Skocz do zawartości

BMW 318 e90 2008 Co z rozrządem?


Koras81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od niedawna (maj 2013) jestem właścicielem BMW e90 2008. Auto z przebiegiem 185000 km sprawdzany i potwierdzony, wszystko bez zarzutu, (nie bity). Wszystko było w porządku do momentu gdy kolega zamieszał mi trochę w głowie odnośnie rozrządu. Podobno rozrząd w silnikach tej serii ulegał często awarii i warto by go było wymienić ?! Nie wiem co zrozrobić, powymieniałem wszystkie filtry oleje itp. ale wymiana rozrządu kosztuje kupe kasy także nie wiem. Czy ktoś miał doświadczenie z tymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki za info. Tylko że u mnie nic nie słychać, wszystko wygląda ok. Z jednej strony się ciesze ale z drugiej jakby mi sie to miało przydażyć to kaplica. Podobno w Katowicach jest kościu który ewentualnie mógły na słuch sprawdzić ale jakoś mi sie w to nie chce wierzyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przeczytasz całość, to zobaczysz że zdarzyło się zerwanie bez szurania wcześniej. Osobiście jeszcze nie czytałem o tym, aby komuś strzelił po wymianie - chociaż zdarza się że zaczyna też szurać po wymianie. Resztę dyskusji proponuję kontynuować w jednym ww. tematów, aby nie robić dziesięcu na ten sam temat. (Osobiście proponuję wymienić i mieć spokój).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic nie słychać

 

 

Podobno w Katowicach jest kościu który ewentualnie mógły na słuch sprawdzić

 

Jak nic nie slychac to jak ma sprawdzic :mad2: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Moze strzelic i bez szurania - zmienic i spac spokojnie . Nastepnym razem wpierw czytac i pytac potem kupowac :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Taa na słuch ja też sprawdzam klientom którzy nawet nie wiedzą że to słychać bo nie zwracają na to uwagi, będę za 2 tyg w Katowicach to Ci sprawdze jak chcesz :wink:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - 185kkm to juz powazny przebieg jak dla tego silnika. Z tego co wiem to we wszystkich autach z tym silnikiem zerwanie lancucha nastepuje w przedziale od 150 do 200 kkm - u niektorych szura u niektorych nie.

Zerwie sie - twoj problem. Wtedy to juz tylko wymiana silnika, i nie wiadomo w jakim stanie bedzie rozrzad w tym co zmienisz.

Moja rada - zmien lancuchy, kola itd poki jeszcze nic sie nie stalo, bo jak pie****nie to bedziesz mial jeszcze wiekszy wydatek.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w nieautoryzowanym serwisie BMW w Katowicach. Szef serwisu powiedział mi że nie ma reguły na ten rozrząd. Ostatnio mieli samochód z przebiegiem 63000 w którym poszedł łańcuch. W zeszłym miesiącu kilka samochodów z przebiegiem nie przekraczającym 100000!!! Myśle że przy takim przebiegu jak mój to albo łańcuch był już wcześniej wymieniany przez poprzedniego właściciela albo trafiłem na lepszy, mocny itd. Dzięki za radę ale wymiana rozrządu kosztuje około 4500zł czyli około 1/10 wartości samochodu - troche dużo !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze ci powiedzial, tylko ty slyszysz to co chcesz.

Nie ma reguly na to czy szura czy nie , nie jest tez powiedziane kiedy padnie, moze wczesniej ( przy ok 60 jak ci powiedzial ), moze pozniej (150 -200 kkm). To zalezy od

stylu jezdzenia. Pewne jest to, ze te sliniki, bez wymiany, rzadko dozywaja 200kkm :shock:

 

 

BTW.

Wymiana silnika kosztuje wiecej niz 4,5 tys.

:cool2:

Idac twoim tokiem rozumowania : jak czlowiek nie umrze do 80 tki to juz bedzie wiecznie zyl :duh:

OK kolego ! Jak ci sie spi*****li - daj znac :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to we wszystkich autach z tym silnikiem zerwanie lancucha nastepuje w przedziale od 150 do 200 kkm - u niektorych szura u niektorych nie.

Kolego, nie pisz bzdur, bo przez takich jak Ty kolega, który ma sprawny łańcuch myśli o wymianie. Skąd Ty możesz mieć takie dane? Wszystkie auta z silnikiem N47 sprawdzałeś :duh: :duh: :duh:

Większej bzdury nie słyszałem. To że Tobie strzelił, to nie znaczy, że wszystkim musi strzelić :mad2:

Te auta jeżdżą w Niemczech z przebiegiem grubo ponad 200K i bez wymiany łańcucha. Może trzeba się zastanowić nad realnością swojego przebiegu :shock:, a nie pseudo-mądrości pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj oj .... Probuje czlowiekowi doradzic a ten juz jadem pluje :mad2:

Ja jestem zdania ,ze lepiej zminic i spac/jezdzic spokojnie, a nie liczyc na szczescie :cool2:

 

Większej bzdury nie słyszałem. To że Tobie strzelił, to nie znaczy, że wszystkim musi strzelić

 

 

No nie trafiles tu akurat.

Tak sie sklada ,ze mieszkam w Niemczech i kupilem auto z realnym przebiegiem od kolegi z pracy, mozna powiedziec ze bylem przy jego kupnie z salonu :mrgreen: , wiec zonk z twojej strony :duh: . Auto jezdzilo po autostradzie , i robilo ok 80 km dziennie , bo tyle moj kolega dojezdza do pracy :cool2: Lancuch mi nie strzelil, ale szural - dlatego zdecydowalem sie na wymiane, ale dopiero po roku urzytkowania , przy przebiegu 160 kkm. Kupilem auto w rozsadnej cenie , ktora spokojnie zrekompensowala mi naprawe i jeszcz pare spraw serwisowych :wink: .

Dodatkowo , obserwowalem rynek w DE i wiem jak jest, wiec mnie nie pouczaj. Auta w tymi silnikami, dochodzac do 150 kkm , automatycznie traca w na wartosci, bo kazdy przecietny urzytkownik, nawet tu w DE wie jak jest.

Po 150kkm prawdopodobienstwo zerwania jest b.duze, i niemcy chca sie ich pozbyc zanim dojdzie do uszkodzenia silnika. Dodatkowo dochodzi do tego fakt,ze w niemczech taka naprawa to ok 2000€ ( jak ktos sie tego podejmie w ogole). Wiec juz z takim ryzykiem kompletnie nie oplaca sie kupowac i naprawiac w DE.

 

 

 

Te auta jeżdżą w Niemczech z przebiegiem grubo ponad 200K i bez wymiany łańcucha. Może trzeba się zastanowić nad realnością swojego przebiegu , a nie pseudo-mądrości pisać.

Pisalem wyzej, i nie tylko ja, ze przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Raz pada wczesniej raz pozniej to loteria i tyle :norty: . Nie probuj tego podawazac :duh: #

Btw. Malo mozna tu spotkac tych aut z przebiegiem +200kkm - mozesz mi wierzyc. Ja takiego jeszcze nie widzialem - pewnie wszystkie takie ida na wschod w przebiegiem +100 kkm :cool2:

 

 

Wracajac do pytanie kolegi Koras81.

 

Problem naprawde jest taki, ze nie mozna stwierdzic w jakim stanie sa kola i lancuch, bez rozbierania silnika.

 

Myśle że przy takim przebiegu jak mój to albo łańcuch był już wcześniej wymieniany przez poprzedniego właściciela albo trafiłem na lepszy, mocny itd.

To wg mnie troche naiwne podejscie, bo w technice nic nie naprawia sie samo i nie ma co liczyc ,ze trafilo sie na wyjatkowy egzemplarz bo w probukcji wielkoseryjenej to sie nie zdarza. Raczej mozna trafic szybciej na wyjatkowo kiepski czyt. auto po przejsciach :? . Jesli naprawa zostala dokonana przez poprzedniego wlasciciela to powinnen byc jakis slad po tym: wpis w ksiazce , albo w histori auta ... MOze warto spytac o historie w ASO i spac spokojnie :?: :idea: :D

 

wymiana rozrządu kosztuje około 4500zł czyli około 1/10 wartości samochodu - troche dużo !

Fakt ta cena to troche boli po kieszeni, ale co zrobic. Zakres pracy do wykonania i koszta czesci robia robote :cry2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj oj .... Probuje czlowiekowi doradzic a ten juz jadem pluje :mad2:

Ja jestem zdania ,ze lepiej zminic i spac/jezdzic spokojnie, a nie liczyc na szczescie :cool2:

Daruj se takie żałosne teksty.

 

 

Auta w tymi silnikami, dochodzac do 150 kkm , automatycznie traca w na wartosci, bo kazdy przecietny urzytkownik, nawet tu w DE wie jak jest.

Po 150kkm prawdopodobienstwo zerwania jest b.duze, i niemcy chca sie ich pozbyc zanim dojdzie do uszkodzenia silnika.

5-letnie Auta z DE z silnikiem diesla i przebiegiem około 150k :mrgreen: dobre :D :D :D Tylko nie wiem, czy dzieci w przedszkolu w to uwierzą :roll: może....

 

Pisalem wyzej, i nie tylko ja, ze przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Raz pada wczesniej raz pozniej to loteria i tyle :norty: . Nie probuj tego podawazac :duh: #

 

Wyżej pisałeś to

Z tego co wiem to we wszystkich autach z tym silnikiem zerwanie lancucha nastepuje w przedziale od 150 do 200 kkm - u niektorych szura u niektorych nie.

 

To się zastanów, czy wszystkim strzelają w przedziale 150 do 200kkm tak jak piszesz, czy przebieg nie ma jednak nic do rzeczy :duh:

Znam wiele przypadków, w tym kila powyżej 200k, z łańcuchem od nowości, więc w tej Twojej teorii niczego nie trzeba podważać, bo jest z palca wyssana.

 

Pytam raz jeszcze - zbadałeś wszystkie auta z silnikiem n47?

Chyba nie, bo mojego nie widziałeś, więc nie generalizuj i nie pisze bzdur tak jak Cię wyżej o to prosiłem.

 

PS

Jeżeli Ty spałeś niespokojnie, to nie znaczy, że inni użytkownicy n47 również budzą się w nocy z obawą o łańcuch w swoim aucie :mad2:

Edytowane przez hassassyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko, że widuje się tutaj na forum N47 z przebiegiem +200tkm. Nawet jedno skradziono.. Ja jestem zdania, że tylko niektóre były felerna i hałasują lub/i się urywają. W produkcji tych części była partia felernych podzespołów, nie mylić tego z tym że wszystkie były felerne, a zdarzały się dobrze działające wyjątki.

Takie moje skromne zdanie. :wink:

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że na forum zaczyna powoli kipić z mojego powodu :shock: Dzisiaj kolejny dzień spędzony na objazdówce warsztatów zajmujących się naprawą silników, wymianą rozrządów itp. Powiem wam, że na 3 odwiedzone warsztaty w każdym jak to ładnie zostało ujęte „nie chcą mnie naciągać na kasę”. Byli zdziwieni, że mam taki pomysł aby wymienić łańcuch ale klient nasz pan i mogą to zrobić. W jednym warsztacie powiedzieli mi że BMW zaleca wymianę co 250 tyś. Także zakładając że mój przebieg jest oryginalny mam jeszcze trochę czasu. Teściu w Mercedesie E 220 z 2003 roku ma przejechane 350tyś i nie zamierza wymieniać. Także w dalszym ciągu nie wiem co robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Moj sasiad ma merca sprintera z przebiegiem 650kkm i jeszcze smiga ,az milo - sasiad prowadzi sprzedarz makaronu :wink: . Te silniki ponoc do 1000 000 potrafia dojechac.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Powiem tak jak nie slychac to nic nie rob tylko najpierw sprawdz tak - po nocy zapal silnik i niech chodzi na wolnych obrotach i po okolo 20 min (wzaleznosci od temp. zewnetrznej) bedziesz slyszal ten dzwiek nazwalem go ''punkt kulminacyjny'' poniewaz najwiecej go slychac w trakcie nagrzewania !!! Jak juz jest goracy to nic nie slychac !!! no moze jak bedziesz gazowal !!

DLATEGO LUDZIE piepsza ze nic go nie bylo slychac !!!!!! GLUPOTA!!!! jak wsiada do samochodu odpala i jedzie pozniej slucha no faktycznie nie slychac !!?? tak bo juz sie rozgrzal ja tak mialem i niech mi ktos farmazony nie gada !!

JESTEM w trakcie wymiany robie przed zerwaniem bo juz go slychac bylo niemilosiernie o Koszta sie nie pytajcie bo Ja mieszkam w UK i sa ze tak powiem ZA.....te!!

 

JUZ nie kupie BMW ta marka na PSY schodzi !!!!

 

W mojej Z4 zauwazylem nie dzialajaca dobrze 2-strefowa klima i jakis dzwiek z kokpitu dziwny halasuje !!! mowie co do cholery pojechalem do BMW i oczywiscie KOMPRESOR klimy do wymiany !!!!????? auto ma 37 tys km przejechane i takie kur!!!! JAJA Cale szczescie jest na gwarancji i wszystko pokryje a takto pewnie jak przeliczyc to okolo 5 tys zl bym wydal !!!!!!

 

A i najlepsze jest to ze nie maja tej czesci w Uk tylko musze czekac az przyjdzie z Niemiec !!!!!!

 

MASAKRA NIGDY WIECEJ BMW !!!!!!!!!!

KUR..... to chyba maluch byl mniej awaryjny !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu wymieniasz rozrząd ?

 

Na Km to bedzie okolo 160 tys km nie ryzykowalem i wymieniam , a tak pozatym ten nowy lancuch jest grubszy (wiekszy) mialem porownanie fot nie mam bo wszystko u mechanika jest i nie robie w ASO bo auto juz po gwarancji i powiedzieli 10 tys £ :D

 

Chyba A walu nie wymieniam bede mial gwarancje na 12 miechow jak zacznie szurac to bedzie gosciu wymienial na swoj koszt juz zrobil kilkaset silnikow i co do niego jade to przywozi inne na lawecie jak narazie wszystkie z 2007 i 2008 :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.