Skocz do zawartości

CHECK ENGINE 4,8i


visitor1967

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od powrotu z Niemiec mam pewien kłopot. Uruchamia się kontrolka CHECK ENGINE !!!

Po zatankowaniu 2-go baku, jeszcze na A 2 pod Strykowem ORLEN, bo 1-wszy zatankowałem k/Swiecka też na ORLEN

(tankuję w Polsce tylko VERVA 98 lub Shell V-Power),

zaświeciła mi się kontrolka CHECK ENGINE gdzieś tak po zużycie 1/3 tego 2-go baku.

Udałem się najpierw do swojego serwisanta, który posiada uniwersalny skaner do aut amerykańskich,

w tym mojego modelu BUNI, i wskazał on 4 błędy:

1. 29EF (10735) Mixture Adaption Sum-Error> No signal

2. 29E8 (107280) Mixture Adaption 2At Idle Per Time> Above maximum threshold

3.29E7 (10727) Mixture Adaption At Idle Per Time> Above maximum threshold

4.29F0 (10736) Mixture Adaption 2 Sum-Error> No signal

Oczywiście błędy zostały skasowane, ale po przejechaniu na krótkich odcinkach ( 50-60 km)

i zużyciu ok 3/4 kolejnego baku, ponowne załączenie się w/w kontrolki CHECK ENGINE.

I tak od 14 maja tego roku - powrót z Niemiec,

( byłem w Hamburgu i na południe do Stuttgart`u , do Frankfurt`u, do Berlina i powrót do domu),

serwis kasowanie i ponowne się załączenie, tak razem 6-7 wizyt w moim serwisie i kasowanie.

Raz to więcej przejechanych km, raz mniej, ale zauważyłem że tuż przed załączeniem się kontrolki w/w, kiedy np. ruszałem z garażu, czy też jechałem do tyłu, samochodem zaczynało trząść,

no to było takie delikatne, odczuwalne słabo, trzęsienie, jakby tyłu samochodu.

Z problemem tym zgłosiłem też oczywiście do Panów z BMW NAVI GARAGE,

gdzie też od początku korzystam z wsparcia i na ich kompie , te same błędy, a po skasowaniu błędów, też ten sam problem, przy czym ostatnio została postawiona diagnoza ( "przyszła" z kompa BMW),

iż to wina układu paliwowego.

Już się umówiłem na wizytę w innym serwisie, wskazanym przez NAVI

i kurde... dziś CHECK ENGINE się wyłączył sam !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Co to może być ???

Czy może komuś coś takiego się przytrafiło ???

Dodam tylko, że ten NOWY serwisant polecił na razie do niego nie przyjeżdzać,

tylko jeździć i obserwować, bo wizytę miałem wyznaczoną na jutro.

Powiem, że jestem zaskoczony! Włączałem silnik, przejechałem trochę i wyłączałem,

ale zero wcześniejszych objawów i kontrolka się nie zapala.

Auto kupiłem używane, miało przejechane 116 tys. , ma teraz niecałe 150 tys. km

i nic takiego się nigdy nie działo. Czy , że może. paliwo ??? Niemieckie inne ??? Polskie inne ???

Bo to mój pierwszy wyjazd tym autem do Niemiec, ale mam w najbliższym planie Bawarię (Monachium).

Koledzy, Proszę dajcie info, czy coś takiego jest komuś znane. :mad2:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie Ci Dziękuję Kolego :D

Chyba masz rację, bo wczoraj się znowu zaświeciło a dziś w drodze powrotnej do domu, zgasło.

Co prawda umówiłem się na wizytę w serwisie, u Pana Huberta w Konstancinie i chyba zlecę tą naparawę.

Pozdrawiam i jeszcze raz Dzięki :cool2:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Kolego rozwin mysl co dokladnie bylo robione , ile to trwalo i ile kosztowalo plis :D

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Hej, wiem, że odgrzewam kotleta ale mam dokładnie te same błędy w silniku N62B44, które powodują zaświecenie się check engine:


1. 29EF (10735) Mixture Adaption Sum-Error> No signal

2. 29E8 (107280) Mixture Adaption 2At Idle Per Time> Above maximum threshold

3.29E7 (10727) Mixture Adaption At Idle Per Time> Above maximum threshold

4.29F0 (10736) Mixture Adaption 2 Sum-Error> No signal


Tez mam tak, że rano trzęsie silnikiem trochę i skaczą obroty ale po jakimś czasie kilkudziesięciu sekund wszystko wraca do normy, obroty się uspokajają i juz pracuje dość równo. Zdarza sie to tylko wtedy kiedy auto jest po nocy i na zimnym odpalany. U mnie są dwie odmy na górze i są ok - membrany wymienione w wakacje i teraz sprawdzałem i jest ok. Dodam, że mam LPG, auto z 2005 roku.


Pomocy bo strasznie mnie to irytuje, ja w sumie mam INPĘ i sam sobie kasuje te błędy ale to nie o to chodzi tylko chciałbym to ogarnąć raz a dobrze. Może ktoś ma jakiegoś dobrego mechanika co się zna na n62 w okolicach Warszawy? Może to tez być lewe powietrze gdzieś ale to trzeba obserwować sondy itd a ja nie mam aż takiej wiedzy i doświadczenia z z INPA mam tylko do czynienia aby błędy skasować.


Do tego ostatnio w engine doszły błędy 2B70, 2B71, 29E8, P2189 itd...


Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam wszystkich serdecznie. Przeczytałem, że zalewasz swoje 4.8 vervą 98 oktan. Ja po zakupie e70 4.8 wersji USA dopytywalem się swojego mechanika o to, co lac i stanowczo odmawiał mi 98 oktan. Nawet na wlewie paliwa mam napisane 91 oktan. Leje tylko 95 i jak narazie wszystko jest ok. Podobno 98 jest za suche. Czy ktoś spotkał się z podobną opinią?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: :mad2: Qźwa, ja pitolę :mad2: :mad2: :mad2: suche to może być powietrze w Afryce - 91 to min. oktanów jakie możesz lać. W US mają inną normę paliw i podana jest min wartość jaką możesz zalać do baku. Poniżej tego już rozwalisz silnik przez spalanie stukowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Verva to syf niczym się nie różni od zwykłego paliwa oprócz ceny. Sprawdzałem kilka stacji i rodzajów paliw najlepsze to Shell V-Power i Circle-K. W V8 pewnie nie zauważy różnicy w jeździe bo ma przerost koni ale w innych autach z mniejszym silnikiem widać od razu przepaść. Jeszcze lepszy i taniej efekt uzyskuje się gdy np. zatankujesz najtańsze paliwo w mojej okolicy Auchan, ARTUS i dodasz uzdatniacze paliwa od AMS lub VeryLube. W dieslu zwłaszcza to kosmos różnica niesamowita, w starym dieslu mieszałem uzdatniacze z mozołem tylko od Liquid Moly i cichł niesamowite. 250ml uzdatniacza i 250ml mixolu na bak diesla. Liquid Moly nie zawiera substancji smolistych więc nie zapycha DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.