Skocz do zawartości

E39 530d Problem z nawiewem + biały dymek z rury


bobiczek68

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zastanawiam się czy ktoś miał taki problem ,bo każdy zapytany mechanik mówi co innego. Od pewnego czasu zauważyłem brak zimnego nadmuchu w kabinie a jednocześnie jak stane na światłach to opływają mnie lekutkie kłębki białego dymu. Płynu nie ubywa, oleju nie bierze, jak go ścignę na trasie to na 2-3dni przestaje dymić , ale nadal nie ma zimnego nawiewu w kabinie. Musze włączać klimę żeby było chłodniej ale tu też jest problem bo klima chłodzi ze wszystkich kratek ale na podszybie dalej wali gorące powietrze. 1 mechanik stwierdził że bierze płyn ale tego nie zobaczę w zbiorniczku wyrównawczym bo BMK-i tak mają i że w końcu przegrzeję silnik, a 2 mech. stwierdził że padła chłodniczka spalin. Teraz nie wiem za co się mam brać a niedługo czeka mnie trasa 4 tysiące km. i trochę mam pietra. Co o tym myślicie ? Edytowane przez bobiczek68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wtrącaj się do dyskursu przyjaciół. Ponadto czepiasz się szczegółów zamiast coś doradzić przyjacielowi.

PS.

Chodziło ci chyba o rozpoczęcie zdania z małej litery - pisz jasno.

No i sprawa się wyjaśniła,Ty błędy robisz bo nie dowidzisz, ja już doradziłem Twojemu przyjacielowi. A na przyszłość napisz do swojego przyjaciela na pw wtedy unikniemy ''wtrącania się''. Pozdrawiam dr Miodka, a autora postu zapraszam na pw jeśli nie uda mu się ogarnąć tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miklik człowieku wyluzuj i zejdź z postu jak nie umiesz nic doradzić. Po pierwsze nie jesteś moim przyjacielem, to co napisałem wyżej to forma grzecznościowa z pewną doza ironii i sarkazmu, po drugie jak ktoś zwróci ci uwagę to napisz coś od siebie a nie kopiuj mojego postu, a po trzecie przeglądałem twoje posty i zauważyłem że jeszcze nikomu nic mądrego nie doradziłeś a tylko każdego poprawiasz za ortografię . Co ty polonista jesteś czy co, a może taki patriota , ciekawe tylko czemu w zamieszkaniu masz napisane zachód.

Maciej V8 dzięki za wsparcie i dobrą ocenę problemu. Rozebrałem ten elektrozawór i faktycznie pomogło w sprawie nawiewu :cool2: ale dalej jest problem tego lekkiego dymienia. Byłem wczoraj u jeszcze jednego mechanika , poprzeglądał jeszcze raz wszystko, płyn w przewodach jest więc nie może być zapowietrzony, płynu nie ubywa , oleju nie bierze, ale znalazł że przy dodawaniu i odejmowaniu gazu coś bzyczy w filtrze cząstek stałych, tak jakby oderwała się jakaś blaszka. Stwierdził że moim problemem jest to ze używam auta tylko do jazdy po mieście na krótkich trasach a on powinien być goniony na autostrady, i dlatego ten uszkodzony filtr może coś przepuszczać. Mówi że mogę z tym jeździć a jak mnie denerwuje ten dymek to raz w miesiącu trzeba zrobić trasę autostradową jakieś 100km . Może i ma rację , muszę to przemyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobiczku, jak słusznie zauważyłeś poprawiam błędy, ale tylko ekstremalne, które ocierają się o analfabetyzm. Poprawianie takich błędów jest mądre, a ich robienie głupie. Cieszę się, że przy okazji rozwiązałeś problem z samochodem. I już "schodzę" z postu i proszę Cię jak przyjaciel - nie pisz już do mnie. Pozdrawiam.
M.i.k.l.i.k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miklik, jesteś na forum BMW, w dziale techniczne, nie ortografia i interpunkcja, więc jeśli nic sensownego nie wnosisz do tematu, to najlepiej nie pisz nic. :roll:

Za bezsensowne klepanie postów i wytykanie innym błędów i podpisywanie obecności na forum nagród nie rozdają, więc odpuść.

Co kolegi z problemem ogrzewania, dla świętego spokoju zrób sobie test na obecność CO w układzie chłodniczym, zobaczysz czy spaliny uciekają do niego, czy nie, a to już dużo pomoże przy szukaniu usterki.

A co do czyszczenia zaworów wodnych, to polecam ci poczytać to, myślę że dużo pomoże :cool2:

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi panowie. :cool2: Elektrozawory już zrobione ,prosta robótka, nawiew działa prawidłowo ale nadal myślę nad tym dymieniem z tyłu. Jest naprawdę niewielkie ale nie było tego wcześniej. Rozglądnę się po warsztatach kto robi takie testy na CO ale ponieważ zostały mi tylko 2 zielone diody na inspekcji oleju to zrobię wcześniejsza wymianę i przy okazji zmienię ten filterek separatora popularnie zwany odmą. Kurczę , nigdy tego nie wymieniałem i aż jestem ciekawy jak on wygląda po prawie 4 latach tylko mojego użytkowania a co było wcześniej to nie wiem . Zobaczę czy to coś pomoże , jak nie to wtedy test na CO w układzie i dalsze maglowanie tematu :mad2: :mad2: , bo strasznie mnie to irytuje jak mechanicy patrzą na problem w taki sposób :shock:

 

 

:mrgreen: odma wymieniona , zero dymu z tyłu :cool2: , choć powiem szczerze że wcale nie była taka zawalona jak widziałem na zdjęciach w necie, ot po prostu czarny , zasmołowany filterek :norty: Ale pomogło :D i teraz będę zmieniał co roku przy wymianie oleju bo to tylko parę groszy :wink:

Edytowane przez bobiczek68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
:mad2: cholera muszę jeszcze raz powalczyć z tym nawiewem, to jednak nie elektrozawory :mad2: . Za wcześnie się ucieszyłem :( . Elektrozawory dają ciepłe lub zimne powietrze w zależności czy otwarty czy zamknięty :!: ale na lewą i prawą stronę samochodu , a u mnie jest inna sytuacja . Ciepłe lub zimne (obojętne czy nawiew czy klima) mogę ustawić tylko z kratek na twarz :roll: , a na szybę i nogi zawsze leci gorące :duh: . Miał ktoś coś takiego czy to jakiś ewenement na skalę światową :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słuchaj, to coś z zaworami.

Popatrz, zawór bez zasilania jest w pozycji otwartej, i będzie przez niego płynęła ciecz do nagrzewnicy i dlatego grzeje.

Dopiero po podaniu napięcia zawory się zamykają.

A to że na środku możesz regulować, to normalne, do tym pokrętełkiem, że tak powiem omijasz nagrzewnicę, i dlatego leci zimne.

Więc jeśli masz pewność że cewki zaworów są sprawne, to obadaj wiązkę do zaworów, może ona nie łączy, jakieś przetarcie czy coś, a jak nie to podmianka panelu klimatronika, bo może i on być uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zawór bez zasilania jest w pozycji otwartej jak napisał Shadow69 to aby się zamknęły nastaw 16 stopni na klimatroniku powinny się zamknąć

aby woda nie leciała na nagrzewnice.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zrób jak Tom radzi, jak się nie zamkną, to masz coś nie tak w elektryce.

W inpie można zrobić ich test jakby coś :wink:

Zauważcie, że jak zalewacie nowy płyn do układu chłodzenia na zgaszonym silniku, to sam płyn dochodzi do nagrzewnicy, nic nie trzeba ustawiać na klimatroniku, no chyba że odpalacie auto, to wtedy na 32stopnie i jazda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.