Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem forum. Pewne jest to, że kupię BMW E91 tylko nie wiem z jaką jednostką napędową.

Mam kilka na oku:

- 320d - 163KM - kod silnika N47 D20 C, pytałem się kilku osób o ten dwulitrowy silniczek BMW i wszyscy mi radzili ten model. Bo jest jeszcze silnik z 177KM ale podobno się psuje często, bynajmniej tak słyszałem.

 

Zastanawiam się jeszcze na trzylitrowymi silnikami BMW. A nie wiem jakie są późniejsze konsekwencje. Tzn. droższe o dużo jest ubezpieczenie? Czy są jakieś dodatkowe opłaty?

Z silników tych to już w ogóle nie wiem jaki wybrać:

- 325d - 197KM - kod silnika M57 306 D3

- 330d - 231KM - kod silnika M57 306 D3, M57 D30 TU2

- 330xd - 231KM - kod silnika M57 306 D3, M57 D30 TU2

 

Wyczytałem też, że przy umiejętnej jeździe silniki trzylitrowe palą mniej niż dwulitrowe. Czy to prawda.

 

Proszę pomóżcie wybrać model z którem nie będę musiał latać po warsztatach, tylko jak go zakupię to będę zadowolonym użytkownikiem wspaniałej BMW 3;]

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego, co sekundę ktoś na tym forum pyta jakie BMW kupić, z jakim silnikiem, ile pali, jakie ma wady itd.

Poczytaj, a znajdziesz odpowiedź na wszystkie swoje pytania. Już na pierwszej stronie są co najmniej dwa takie tematy :mad2:

 

A poza tym:

 

- 320d - 163KM - kod silnika N47 D20 C, pytałem się kilku osób o ten dwulitrowy silniczek BMW i wszyscy mi radzili ten model.

163 KM to w znakomitej większości silnik m47 (chyba, że ma kaganiec)

 

Bo jest jeszcze silnik z 177KM ale podobno się psuje często, bynajmniej tak słyszałem.

:duh:

 

Wyczytałem też, że przy umiejętnej jeździe silniki trzylitrowe palą mniej niż dwulitrowe. Czy to prawda.

:duh:

 

Proszę pomóżcie wybrać model z którem nie będę musiał latać po warsztatach, tylko jak go zakupię to będę zadowolonym użytkownikiem wspaniałej BMW 3;]

:duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według producenta E91 3.0d 231km powinien spalać średnio o 0,8 litra więcej na 100km w porównaniu do 2.0d 163km (w mieście różnica wynosi 1 litr).

W moim przypadku, przy takich samych odcinkach (i praktycznie identycznym stylu jazdy) spalanie w 3.0d mam większe (w porównaniu do E46 2.0d 150km) o 0,2 litra na 100km.

E46 2.0d 150km z 2002 roku ma średnie spalanie niższe od E91 2.0 163km o 0.2 L/100km.

W E46 jest 5,7L/100km, a w E91 5,9L/100km w E91.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Może nie rozpoczynajmy kolejnego wątku o spalaniu.

 

JEDNO JEST PEWNE R6 SPALI WIĘCEJ NIŻ R4. ( czy litr czy 2 to zależy, ale na pewno więcej )

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
No chyba ze porównasz silnik 2.0 starej generacji czyli M z 3.0 nowej generacjii czyli N - przy normalnej jeździe spali tyle samo.
Opublikowano

Witam!

Polecam 3.0d (M57). Silnik jest dynamiczny i dość ekonomiczny. Użytkuję E91 330d od 6miesięcy i jestem naprawdę zadowolony.

Spalanie średnio 8-10l (70%miasto 30%trasa, jazda raczej dynamiczna). Przy czym jadąc ekonomicznie w trasie można zejść do 6.0l/100km.

Dźwięk silnika jest dość przyjemny jak na diesla, szczególnie powyżej 2,5tyś/obr.

Do tej pory żadnych poważniejszych awarii. Poza filtrami i olejem wymieniałem termostat i zaworek podciśnieniowy sterujący EGR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.