Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

generalnie jestem nowy na forum, ale często i gęsto korzystałem z pomocy na nim zamieszczonych. Ostatnio zakupiłem E39 530D z 1999r. (wcześniej E46 320D) Problem był w tym, że w E39 była uszkodzona skrzynia - jeździła tylko do tyłu. Skrzynia naprawiona - problem powinien zniknąć. Ale niestety - powiększył się. Skrzynia biegi przerzuca idealnie. Nie wiem czy robiło to przed naprawą, ale w tej chwili na wolnych obrotach "rzuca" silnikiem. Obrotomierz nawet nie drgnie. Dodatkowo w trakcie jazdy zdarzy się, że słychać jakby mechaniczny stuk i wtedy "puści" czarnego dymka. Podczas równej jazdy np. 110km/h nie jedzie cały czas tym samym tempem, tylko delikatnie szarpie. Dodam, że wymieniony został czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, regeneracja wszystkich wtryskiwaczy. Na komputerze pokazało błąd "zawór EGR" oraz "czujnik wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej". Zawór EGR ok. Natomiast drugiego błędu już nie pokazało. Czasami zrobi to mocniej, czasami mniej. Zamieszczam niżej filmik, na którym słychać jak silnik szarpnie, czasami też głośniejszy stukot. Może ktoś pomoże, bo mechanicy opuszczają ręce...

A no dodam jeszcze, że czasami jak przerzuciłem np. z "P" na "R" to zdarzyło się z dwa razy że zgasł. Z dwa razy nawet ciężko było zapalić...

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=b3UXnfCzEkk&feature=youtu.be

Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej, z dwa może trzy razy zdarzyło się że wszystko było ok. No i wtedy silniczek super. Nie bardzo wiem dalej gdzie szukać przyczyny.
Opublikowano
na poczatek zerknij na czujnik ciśnienia na listwie ,tam jest wtyczka wypnij przeczyść styki,jest z tyłu silnika pomiedzy silnik kabina ciężki dostęp ale ręka sie mieści ,najlepiej wymień te styki groszowe sprawy ale nie raz czytałem i pomogło ,zalej tez jakiś preparat do ropy np,stp do czyszczenia układu i wtrysków i zobaczysz
Opublikowano
No więc zanim przeczytałem post kolegi właśnie tak zrobiłem. ale żeby było mi wygodniej zdjąłem kolektor. Wtyczkę odpiąłem, kupiłem preparat w spray'u który poprawia łączność itd założyłem i... GRA. Przynajmniej póki co. Troszkę pojeżdżę i się okaże czy to była przyczyna. Kupię nową wtyczkę i wymienię. Wcześniej troszkę auto stało (ok. pół roku) więc zalałem świeżą, najlepsza /czytaj najdroższą/ ropą jaka mieli i wlałem buteleczkę wspomagacza do układu wtryskowego. Ale dziękuję koledze za pomoc ;) Silniczek teraz ładnie mruczy
Opublikowano
to super ,u mnie też to samo było po przeczyszczeniu przeszło ,pare razy powróciło ale tylko w wilgotne bardzo dni ale zabezpieczyłem dobrze kabelki na wejsciu do wtyczki i jest git,,pozdrawim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.