Skocz do zawartości

(E39) wibracje, drgania, rezonans z przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ostatnio zauważyłem że przy pewnym zakresie prędkości w okolicach 100 - 140 km/h czu delikatne wibracje na aucie, odczucie jest takie jakby przednie kola były nie wywazone, aczkolwiek wywazone są. Problem pojawia się też jak wcisne hamulec - hamując z pewnej prędkości czuć drgania, zawiesznie było gruntownie robione pół roku temu. Ma ktoś jakiś pomysl ? mozliwe że np łozyska do wymiany ? (nie robiłem ich), aczkolwiek nic nie wyje, czuć rezonans na podłodze, jak trzymam nogi na dywaniku i u pasażera jest to samo
Opublikowano
mozliwe jest aby krzywe tarcze hamulcowe pwoodowały drgania podczas jazdy ? (nie hamowania tylko jadąc z daną prędkością) czy tarcze wibrują wyłacznie podczas hamowania ? Opcja druga - sprzęgło/dwumas ? dodam że mówimy o jeździe np 100 km/h na piątym biegu nie używając w tym momencie sprzęgła
Opublikowano
Wahaczy nie pamiętam, na pewno nie jest to Lemforder tylko coś tańszego, wiem że nie miałem wtedy kasy bo rozlecialo mi sie na raz pół auta dosłownie, przejechałem na nich okolo 10 000 km może troche więcej, na jałowym jest to samo
Opublikowano
Niestety lemforder/trw są dobrymi firmami reszta dość szybko (w zależności od dróg) pada. Możliwe, że już padły któreś wahacze/łączniki i się dzieją takie szopki. Możesz dla pewności zamienić koła przód tył, a najlepiej zimówki dać.
Opublikowano
nie sprawdzałem ale coś mi w zimie popiskiwało z tamtych okolic, potem zrobilo się ciepło i hałas zniknał. Teraz znowu hałasu nie ma a są wibracje. drogie to łozysko jest ?
Opublikowano
lemforder kosztuje niecałe 90 zł, jak ściągniesz sprężynę to organoleptycznie możesz sprawdzić czy jest luz
Opublikowano

Wibracje w zakresie 100-140km/h są zazwyczaj spowodowane zużytymi tulejami wahaczy przednich (krzywych). Jeśli opony i tarcze hamulcowe masz sprawdzone, to w ciemno możesz wymienić tuleje w tych wahaczach, pod warunkiem, że nie ma luzu na sworzniach. A żeby to stwierdzić musisz odkręcić śruby mocujące tuleje, bo zwieszenie BMW jest tak skonstruowane, że znalezienie luzu na sworzniach bez odkręcenia wahaczy po stronie tulei jest raczej niemożliwe.

Jeśli jednak sworznie będą OK i wystarczy wymienić same tuleje, to sugeruję MEYLE HD. Są trochę sztywniejsze, ale za to prowadzenie się poprawia i producent daje 4 lata gwarancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.