Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jako że w moim 530d rozrusznik zaczyna kończyć swój żywot chciałbym go wyjąć i wymienić w nim co trzeba, mam tylko wątpliwości od której strony się za niego zabrać ? Ani od góry ani z dołu dostęp nie jest za ciekawy. Czy ktoś ma już to za sobą i mógłby udzielić jakichś wskazówek ? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Opublikowano

Rozrusznik wyciągasz do góry ale aby móc to zrobić musisz odkręcić śruby z "torksowatymi" główkami .

Operację wykręcania musisz robić dla jednej z dołu dla innej z góry.

Tą z dołu odkręcisz bez problemu do tej na górze jest marne dojście (mało miejsca) Trzeba mieć odpowiedni klucz .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Dzięki Roger za zainteresowanie tematem. Dzisiaj robiłem pierwsze podejście i poległem. Mam zestaw kluczy lacznie z nasadkami torx ale tej z górnej lewej strony (stojąc przed maską) nie jestem w stanie w żaden sposob zaatakować bo nie mieści mi się tam grzechotka z tą nasadką. To ją miałeś na myśli zeby ją wykręcać od dołu? Tylko z kolei rozrusznik jest tak jakby trochę nad skrynią i z dołu chyba też nie dojdę. Spróbuje chyba jutro zdjąć podszybie z filtrami, może to mi jakoś ułatwi zadanie.

Ja nie wiem jak Ty u mnie dałeś radę kiedyś tak szybko wyjąć ten sterownik świec :D

Opublikowano

Cześć miałem na myśli tą na górze w okół jej główki jest mało miejsca.

Ja dopasowałem nasadkę i przyspawałem do niej na zewnątrz, pod odpowiednim kątem pręta.

Dało się odkręcić , teraz już jest na takie akcje gotowy klucz :cool2:

Jak nie dźwigniesz tematu to mogę ci pożyczyć .

Co do rozrusznika sprawdź dokładnie przewód idący z będixa do silnika rozrusznika (plecionka) on lubi się upalać.

Można to dość solidnie w własnym zakresie naprawić.

Ponadto zwróć uwagę na te długie śruby idące wzdłuż rozrusznika ( one trzymają go w całości , lubią się odkręcić) i wtedy wirnik staje trochę na sztorc.

 

Powodzenia

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Tą śrube z kiepskim dojściem to mi się udało kiedyś odkręcić zwykłym kluczem oczkowym. Jeśli nie jest jakoś mocno dokręcona to da rady.
Opublikowano

Dokładnie .... klucz który zrobiłem służy do popuszczenia i dociągnięcia .

Jak ta śruba jest już luźna to powoli kluczem oczkowym :cool2:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Roger mógłbyś zrobić zdjęcie tego klucza własnej roboty ? Postaram sie jutro też coś dospawać do nasadki. Jak mi dalej nie pójdzie to chyba się zdzwonimy i podjechałbym do Ciebie żebyś pomógł to popuścić. Na tego torxa wchodzi też oczkowa 10 tak jak pisał popkan ale śruba jest tak dowalona ze nie mam jak popuścić a miejsca tak mało ze przedłużyć też nie bardzo jest jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.