Skocz do zawartości

Kilka pytań o koszty


Ufma98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym was dziś zapytać o koszt naprawy kilku rzeczy w BMW e46 318i, 2.0. 143KM VALVETRONIC 2001r. otóż:

 

 

- sprzęgło

- łańcuszek rozrządu

- pękające tylne sprężyny

- zawieszenie ( mniej więcej, ile wahacz, przegub, tulejka itp)

 

Jeżeli mieliście już z tym do czynienia, to piszcie co ile was wyniosło i co lubi "siadać" w tych BMW :)

 

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do cen mozna sprawdzić na allegro. Nie widze sensu co ile kosztuje bo ceny są różne a co ile kosztuje zalezy od firmy jąką chcesz kupić.

Co sie psuje?

Tak jak już pisałeś

- pękają tylne sprężyny

- czujnik poziomu oleju

-rezystor dmuchawy (tzw jeż)

-pękające zbiorniczki wyrównawcze

No i mają te silniki jakąś wadę z rozrządem

To takie rzezy na które nie mamy wpływu reszta raczej od stylu jazdy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie. Ja mam 330d i jedyny minus to taki ze nie moge jej podkręcić do 300KM bo musiałbym wsadzić tam silnik M57N a nie chce nic zmieniac bo z mojego jestem mega zadowolony a nie wiem jak bym mógł trafić.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim coś stukało pukało, myślałem, że któraś szklanka się tłucze, po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się, że to sprężyna dźwigni zaworu ssącego, podobno w tych valvetronikach lubią one pękać, zamówiłem oryginalną z serwisu BMW za 40 zł, i trochę się jej bałem wymieniać bez blokad, ale oznaczyłem białym markerem na wale itp, i zeszło 5h, trochę wku*wiania, ale dałem rade, motor chodzi teraz jak powinien, martwią mnie jeszcze cewki zapłonowe, ponieważ wszystkie były z firmy BREMI, dwie padły, po czym wsadziłem jedną z NGK, drugą z Boscha, zostały jeszcze dwie z BREMI, i trochę się boję, że też mogą wkrótce paść, jak myślicie ?... teraz zastanawiam się grubo, czy sprzedać bunię, czy zostawić, boję się, że moge nie wyrobić z kosztami, 3 miesiące ją mam, a tu takie cyrki :) boje się nawet spytać ile wymiana takiej głupiej sprężyny w serwisie bmw :)

 

 

 

 

Pozdrawiam !! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej sprężyny ? Chodzi Ci o ta z zawieszenia które lubią pękać ? Jeśli tak to wymiana jest banalnie prosta.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no i jeszcze wózek potrafi się wyrwać z podłogi... ale w przedlifcie...

Ale w mocniejszych wersjach silnikowych

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie jest silnik N42 a u mnie N46, mechanicznie to to samo, jedyne roznice to osprzet elektryczny. Mam to auto od prawie 4 lat wiec co nieco moge powiedziec na jego temat.

 

Spalanie jest relatywnie niskie biorac pod uwage moc i pojemnosc silnika i porownujac do aut innych producentow o podobnych parametrach. W trasie przy 130-140 km/h wychodzi srednio 7.5l/100km. Silnik jest dosc zwawy, nalezy go jednak krecic powyzej 3 tys rpm zeby zaczal jechac. Takie sa jednak uroki jednostek wolnossacych ;) Przy wiekszych predkosciach przeszkadza szum powietrza, przydalaby sie takze skrzynia 6 biegowa. Co do zawieszenia auto bardzo dobrze trzyma sie drogi, nie jest to jednak harmonijnie pracujace zawieszenie.

 

Na temat kosztow ekspolatacji trudno jest sie jednoznacznie wypowiedziec. Wszystko zalezy od tego jakie podzespoly bedziesz kupowal. Ja uzywam wyzszej klasy zamiennikow, ktore zdecydowanie nie sa najtansze, ale i tak kosztuja mniej od czesci z logo BMW ( ktore de facto czesto sa tymi samymi elementami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, wszystko prawie podobnie, ekonomiczna jazda spalanie 7.5, wiecej czadu 8.5... i tak jak napisales, z tą pojemnością i kopytem, i tak malutko pali :)

a Faktem jest, że trzeba go kręcić od 3 tys, wtedy rakieta :)

 

do roboty u mnie lewy tył łożysko, wahacz prawa strona przód. W zakręty wchodzi idealnie, nawet przy 130-140 km/h

 

Jedyny mankament to części, które nie należą do tanich. :cry: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat punto to to nie jest ;) jednak prawidlowo serwisowany odwdziecza sie w miare bezawaryjna eksploatacja. Wazne zeby od razu naprawiac jesli cokolwiek zaczyna sie dziac. Wahacze przednie z tulejami wymienialem dwa miesiace temu w swoim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest relatywne prawda? Dla jednego 100 zl moze byc wiele a innemu 1000 zl nie jest problemem. ;) Ale nie powiedzialbym, ze jest jakos koszmarnie drogie w utrzymaniu. Jest wiele dobrej jakosci zamiennikow. Odkad mam to auto to w czesci eksploatacyjne (hamulce, klocki, wahacze itp.) i jakies naprawy mniejsze lub wieksze (servomotor valvetronic, przewod cisniwniowy od wspomagania..) wydalem ponad 5000 tys zl nie wliczajac robocizny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumam :) ja mam już 4 miesiące około, miała być igła, a okazało się, że do zrobienia:

 

-wahacz prawa strona

- wymiana szyby

- ingerencja w silnik, bo sprężyna dźwigi zaworu ssącego siadła (zrobiłem sam)

- wszystkie cewki były BREMI, więc bez wahania do wymiany na BOSCH

- łożysko lewy tył

i jakieś pierdoły jak pompka spryskiwacza, filtr powietrza, i przewód od kolektora do czujnika dolotowego

 

mam nadzieje, że na tym się zakończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojecie igla nie jest nigdy adekwatne do uzywanego auta, a tym bardziej takiego , ktore ma juz kilka ladnych lat. Jesli kupiles auto na dluzszy okres czasu to nie lodz sie, ze na tym co juz zrobiles to jest koniec ;) predzej czy pozniej znow bedziesz musial cos wymienic, chociazby z eksploatacyjnych rzeczy np. Swiece, odma, filtr paliwa, amortyzatory itp. itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczęście z tych eksploatacyjnych świece świeżo wymieniłem, amortyzatory są nowe jakiejś najlepszej niemieckiej marki (podobno) najlepszy fenomen tych aut to jest to, że E46 wahają się w cenach od 9 do nawet 30 tys zł, i dla zwykłych ludzi nie ma różnicy między starym e46,a właśnie takim po lifcie, i jakbym ja się nie znał na tym i nie orientował wcześniej to powiedziałbym, że to BMW, które kupiłem to jest 2006r :D przynajmniej tak wygląda :) Większość patrząc na moje letnie gumy, mówi, że są totalnie łyse, a to po prostu tak ma być :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.