Skocz do zawartości

530dA grzeje się i muli na autostradzie


zimnas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

właśnie zaliczyłem swoją bunią wypad do Włoch. Jazda głównie autostradami, ale już w Austrii przy +30 C na zewnatrz, na wzniesieniach przy włączonej klimie auto szybko nabierało temperatury (wskazówka zbliżała się do czerownego pola) i strasznie muliło, praktycznie nie reagowało na gaz. Dopiero jak wyłączałem klimę i rozpędzałem auto z góry, wskazówka temp. wracała do normy. Zauważyłem, że problem szczególnie pojawiał się na wzniesieniach, choć auto nie było nadwymiar obciążone (3 os. + bagaż). We Włoszech na ostudzenie nagrzanego silnika pomagało już tylko włączenie ogrzewania na full...bez sensu :(

Proszę o poradęm, gdyż nie mogłem znaleźć analogicznego wątku na forum.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacinający się termostat, wiatrak wisko, zapchana chłodnica od zewnątrz owadami syfem piachem co bardzo utrudnia oddawanie ciepła.

 

Sprawdź te rzeczy, a następnym razem lepiej się zatrzymaj w przy najbliższej możliwej okazji bo dojechać na siłę to auto dojedzie, ale głupio potem wracać na lawecie. Tak czy inaczej teraz auto może zacząć Ci brać olej bo przegrzałeś motor i to znacznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w ukrytych funkcjach OBC jaka to jest temperatura silnika jak jedziesz może silnik nie jest jeszcze przegrzany, no i sprawdź to

o czym pisał danielxc717 może to tylko termostat, u mnie na wolnych obrotach temperatura to 90 stopni w upalny dzień i nic więcej

zobacz u siebie ile masz, wisko słychać jak dodasz gazu po paru minutach na postoju po dodaniu gazu wyraźnie słychać ja wisko huczy,

to chyba najprostszy sposób jak sprawdzić czy wisko działa prawidłowo. Oczywiście jeżeli nie mam racji proszę mnie poprawić.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie trzeba szukać bo auto w takim stanie nie powinno być używane, ale z ciekawości zajrzałbym jak to jest temperatura.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych autach bo temperatury są różne, ale z tego co pamiętam to wskazówka się wychyla się przy 115 stopniach. U mnie w dużym korku (ok. 30 minut) temperatura się waha się 109-110 stopni i jest wszystko ok. Zaraz po ruszeniu spada na 105. Ale jaką temperaturę powinien mieć 530 nie wiem. A co do sprawnego sprawdzenia swojego układu polecam zloty. W tym roku z Cichym525 staliśmy na majówce z BMW bodajże 2,5 godziny w korku i ani u mnie ani u niego nic się złego nie działo. Choć przed nami plamy płynu było widać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0 benzynie też jest wychylenie przy 115st.

W dieslu jest raczej mniej.

No oglądając film Cichego tak się zastanawiałem ile bawar będzie miało problem :mrgreen:

Pewnie i się powinien włączyć, ale czy sam wentylatorek od klimy dał by radę? Moim zdaniem nie bo by nie ładowali viska do silnika. Wiatraczek ma tylko wspomagać pracę wiska a pewnie jak sam jeden pracuje to nie wydala, szczególnie po bardzo górzystym terenie czego we włoszech nie brakuje.

 

Jeśli winowajcą jest termostat to i tam mogą wiska i elektryczne wentylatory hulać na pełnych obrotach o to i tak by nic nie dało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagałem przyczepę kempingową po górach i max temp. jaką miałem to 92 stopnie tak więc nie wydaje mi się aby auto jadąc solo

mogło mieć większą temperaturę, oczywiście jeżeli wszystko jest sprawne.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i się powinien włączyć, ale czy sam wentylatorek od klimy dał by radę? Moim zdaniem nie bo by nie ładowali viska do silnika.

 

Ja mam zawaloną chlodnicę i uszkodzone wisco.

Daje rade wiatraczek od klimy, dochodzi do 99C z hakiem i słysze wycie i nigdy nie przekroczyło 100C.

 

Ale pewnie jakbym z klimą jezdzil, to nie ma szans na wystudzenie

 

Aha, termostat w 3.0d zaczyna otwierac przy 88st a pelne otwarcie jest przy ok 92st wlasnie

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, termostat w 3.0d zaczyna otwierac przy 88st a pelne otwarcie jest przy ok 92st wlasnie

O to u mnie jest ok bo nawet dzisiaj jak na zewnątrz jest jakieś 34 stopnie to temp. nie przekracza 90 stopni

nawet stojąc w korkach.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stoje, to mi tez sie nie grzeje mocno, pomimo ze jeszcze nie zrobilem porządku z ukł. chłodzenia. Wszelkie wzniesienia dopiero dają w dupę.

Dzis było 35.5st i wracałem sobie delikatnie 100km/h obwodnicą i w miare delikatnie do domu.

Temp. oscylowała 97-99, wskazówka oczywiscie idealnie w pionie i ani razu nie załączył sie wiatrak klimy, wiec nasze diesle to bardzo sprawne silniki, bo nawet z zawaloną chłodnicą i nie załączajacym się wisco się nie przegrzewa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie wiatrak klimy zepsuty i nie wiedziałem że on też włącza się jak temp. jest za wysoka http://www.karawanier.pl/images/smilies/eek.gif

trzeba będzie wymienić, ale to nie takie proste :mad2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa wydaje się być załatwiona.

Mój mechanior przedmuchał chłodnicę po zdjęciu plastików spężonym powietrzem i całego tego syfu (głównie piachu) ubyło.

Teraz przy normalnej jeździe w upał na klimie temp oscyluje w granicach 96-99, więc chyba ok?!

 

Korzystając z okazji dziękuję wszystkim za posty w niniejszej sprawie.

 

zimnas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mnie dzisiaj też to spotkało. jade sobie A4 oczywiście klimka wszystko pięknie i bach korek przed bramkami no to stoje po około 10 minutach wyskoczył komunikat coś kuhlwasser prufen (chyba bo pixel) i temp do góry. pierwsze to klimatyzacja off i wszystko wróciło do normy .gdzie przyczyny szukać dodam że chyba nie działa mi wiatrak klimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.