Skocz do zawartości

jak sprawdzić pneumatyczne zawieszenie?


adamx5

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim od swiezaka na forum.

Zakupilem swoje pierwsze BMW E53 2004r 3.0 diesel

Mam opcję z pneumatycznym zawieszeniem. Sprawuje się piękne ale chciałbym ze względu na duze koszty utrzymania dokładnie je sprawdzić korzystając z tego, że nadal przebywam za granicą i mogę ew. zwrócić auto jeżeli coś będzie nie tak. Jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę? Nie znam do konca jego zastosowania ale stojąc w miejscu podnosi i opuszcza ale w czasie szybkiej jazdy jest ciągle w pozycji neutralnej.

I druga sprawa . Czytalem, ze w czasie wymiany koła trzeba dać w ustawieniach opcję serwisową ale nie wiem gdzie ona jest.

Proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że nikt nie wyrywa się z odpowiedzią. Przeczytałem instrukcje po Polsku i wiem już prawie wszystko ale nurtuje mnie jedna sprawa. Napisane jest w niej , że w celu wymiany koła trzeba włączyć tryb serwisowy i w tym celu należy udać się do serwisu BMW! Przecież to absurd. Co mam na trasie w przypadku złapania"kapcia" szukać lub wołać serwis ?! Czy można samemu włączyć ten tryb serwisowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

po pierwsze - w zasadzie nie sprawdzisz stanu. U mnie mowli ze tylna prawa strona jest slaba a strzelil lewy przod. Co do kosztow: tyl jest stosunkowo tani. Z przodu jest gorzej bo jest pelny amortyzator z poduszka. Koszt: ASO detal 3100 za sztuke, po rabatach mozna zejsc na 2600. Ale dla chcacego nic trudnego - produkuje to delphi mexico w uk. Jest firma ktora to sciaga - 1680 z przesylka i f-ra.

 

Co do zmiany kola - nie raz sam zmienialem zime na lato i obarotno. Warsztaty oponiarskie tez jakos nie maja skrupulow podnosic to auto i nigdy nic sie nie stalo.

 

Jaka masz wersje zawieszenia? Ja mam activ sport - mistrzostwo swiata - auto sztywne jak golf gti a na dziurach cisza.

Co do ustawien: powyzej 40 km/h zawieszenie ustawia sie na srodku, z tym ze przy wiekszych predkosciach zauwazalnie zaczyna sie kleic do asfaltu i powoduje uczycie "plyniecia" po nim. Na 100% sie obniza do tego ale nie potwierdzalem tego nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Miło, że ktoś w końcu odpisał bo pisanie monologów mnie nie bawi;)

Uspokoiłeś mnie z tą wymianą koła bo byłem obsrany po pachy po przeczytaniu instrukcji w języku polskim.

Autem zrobiłem na razie 1000km w ciągu tych kilku dni od zakupu ale po zachodnich drogach więc zawieszenie spisuje się wyśmienicie, można wchodzić ostro w zakręty a nawet nie przechyla auta na bok.

Co do kosztów to liczę się z tym, jak się powiedziało A to trzeba i B.

Nie mogę nigdzie znaleźć jaki mam rodzaj zawieszenia:( Gdzie tego szukać?

Mam papiery i książkę w języku niemieckim ale jest to ogólna instrukcja i nie dotyczy typowo mojego auta

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z zawieszeniem jest kłopot ponieważ - żyje własnym życiem. Ja mam wszystko nowe, dosłownie nowe)miechy, kompresor i czujniki. Czasami wskazuje błąd zawieszenia wtedy nie da sie go podnieśc i opada po mniej wiecej 2 tygodniach. Trzeba błąd skasowac i wszystko jest ok i tak raz na miesiąc.

 

tak do rzeczy, nie sprawdzisz zawieszenia, popatrz jedynie czy miechy Ci nie parcieją jak już są sparciałe to masz pewne że po kilku miesiącach pękną i już klapa - trzeba nowe - Bavaria - 2300 brutto przód i 730 - tył.

 

miełego korzystania z pneumatyki:

)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys tez mialem bledy - okazalo sie ze ktorys "mechanik" przycial przewod i lekko cisnienie schodzilo. - Remedium to zalozenie szybkozlaczki pneumatycznej (7 PLN z hurtowni czesci do sam. ciezarowych). Drugi punkt gdzie trzeba szukac to czujniki polozenia na wahaczach. Od roku (nie liczas pekniecia lewego przodu) nie mialem zadnego bledu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.