Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ! Mam kłopot, ponieważ moja besia prawdopodobnie bierze olej i w związku z tym mam takie pytania.

 

1. Jaki powinien być prawidłowy kolor dymu wydobywającego się z wydechu przy mocniejszym depnięciu ?

2. Ile oleju mieści się między dolnym a górnym stanem na szabelce ?

3. Jaki jest dostęp do turbo, żeby ewentualnie odkręcić wylot i zobaczyć, czy nie jest zawalony olejem ( z dwojga złego wolę raczej, żeby dostawał się przez turbinę ).

4. Czy jeśli olej dostaje się przez turbinkę, to można to naprawić samemu, czy raczej mechanior profesjonalista wchodzi w rachubę ?

5. Czy normalne jest, że silnik ten gaśnie ( oczywiście jak ja go gaszę ) w dość wyczuwalnych turbulencjach.

 

Dopiero co wróciłem do domu i zauważyłem, że moje e46 CZASEM na wolnych obrotach traci rytm i ma drobne przerwy, co skutkuje pływaniem obrotów. wydaje mi się, że czasem nie dochodzi do wybuchu w którymś z cylindrów, co dodatkowo objawia sie czarnym dymem z wydechu, gdy gubi rytm pracy.

Opublikowano

Co do wibracji silnika to standardowo:

- nowe poduszki silnika, skrzyni biegów

- nowe koło pasowe wału korbowego

 

Te części dostają po doopie jak to w dieslu, a najpewniej nikt tego nie ruszał od wyjazdu z fabryki.

 

min-max na bagnecie = 1L

Opublikowano
dymu najlepiej jakby wcale nie było przy przyśpieszaniu, ale jak już to czarny kolor chyba jest lepszy niż niebieski czy biały:>
Opublikowano

czarne spaliny = silnik nie przepala całego paliwa (wtryski, zapchany filtr powietrza - za mało powietrza do spalenia paliwa)

niebieskie spaliny = silnik spala olej

białe spaliny = para wodna (uszczelka pod głowicą, zimą jest to powszechne zjawisko zanim silnik/ukł. wydechowy się rozgrzeje - wynikające z różnicy temperatur)

Opublikowano
No ja mam czarny dym jak depnę do spodu, jestem po wymianie wszystkich filtrów i oleju. Poza tym od czasu do czasu jak stoję na wolnych obrotach, to co jakiś czas jakby nie palił na jeden baniak, spadają obroty i pracuje nie rytmicznie. Mam nadzieję, że jak się podepnę do kompa, to wszystko się wyjaśni jutro czy pojutrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałeś kiedyś odmę? EGR czyściłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeszcze nie, ponieważ mam ją jakiś tydzień.

 

A czy to jest normalne zjawisko w tym modelu, że jak z wolnych obrotów depnę do spodu, to po wyjściu obrotomierza za 1000 obr przez ułamek sekundy nie wkręca się na obroty ? Nie wiem czy napisałem przejrzyście. Stoję na luzie bez wciśniętego gazu, wciskam gaz w podłogę i skazówka obrotomierza leci płynnie przez cały zegar, z tym że o grubość wskazówki za 1000 obr. zatrzymuje się na niecałą sekundę ( oczywiście nie chodzi o sama wskazówkę, tylko cały silnik na chwilę przestaje się wkręcać ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.