Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

jako ze przymierzam się do zmiany lamp w mojej buni na te poliftowe często odwiedzam pobliski scrap yard aby w koncu coś upolować . Dzisiaj natrafiłem na jedno BMW po lifcie które ma kierownicę z multifunkcją taką z podwójnym dolnym ramieniem. W swojej buni mam zwykłą kierownice bez zadnych przycisków z trójkątną jeśli mozna to tak nazwać poduszką. Moje pytanie jest takie : czy ta kierownica z poduszką podejdzie plug&play do mojej buni czy będzie trzeba tak samo jak w przypadku wymiany LCM coś kodować ?? pytanie następne to jak wyjąć poduszkę zeby dobrać się do śruby mocującej kierownicę i ewentualnie jak ktoś wie to jaki klucz , znaczy się rozmiar potrzeba aby to odkręcić ? bo generalnie muszę przyjść ze swoimi narzędziami i jeszcze wspiąć się bo auto jest położone jedno na drugim wysoko i nie ukrywam ze wymontowywanie tego to bedzie pewnego rodzaju wyzwanie.. ostatnie pytanie to czy te przyciski funkcyjne będą działać po podłączeniu czy trzeba coś jeszcze wyjąć z tego auta , nie wiem jakiś moduł czy co bo nie wiem ? w sumie to chodzi mi po głowie aby wyjąć ten komputerek sterujący airbagami bo tak naprawdę to nie wiem czy poduszka w tej nowej kierownicy nie jest na dwie wtyczki czasami, a u mnie na jedną.. fajnie by było jak by ktoś szybko i rzetelnie mi odpowiedział bo jak będzie to tylko podmiana plug&play to jeszcze jutro jak nikt tego nie wykręci przede mną chciałbym podjechać i wymontować to sobie. z góry dzięki za odpowiedz :)

Opublikowano

było było.

 

poduszki polifcie są dwunabojowe, wp przedlifcie jednonabojowe, założyć można, coś tam podlutować, podrutować i liczyć na to że podczas wypadku odpali tak jak powinna i uratuje życie :P pełno jest aut z przełożonymi ale nikt jakoś nie chce zaliczyc dzwona i powiedzieć czy poduszka się otworzyła :P

 

mechanicznie przełożysz bez problemu, czy zadziała.........

szukam
Opublikowano
czyli brać ten moduł airbagu z tamtego auta też ?? bo to jak rozwiązać aby multifunkcja zadziałała to znalazłem filmik na yt który ładnie to opisuje co i jak
koleś demontuje na tym filmie dużą poduchę tyle ze nie widać jak ją zdemontował czy miała jedną wtyczke czy dwie, popatrzyłem na ebayu jak ludzie wyatawiają poduchy i kilka dużych wystawionych ma jedną wtyczkę. ja to będę generalnie starał się wydobyć z tamtego auta instalację do sterowania tymi klawiszami , aczkolwiek za chwilę pójdę do swojego sprawdzić czy czasem nie mam już okablowania, w sumie to auto mam doposażone mam skóry i inne bajery więc mam nadzieję ze moze te kabelki tam już są.
Opublikowano
U mnie poduszka jest dwunabojowa (kierownica czteroramienna) auto z listopada 2000 (przed liftem).
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
czteroramienne tez były jednonabojowe. Jest o tym temat na forum, ktoś to ładnie rozpracował i tam jest od kiedy jaki układ obowiązuje. Byc może w przedliftach trafiały się układy dwunabojowe ale zazwyczaj dopiero w poliftach. Jak ktoś chce to poszuka.
szukam
Opublikowano

Troche popatrzyłem w sieci i założenie 2 nabojowej jest możliwe z tym że trzeba jedna wtyczkę odpiac i wstawić opornik czy coś. .. generalnie 2 wtyczkowa poducha musi miec dodatkową elektronike na aucie. Generalnie jeszcze tej kierownicy nie zdementowałem więc nie wiem czy ma 1 czy 2 wtyczki. Próbowałem sie dobrac do tego ale mi sie nie udało. .. za to dobrałem się do kabelków tych we wtyczce pod kierownicą. Generalnie powinny być trzy kable więcej we wtyczce tak jak to gość na filmiku dokłada, ale po rozebraniu obudowy pod kierownicą we wtyczce były tylko 2 przewody. Miałem czasu troche i dałem upust swojej fantazji , rozprułem całą instalację i wydobyłem te 2 przewody w całosci. Obydwa są brązowe tylko ze jeden ma czerwoną cechę a drugi czarną. Jeden przewód z czerwoną cechą idzie w wiązce do schowka gdzie jest podłaczony do pojedynczego gniazda z przekaznikiem zielonym chyba 530 a drugi kabel idzie w wiązce i jest podłączony do takiej metalowej jakby listwy w którą podlaczone są inne przewody. Rozprułem plastk wierzchni tej listewki i jest to blaszka do której mozna podpiac 8 moze 10 kabli z konektorem samicą , myślę ze to masa jest bo wszystkie te kable podlaczone do listwy łączą się ze sobą. Pytanie mam takie czy jak mam te przewody w calosci i wiem do kad idą to czy mogę pominąć te wpinanie się w moduł LCM tak jak to jest na filmiku ? Bo moje auto to benzyna 2.8 z 1999r a przewody wydobyłem z 316 - 318 2001r

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak nie gruchniesz to się nie dowiesz :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.