Skocz do zawartości

BMW e60 dmuchawa nagrzewnicy


irys85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam taki problem w swoim aucie a mianowicie mam zykły klimatronik na pokrętła i są 4stopnie regulacji siły nadmuchu.Czasami działają wszystkie a czasami działa tylko 1 i 2 bieg.Na auto też dmuchawa nie osiąga maksymalnych obrotów.Miałem tak wczoraj ze nie dzałała a dzisiaj z rana odpalam auto i jest wszystko ok.Czym to może być spowodowane ?????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być słabe napięcie akumulatora i dlatego odcina pełną moc dmuchawy a jesli bateria ok. to może byc wina rezystora dmuchawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy słabym akumulatorze bedzie maksymalna moc nawiewu na szybe??bo też jej nie ma.Czasami wieje ok a czasami tylka 2-3 zakresy prędkości.Przeważnie w gorące dni działają tylko 2 zakresy.Ewentualnie wymienić samego jeża??bo wentylator pracuje ładnie,nie wydaje dziwnych dzwięków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy słabym napięciu akumulatora działa dmuchawa ale nie na pełnych obrotach natomiast jeśli włączysz przycisk z ikoną ogrzania przedniej szyby to powinna sie uruchomić na pełnych obrotach. Najprościej sprawdź napięcie baterii przy zgaszonym silniku w ukrytym menu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem aku i było 12.15 na zgaszonym silniku.Doładowałem zrobiło się 13.z czymś chyba 13.40 i po odpalenu samochodu nawiewy działały elegancko na każdym biegu.Pojeżdziłem dwa dni i dzisiaj znowu tylko 3 biegi nadmuchu a napiecie akumulatora spadło do 12.28.Nie mam guzika nawiewu na przednią szybe bo mam klimatronik ten manualny na pokrętła.Regulator w alternatorze wymieniałem 3 tygodnie temu.Czy winowajćą jest akumulator?????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ewentualnie akumulator kupować o troche większej mocy??? teraz jest 90Ah 720A.Samochód to e60 3.0d manual

 

Prawdopodobnie bateria już nadaje się do wymiany po tylu latach. Kup o takiej samej pojemności bo inaczej będziesz musiał zmienić pojemność w kompie i zakodować a to można zrobić programem NCS lub Dis. Jeśli zamontujesz o taj samej pojemności wystarczy sama rejestracja nowej baterii którą można zrobić INPA.

 

Ps. Upewnij sie czy aku kończy swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej wyjąć akumulator i sprawdzić pod obciążeniem na przyrządzie??bo jak inaczej?? tak to normalnie samochód stoi 2-3 dni wsiadam i pale bez zająknięcia.Podczas postoju na mierniku mam ok 12.16 jak odpalam spadnie wartość do 9.60 a póżniej już podczas pracy silnika na mierniku jest ok 14.15.Ile powinien mieć akumulator jak samochód stoi bezczynnie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam codziennie po nocy i właśnie tak mam 12.5-12.7 czyli aku wychodzi na to że jest wpożądku.Czyli może być to wina rezystora dmuchawy "jeż".Najgorsze to rozbieranie tego kokpitu,trzeba bedzie poświęcić troche czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.