Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Państwa Serdecznie

E-34 2,5 tds 1992r

Skończyły się szczotki w alternatorze i niestety muszę usunąć tą dolegliwość .

Czy będę musiał wyciągać alternator ? Jężeli pozwolicie , to zapytam równiez o to , jak zgemontować mechanicznie takie ustrojstwo , żeby nie było strat w sprzęcie i ludziach.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano
Raczej bez wyciagniecia nie wymienisz szczotek. A i z wyciagnieciem nie bedzie raczej problemu tylko proponuje odlaczyc akumulatorek zeby zwarcia nie zrobic.
Opublikowano

Witam ponownie

Centrino miał w 100% rację . Wykonałem wymiane szczotek z wyjęciem alternatora.....a było to tak:

Odłączyłem akumulator , odkręciłem dwa przewody od alternatora ( klucz nasadowy 10 i 13 ) , odciągnąłem napinacz aby zdiąć pasek z koła , zapaliłem , odkręciłem alternator od bloku silnika i do góry . Odkręciłem trzy śrubki (8) i zdiąłem plastikową osłonę . Poleciałem do domu po lutownicę bo trzeba odlutować jeden lut , który trzyma jakąś tam płytkę do obudowy.Odkręciłem szczotkotrzymacz i pojechałem do sklepu kupić nowy (115 pln ). Poskręcałem i polutowałem wszystko do kupy i przed założeniem plastikowej osłony wyjąłem zawleczkę trzymającą szczotki w tzw szczotkotrzymaczu . Cała operacja trwała około trzy godziny. Odpalam motor a tam piękne 14,3 V az miło popatrzeć . Aaaaa zapomniałem , u mnie alternator jest Valeo . I to już koniec opowieści , pozdrawiam i zdróweczka zyczę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.