Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Wymieniłem przepływomierz ponieważ miał złe parametry na komputerze i samochód bardzo słabo przyspieszał. Teraz po wymianie parametry są w porządku ale podczas jazdy przy podpiętym komputerze podczas przyspieszenia następuje jak to powiedział mechanik przepełnienie, przeładowanie w turbinie i tylko kierowca jadący czuje jak samochód na chwilkę dostaje przy wiechy po prostu samochód jak agresywnie się rozpędzam ciągnie i na 1 sekundę przestaje dostaje takiego przymulenia i potem znowu ciągnie.

 

I mam takie jeszcze jedno pytanie miałem wcześniej vectre 2.0 dtl 101 km i jak agresywnie ruszałem np. 0-100km/h to wydaję mi się że lepiej wciskała w fotel niż teraz to bmw e46 320d 136 km i 280 nm czy to jest kwestia tego że coś mam nie tak z tą turbina czy coś ? Albo po prsotu to auto jest tak wyciszone i tak zwarte że nie czuć tego wciśnięcia ? Dodam że kolega ma astre 2.2 dtl 125km i wciskanie jest potężne nie to co w bmw a ma przecież słabszy silnik ? Jak to jest?

Opublikowano
I mam takie jeszcze jedno pytanie miałem wcześniej vectre 2.0 dtl 101 km i jak agresywnie ruszałem np. 0-100km/h to wydaję mi się że lepiej wciskała w fotel niż teraz to bmw e46 320d 136 km i 280 nm czy to jest kwestia tego że coś mam nie tak z tą turbina czy coś ? Albo po prsotu to auto jest tak wyciszone i tak zwarte że nie czuć tego wciśnięcia ? Dodam że kolega ma astre 2.2 dtl 125km i wciskanie jest potężne nie to co w bmw a ma przecież słabszy silnik ? Jak to jest?

 

Jeśli chodzi o efekt "wciskania w fotel" to wydaje mi się że w BMW tego nie odczuwasz z powodu RWD. Vectra i astra ma napęd na przednią oś, co powoduje to "wciskanie w fotel"

Ale poprawcie mnie jeśli się mylę.

Opublikowano

Najprościej było by zmierzyć faktyczną moc samochodu na hamowni, lub przejechać się taką samą tyle że sprawną:), tylko że dalej zostaniesz przy sformowaniu "wydaje mi się, chyba, być może). Diagnostyka komputerowa, dalej hamowania.

 

ps. Ekonomizer zamykasz na poszczególnych biegach ?

Opublikowano

ja mam tem sam silnik i zdecydowanie czuć kopa. Dużo bardziej niż w wielu tdi którymi jeździłem. Do 1.8tys obrotów prawie nic sie nie dzieje a potem auto łapie oddech i odlot jest.

 

Diagnostyke wykonaj, najlepiej podczas jazdy mając kogoś do pomocy z laptopem i potrafiącym interpretować wartości.

 

Ekonomizer też tak jak ci podpowiadają, na każdym biegu powinien iść do końca oprócz 5. Najlepiej rozpędz się do 100 na 4 biegu, powinien być na maxa, potem przerzuć na 5 i powinno zostać na 16.

 

No a tak w ogóle to masz ze 40 stron tematu o braku mocy wiec możesz poczytać i coś porobić.

szukam
Opublikowano

BMW ma specyficzne diesle. Nie czuć właśnie, aż takiego kopa jakiego można by się spodziewać. Moment rozłożony jest chyba trochę bardziej niż w VW. Miałem przyjemność przejechać się golfem IV 19. TDI o mocy 150 KM. Wrażenie takie, że wydawałoby się że moją obecną BMW też 150 KM ten golf wciągnął by nosem. Jak wyglądałoby to w rzeczywistości nie wiem, bo draga nie robiliśmy hehe.

 

Tak jak kolega K3m0T1989 mówi, masz ze 40 str. do przeczytania o braku mocy w M47 i M57, do którego łapią się również M47n i M57n. Na pewno rozwiązany był problem z tym zamuleniem przez kilka sekund. Czytałem takie posty 2 lata temu jak kupiłem BMW, a pamięć już nie ta.

 

Lektura do podusi:

viewtopic.php?f=15&t=29414

Opublikowano
ja dale sie bede upierał że tdi mają mniejsze turbiny, niektóre są 8 zaworowe i jadą bardziej z dołu i szybciej zaczynają pompować przez co nie czuć właśnie tego przyrostu mocy, a słabną na wysokich obrotach tam gdzie BMW dalej ładnie idzie :P ale to moje odczucia :D
szukam
Opublikowano (edytowane)

u mnie na oryginalnym przeplywomierzu 467 ekonomizer na 4 biegu dochodzil maks 19 moze 19.5 a na 5 biegu ok 16 , teraz mam nowy czujnik przeplywki 527 (zamienik )z tym ze obudowa stara 467 i tak samo sie ekonomizer nie dochodzi do 20 na 4 biegu , czemu :?:

soft d5

 

czasami mam wrazenie ze jak jade na 3 biegu i przyspiesze to czuc jak samochod mocno przyspiesza a czasami juz nie ma takiego kopa i przyspiesza ale rownomiernie , dzieje sie tak na 3 biegu jak przekrocze granice ok 2300/2500 obrotow myslicie ze cos z turbina np. zapieczenie zmiennej geometrii :?:

Edytowane przez sinio
Opublikowano
no diagnostyka. Na 4 musi dochodzić. Nawet poza skale może wyjść. Sprawdzisz ile przepływka mierzy, ile turbo ładuje itp.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.