbNYCk.jpg

 

Jako ciekawostkę to idealnie do czyszczenia takiego szitu z kół idealnie nadaje się płyn do mycia piekarników :norty: . Potem tylko zapastowanie i gotowe :)

 

Teraz tylko oponki i na autko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy?

Ja się bije z myślami czy już letnie kapcie zakładać :wink:

Jeśli jesteś z Wrocka to mógłbyś czasem wpaść na spota.

 

Ja kupiłem komplet brigestonów 4 równe modele o 2 różnych szerokościach :norty:

 

Ja chyba już zapodam lato bo na zimę to się nie zanosi :mrgreen: a już mnie nosi z tymi 20" w pokoju

 

Tak jestem z Wrocławia tylko nie wiedziałem że są jakieś spoty :mad2:

 

Gdzieś na forum znajdę kiedy i gdzie ??

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś przyszły takie oto szczególiki

 

http://i.imgur.com/ZYYVURc.jpg

 

http://i.imgur.com/o3iNltb.jpg

 

A jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach

 

Oprócz tego dojechał kurier z przednim paciem

 

http://i.imgur.com/1O0lxgi.jpg

 

http://i.imgur.com/DSb4IMZ.jpg

 

http://i.imgur.com/QeUAmBX.jpg

 

teraz oczekuję na buty tylne.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoja zona musi byc bardzo wyrozumiala kobieta :mrgreen:

Moja gdyby mnie zobaczyla z tymi kolami i oponami w mieszkaniu,to pewnie wylecialbym z nimi przez okno :cool2: :mrgreen:

 

No powiem że narzekać nie mogę chociaż czasami przeginam i też są jakieś wiązanki :mrgreen: Ale tak to kochana kobieta i nawet mecze ligi hiszpańskiej oglądamy /ona bardziej kibicuje jak ja :norty: /

 

No i dziś doszły buty na tylne łapki

 

Więc zapakowałem wszystko do furacza i jutro zmontujemy wszystko cuzamen do kupy

 

Słabe bo słabe ale poglądowe foto buta tył Dunlop Sport Max

 

http://i.imgur.com/4kb3zul.jpg

 

A tu widać różnicę przód i tył

 

http://i.imgur.com/rupoWW9.jpg

 

Jak dam radę i się zawezmę to może w weekend buma stanie na letnich papciach 20"

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć kola na wage z ciekawosci....

19 u mnie ważą 27kg 255/35 bez rsc

20 cali bedzie kot ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Panowie i Panie na Kamieńskiego we Wrocku już wiosna

 

Chyba jestem pierwszy w tym sezonie

 

 

Alpinki 20" na aucie !!!!

 

 

http://i.imgur.com/QXUpLIS.jpg

 

http://i.imgur.com/fWzwGJD.jpg

 

http://i.imgur.com/8W1cvOy.jpg

 

 

 

Dobrze że zmieniłem bo się okazało że w zimówkach miałem 3 śrubencje :((

 

wrzuć kola na wage z ciekawosci....

19 u mnie ważą 27kg 255/35 bez rsc

20 cali bedzie kot ;)

 

Niestety nie miałem wagi pod ręką :mad2:

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.