Skocz do zawartości

Odpowietrzanie układu chłodzenia 320d


pachlok

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w swoim m47tu2 poprostu odpaliłem i na włączonym dolewalem plynu az ustabilizowalo się na właściwym poziomie.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na termostacie EGR

pod kolektorem dolotowym (zostaw to bo dostępu brak)

i chyba gdzieś przed termostatem EGR

 

szukaj rur plastikowach a znajdziesz.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem u siebie odpowietrzałem trzema:

nad termostatem EGR, pod kolektorem oraz przy samym zbiorniczku wyrównawczym.

Do dwóch pierwszych trzeba ściągnąć osłonę. Więcej odpowietrzników nie znalazłem,a szukałem ponieważ w e46 było pięć.

Jak dolewałem płyn uciskałem wąż idący do chłodnicy po stronie kierowcy,aż zaczął lecieć płyn przez pierwsze dwa odpowietrzniki,

dokręciłem je i dolewałem do momentu napełnienia zbiorniczka,wtedy też dokręciłem ostatni.

Następnie uruchomiłem silnik,włączyłem w ukrytym menu temperaturę silnika,temperatura na klimatroniku na max i w drogę.

jak osiągnął 90*C trochę pojeździłem.Po zatrzymaniu odczekałem żeby silnik ostygł i sprawdziłem stan płynu-był taki sam jak przed jazdą,nic ne musiałem dolewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
na termostacie EGR

pod kolektorem dolotowym (zostaw to bo dostępu brak)

i chyba gdzieś przed termostatem EGR

 

szukaj rur plastikowach a znajdziesz.

 

chyba nad kolektorem dolotowym a nie pod

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. są trzy odpowietrzniki tak jak koledzy pisali, na termostacie EGR nad chłodniczką EGR, na wężu idacym do kabiny w okolicy kolektora dolotowego i na zbiorniczku wyrównawczym przy zakrętce. Zeby dostać się do dwóch pierwszych trzeba zdjąć górną osłonę silnika (dwie śruby, prosta sprawa).

2. Zalewanie auta płynem: przed rozpoczęciem zalewania trzeba nastawić ogrzewanie na max (chodzi o potencjometr temperatury, wentylatora nie włączamy). Chodzi o to, żeby zawór przed nagrzewnicą był w pełni otwarty tak aby płyn swobodnie do niej wpłynął. Odkręcamy wszystkie odpowietrzniki i wlewamy płyn do zbiorniczka, nie za szybko. Obserwujemy najniżej położony odpowietrznik, jak się zacznie przelewać płyn zakręcamy. Potem następny na wężu do nagrzewnicy. Ten na zbiorniczku nie ma się przelać, lejemy tyle płynu aby na wskaźniku poziomu w zbiorniczku było między min a max. Zazwyczaj nie trzeba już odpowitrzać.

 

Ale można, zakręcamy korek i w drogę. W ukrytym menu ustawiamy pokazywanie temperatury. Jak auto dojdzie do 88 st wtedy płyn pójdzie na duży obieg, jedziemy jeszcze chwile, zatrzymujemy sie i na pracującym silniku lekko popuszczamy odpowietrznik na termostacie a potem na wężu do kabiny, jak popuści, zakrecamy i po sprawie.

 

Zwracam szczególną uwagę, aby dokrecac odpowietrzniki z niedużą umiarkowaną siłą, u mnie jeden odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym (śruba) był pęknięty, oring nie był dociskany jak należy i ciekło po zbiorniczku.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Nie musisz zdejmować węża przy chłodnicy. Masz od spodu w niej jeden lub dwa (po obu stronach) korki spustowe. Odkręcasz środkową cześć korka szerokim płaskim nieostrym śrubokrętem (ja używałem monety i kombinerek:)) bo plastik użyty w korkach jest raczej podłej jakości. Uważaj żeby odkręcając na siłę nie obrócić tulejki w którą korek jest wkręcony - może się lać - element nr 2 z linku http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-06-2008-E90-BMW-325d&diagId=17_0318

 

Co do pozostałości płynu w bloku to nie wiem jak to jest w dieslu, ale w n46 trochę płynu jeszcze ściekło gdy odpiąłem wąż od dołu zbiornika wyrównawczego. Roboty z tym niedużo bo dwie śruby od góry odkręcasz i po uniesieniu zbiornika masz dostęp do zawleczki od węża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.