Skocz do zawartości

525 tds wyjęcie alternatora


Jarosław Broniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa Serdecznie

E-34 2,5 tds 1992r

Skończyły się szczotki w alternatorze i niestety muszę usunąć tą dolegliwość .

Czy będę musiał wyciągać alternator ? Jężeli pozwolicie , to zapytam równiez o to , jak zgemontować mechanicznie takie ustrojstwo , żeby nie było strat w sprzęcie i ludziach.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Centrino miał w 100% rację . Wykonałem wymiane szczotek z wyjęciem alternatora.....a było to tak:

Odłączyłem akumulator , odkręciłem dwa przewody od alternatora ( klucz nasadowy 10 i 13 ) , odciągnąłem napinacz aby zdiąć pasek z koła , zapaliłem , odkręciłem alternator od bloku silnika i do góry . Odkręciłem trzy śrubki (8) i zdiąłem plastikową osłonę . Poleciałem do domu po lutownicę bo trzeba odlutować jeden lut , który trzyma jakąś tam płytkę do obudowy.Odkręciłem szczotkotrzymacz i pojechałem do sklepu kupić nowy (115 pln ). Poskręcałem i polutowałem wszystko do kupy i przed założeniem plastikowej osłony wyjąłem zawleczkę trzymającą szczotki w tzw szczotkotrzymaczu . Cała operacja trwała około trzy godziny. Odpalam motor a tam piękne 14,3 V az miło popatrzeć . Aaaaa zapomniałem , u mnie alternator jest Valeo . I to już koniec opowieści , pozdrawiam i zdróweczka zyczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.